Ziet u een fout in deze regeling? Meld het ons op regelgeving@overheid.nl!
Opsterland

Ondermandaat uitvoering Bag Gemeente Opsterland

Wetstechnische informatie

Gegevens van de regeling
OrganisatieOpsterland
OrganisatietypeGemeente
Officiële naam regelingOndermandaat uitvoering Bag Gemeente Opsterland
CiteertitelOndermandaat uitvoering Bag Gemeente Opsterland
Vastgesteld doorgemandateerde functionaris
Onderwerpbestuur en recht
Eigen onderwerp

Opmerkingen met betrekking tot de regeling

Geen.

Wettelijke grondslag(en) of bevoegdheid waarop de regeling is gebaseerd

Art. 10:12 Algemene wet bestuursrecht

Regelgeving die op deze regeling is gebaseerd (gedelegeerde regelgeving)

Geen.

Overzicht van in de tekst verwerkte wijzigingen

Datum inwerkingtreding

Terugwerkende kracht tot en met

Datum uitwerkingtreding

Betreft

Datum ondertekening

Bron bekendmaking

Kenmerk voorstel

13-03-2015nieuwe regeling

17-02-2015

Gemeenteblad, 2015, nr. 21217, 12-03-2015

2015-08603

Tekst van de regeling

Intitulé

Ondermandaat uitvoering Bag Gemeente Opsterland

 

 

Kwartiermaker OWO BVI;

Ondermandaat uitvoering Bag Gemeente Opsterland

 

 

 

overwegende:

- dat in artikel 2 van de Wet basisregistraties adressen en gebouwen (Wet bag), die op 1 juli 2009 in werking is getreden, het houden van een adressenregister en een geautomatiseerde adressenregistratie alsmede een gebouwenregister en een geautomatiseerde gebouwenregistratie wordt opgedragen aan burgemeester en wethouders van Opsterland;

- dat gemeente Opsterland in het kader van de OWO samenwerking deze taken heeft belegd bij de afdeling OWO BVI die formeel-juridisch onderdeel uitmaakt van de ambtelijke organisatie van de gemeente Ooststellingwerf.

- dat het college van de gemeente Opsterland de directeur van de Opsterland heeft gemandateerd voor bovengenoemde taken.

- dat de directeur van de gemeente Opsterland ondermandaat met recht van ondermandaat heeft verleend aan de kwartiermaker OWO BVI voor bovengenoemde taken.

- dat het wenselijk is voor de uitoefening van deze taak een ambtelijk beheerder(s) en plaatsvervanger aan te wijzen.

- dat het voorts wenselijk is ambtenaren aan te wijzen die belast zijn met het opmaken van specifieke brondocumenten respectievelijk het vaststellen van geometrie in het kader van de uitvoering van de Wet bag voor de gemeente Opsterland;

 

gelet op de artikelen 10:1, 10:3 ,10:9 en 10:12 van de Algemene wet bestuursrecht;

Mandaatbesluit werkzaamheden BAG Opsterland 2014.

Mandaat directeur van de gemeente Opsterland aan de kwartiermaker OWO BVI in de gemeente Ooststellingwerf.

 

 

Besluit vast te stellen :

 

Ondermandaat uitvoering Bag Gemeente Opsterland

 

 

A. De beheerder van de basisregistratie adressen en gebouwen

1. Als beheerder(s) van de basisregistraties adressen en gebouwen van de gemeente Opsterland aan te wijzen:

a. Management B, verantwoordelijk voor de uitvoering van de Wet bag van de afdeling OWO BVI.

b. Specialistisch medewerker D, Applicatiebeheerder GIS/BAG van de afdeling OWO BVI.

c. Vakinhoudelijk medewerker A, Beheerder BAG/GIS van de afdeling OWO BVI.

d. Vakinhoudelijk medewerker A, Medewerker WOZ/BAG van de afdeling OWO BVI.

 

2. Als plaatsvervangend beheerder van de basisregistraties adressen en gebouwen van de gemeente Opsterland aan te wijzen:

Administratief of ondersteunend medewerker B, Administratief medewerker BAG/GIS van de afdeling OWO BVI.

 

3. De beheerder van de basisregistraties adressen en gebouwen van de gemeente Opsterland mandaat te verlenen de navolgende taken en bevoegdheden namens burgemeester en wethouders van de gemeente Opsterland uit te voeren:

a. het opstellen van de ‘ambtelijke verklaringen’ behalve die bedoeld onder d;

b. het toetsen van (overige) brondocumenten aan de vereisten voor inschrijving ingevolge artikel 11 van de Wet basisregistraties adressen en gebouwen;

c. het uitgeven van inschrijfnummers en identificatienummers;

d. het, op grond van het bepaalde in artikel 10, tweede lid, van de Wet basisregistraties adressen en gebouwen, inschrijven van de in of op grond van artikel 10, eerste lid van de Wet basisregistraties adressen en gebouwen aangewezen brondocumenten in het adressenregister dan wel het gebouwenregister van de gemeente Opsterland;

e. het ingevolge artikel 9 van de Wet basisregistraties adressen en gebouwen verzorgen van een zodanige opzet van het adressenregister en het gebouwenregister van de gemeente Opsterland, dat de inhoud daarvan duurzaam kan worden bewaard en te allen tijde binnen een redelijke termijn raadpleegbaar en beschikbaar is;

f. het, ingevolge artikel 14 van de Wet basisregistraties adressen en gebouwen, zorg dragen voor een goede beschikbaarheid, werking en beveiliging van de adressenregistratie respectievelijk de gebouwenregistratie van de gemeente Opsterland;

g. het op basis van de brondocumenten opnemen van gegevens in de adressenregistratie en de gebouwenregistratie overeenkomstig de voorschriften uit de artikelen 14A en 15 van de Wet basisregistraties adressen en gebouwen;

h. het ontvangen, doorgeleiden en afhandelen van meldingen zoals bedoeld in artikel 37 en verzoeken zoals bedoeld in artikel 38 van de Wet basisregistraties adressen en gebouwen, inclusief de verwerking daarvan zoals bedoeld in de artikelen 31, 39, 40 en 41 van de Wet basisregistraties adressen en gebouwen;

i. het onderhouden dan wel doen onderhouden van het berichtenverkeer met de Landelijke Voorziening basisregistraties adressen en gebouwen zoals bedoeld in artikel 31 van de Wet basisregistraties adressen en gebouwen;

j. het op verzoek aan eenieder verlenen van inzage in het adressenregister, het gebouwenregister, de adressenregistratie en de gebouwenregistratie van de gemeente Opsterland, alsmede het aan eenieder verstrekken van de in de adressenregistratie respectievelijk de gebouwenregistratie van de gemeente Opsterland opgenomen gegevens zoals bedoeld in artikel 32, eerste lid onder a van de Wet basisregistraties adressen en gebouwen;

k. het bevorderen van de nakoming van de verplichtingen van de gemeente Opsterland in het kader van de Wet basisregistraties adressen en gebouwen, met inbegrip van de inrichting van de processen, de conformiteit van het gebruikte informatiesysteem en de beveiligingsmaatregelen alsmede het rapporteren over die nakoming daarvan aan burgemeester en wethouders van de gemeente Opsterland;

 

 

B. Ambtenaren belast met vaststellen definitieve geometrie

Als ambtenaren aangewezen voor de vaststelling van de definitieve geometrie van panden en verblijfsobjecten van de gemeente Opsterland, zoals bedoeld in artikel 8 van de Wet basisregistraties adressen en gebouwen, aan te wijzen:

a. Specialistisch medewerker D, Applicatiebeheerder GIS/BAG van de afdeling OWO BVI.

b. Vakinhoudelijk medewerker A, Beheerder BAG/GIS van de afdeling OWO BVI.

c. Vakinhoudelijk medewerker A, Medewerker WOZ/BAG van de afdeling OWO BVI..

d. Administratief of ondersteunend medewerker B, Administratief medewerker BAG/GIS van de afdeling OWO BVI.

 

 

C. Ambtenaren bevoegd tot het opmaken van een proces-verbaal van constatering zoals bedoeld in art. 10, eerste lid, onder b van de Wet basisregistraties adressen en gebouwen

Als ambtenaren bevoegd tot het opmaken van processen-verbaal van constatering van de gemeente Opsterland, zoals bedoeld in artikel 10, eerste lid, onder b van de Wet basisregistraties adressen en gebouwen, aan te wijzen:

a. Specialistisch medewerker D, Applicatiebeheerder GIS/BAG van de afdeling OWO BVI.

b. Vakinhoudelijk medewerker A, Beheerder BAG/GIS van de afdeling OWO BVI.

c. Vakinhoudelijk medewerker A, Medewerker WOZ/BAG van de afdeling OWO BVI.

d. Administratief of ondersteunend medewerker B, Administratief medewerker BAG/GIS van de afdeling OWO BVI.

 

 

D. Ambtenaren bevoegd tot het opmaken van schriftelijke verklaringen strekkende tot het

signaleren van wijzigingen in de feitelijke situatie die van invloed zijn op de gebouwenregistratie van de gemeente Opsterland en die niet in een ander krachtens de Wet basisregistraties adressen en gebouwen aangewezen brondocument zijn opgenomen

Als ambtenaren bevoegd tot het opmaken van schriftelijke verklaringen, strekkende tot het signaleren van een wijziging in de feitelijke situatie die van invloed is op een of meer in de gebouwenregistratie van de gemeente Opsterland opgenomen gegevens en die niet voortvloeit uit een krachtens de Wet basisregistraties adressen en gebouwen aangewezen brondocument, aan te wijzen:

a. Specialistisch medewerker D, Applicatiebeheerder GIS/BAG van de afdeling OWO BVI.

b. Vakinhoudelijk medewerker A, Beheerder BAG/GIS van de afdeling OWO BVI.

c. Vakinhoudelijk medewerker A, Medewerker WOZ/BAG van de afdeling OWO BVI.

d. Administratief of ondersteunend medewerker B, Administratief medewerker BAG/GIS van de afdeling OWO BVI.

 

 

E. Overige bepalingen

De onder A tot en met D verstrekte ondermandaten gelden op voorwaarde dat geschillen omtrent de toepassing van deze mandaten aan het college van de gemeente Opsterland worden voorgelegd.

 

 

F. Inwerkingtreding

Dit ondermandaatbesluit treedt in werking een dag na publicatie.

 

 

 

Oosterwolde,      

 

 

 

 

Kwartiermaker OWO BVI,