Organisatie | Waddinxveen |
---|---|
Organisatietype | Gemeente |
Officiële naam regeling | Instellingsbesluit Commissie Beheer Zwembad 2015 |
Citeertitel | Instellingsbesluit Commissie Beheer Zwembad 2015 |
Vastgesteld door | college van burgemeester en wethouders |
Onderwerp | bestuur en recht |
Eigen onderwerp |
Regeling vervangt het instellingsbesluit van 4 januari 2011
Gemeentewwet, art. 83
Geen
Datum inwerkingtreding | Terugwerkende kracht tot en met | Datum uitwerkingtreding | Betreft | Datum ondertekening Bron bekendmaking | Kenmerk voorstel |
---|---|---|---|---|---|
16-04-2015 | Nieuwe regeling | 07-04-2015 Elektronisch gemeenteblad d.d. 15-04-2015 | 15/03091 |
De commissie bestaat uit een voorzitter en minimaal vier en maximaal zes andere leden. Zij worden in die respectieve hoedanigheid benoemd door het college, waarbij wordt gelet op het bezit van specifieke deskundigheid voor de vervulling van bepaalde taak binnen de commissie. In het bijzonder zal gelet worden op relevante commerciële ervaring en kennis van en ervaring op het terrein van public relations en/of reclame-activiteiten, recreatie en/of horeca. De leden dienen teven affiniteit te hebben met de taken vallende binnen het werkterrein van de commissie.
Wanneer het vereiste aantal leden niet is opgekomen, wordt een nieuwe vergadering belegd op de in artikel 12, lid 3, voorgeschreven wijze, met aanhaling in de oproepingsbriefjes van de bepalingen van dit artikel. Evenwel behoeven slechts vierentwintig uur tussen de rondzending van de oproepingbriefjes en het uur van de vergadering te verlopen.
De commissie kan op grond van een belang, genoemd in artikel 10 van de Wet openbaarheid van bestuur, omtrent het in een vergadering verhandelde en omtrent de inhoud van de stukken die aan de commissie worden overgelegd, geheimhouding opleggen. Geheimhouding omtrent het in een vergadering behandelde wordt tijden die vergadering opgelegd. De geheimhouding wordt door hen die bij de behandeling aanwezig waren en alle die van het behandelde of de stukken kennis dragen, in acht genomen totdat de commissie haar opheft.
Op grond van een belang, genoemd in artikel 10 van de Wet openbaarheid van bestuur, kan de geheimhouding eveneens worden opgelegd door de voorzitter, ten aanzien van de stukken die hij aan de commissie overlegt. Daarvan wordt op de stukken melding gemaakt. De geheimhouding wordt in acht genomen tot de voorzitter of de commissie, dan wel, indien de stukken aan het college zijn voorgelegd, het college haar opheft.
De leden van de commissie, ontvangen voor het bijwonen van een vergadering van de commissie een vergoeding, als bedoeld in artikel 96 van de Gemeentewet, met dien verstande dat de vergoeding wordt gelijkgesteld met die van een fractievertegenwoordiger als bedoeld in de Verordening rechtspositie wethouders, raadsleden en fractievertegenwoordigers gemeente Waddinxveen 2014.
De penningmeester draagt er zorg voor, dat de administratieve organisatie zodanig is, dat wordt voldaan aan de eisen ven doelmatig financieel beheer, alsmede dat maatregelen worden genomen voor een goede werking van de interne controle, opdat de volledigheid en juistheid van de administratie en van de ontwerp-jaarrekening zijn gewaarborgd.
De penningmeester draagt zorg voor het verstrekken aan de commissie van zowel alle informatie nodig voor het goed functioneren van de commissie, als voor het op verzoek van de commissie geven van advies.
Betalingen worden uitsluitend gedaan op grond van door de bedrijfsleider gegeven betalingsopdrachten. De betalingen worden eerst uitgevoerd nadat de hieraan ten grondslag liggende bescheiden door de gemeentelijke afdeling bedrijfsvoering (cluster financiën) zijn geaccordeerd.
Overeenkomstig de daarop betrekking hebbende besluiten van de raad of van de commissie stelt de bedrijfsleider de te innen bedragen vast.
Hij geeft na het einde van het eerste halfjaar, na de derde kwartaal en met de (concept)jaarrekening aan de commissie een kredietoverzicht, omvattende per post het bedrag van de raming van de uitgaven, van de lopende bestellingen en van het nog beschikbare krediet of de overschrijding. De momenten zijn
De commissie zendt voor 15 juli van het jaar, voorafgaand aan dat waarvoor dit moet dienen, het door haar opgestelde jaarplan, vergezeld van alle financieel relevante stukken, waaronder het ontwerp van de begroting en een tarievenplan voor het zwembad, vergezeld van een beheers- en beleidstoelichting, alsmede van een overzicht van planning groot onderhoud en meerjarenbegroting aan het college.
Indien ingevolge het eerste lid opgestelde ontwerpbegroting niet past in het door het college voorgestane financiële beleid, geeft het college daarvan kennis aan de commissie en pleegt met haar overleg teneinde te komen tot een ontwerpbegroting, die, naar het oordeel van het college past in het hiervoor bedoelde beleid.
Indien tussen het college en de commissie geen overeenstemming wordt bereikt, stelt het college zelfstandig een herziene ontwerpbegroting op en verwerken deze in de aan de raad ter vaststelling aan te beiden gemeentebegroting met vermelding van de geschilpunten ten opzichte van de door de commissie geadviseerde ontwerpbegroting, de motieven van de commissie tot hantering van andere bedragen en die van het college tot wijziging van die bedragen.
Stukken uitgaande van de commissie worden door de voorzitter en de secretaris ondertekend. Bij afwezigheid van de voorzitter worden de stukken ondertekend door degene die hem ingevolgde artikel 3, lid 4, vervangt. Bij afwezigheid van de secretaris worden de stukken ondertekend door degene, die ingevolge artikel 10 als zijn vervanger is aangewezen.