Ziet u een fout in deze regeling? Meld het ons op regelgeving@overheid.nl!
IJsselstein

Piketregeling gemeente IJsselstein 2007

Wetstechnische informatie

Gegevens van de regeling
OrganisatieIJsselstein
OrganisatietypeGemeente
Officiële naam regelingPiketregeling gemeente IJsselstein 2007
CiteertitelPiketregeling gemeente IJsselstein 2007
Vastgesteld doorcollege van burgemeester en wethouders
Onderwerpbestuur en recht
Eigen onderwerpGeen

Opmerkingen met betrekking tot de regeling

Geen

Wettelijke grondslag(en) of bevoegdheid waarop de regeling is gebaseerd

Ambtenarenwet, art. 125, lid 3

Regelgeving die op deze regeling is gebaseerd (gedelegeerde regelgeving)

Geen

Overzicht van in de tekst verwerkte wijzigingen

Datum inwerkingtreding

Terugwerkende kracht tot en met

Datum uitwerkingtreding

Betreft

Datum ondertekening

Bron bekendmaking

Kenmerk voorstel

18-12-200701-07-200701-01-2020Nieuwe regeling

18-12-2007

Intranet

collegebesluit van 25 september 2007, 2007/13778 collegebesluit van 18 december 2007, 2007/17956

Tekst van de regeling

Intitulé

Piketregeling gemeente IJsselstein 2007

Wettelijke grondslag: artikel 125 Ambtenarenwet en artikel 15:1:11 UWO

Artikel 1 Definities

In deze regeling wordt verstaan onder:

a. Ambtenaar: de ambtenaar in de zin van artikel 1:1 van de CAR.

b. Piketdienst: het beschikbaar zijn, het (telefonisch) bereikbaar zijn en het verrichten van werkzaamheden ten behoeve van de bestrijding van rampen, de oplossing van calamiteiten en storingen (buiten de reguliere werktijden).

Artikel 2 Vrijwillige of aangewezen piketmedewerker

Het hoofd van de afdeling Stadsbeheer en het hoofd van de afdeling Inwonerszaken zoeken ambtenaren die vrijwillig beschikbaar zijn voor piketdienst. Het hoofd van de afdeling Stadsbeheer en het hoofd van de afdeling Inwonerszaken kunnen een ambtenaar voor piketdienst aanwijzen. Artikel 15:1:11 van de UWO is van overeenkomstige toepassing.

Artikel 3 Vergoeding

  • 1.

    De ambtenaar die beschikbaar en telefonisch bereikbaar is voor piketdienst, heeft aanspraak op een vergoeding van

    € 150,00 per week.

  • 2.

    Het college kan bepalen dat de in het eerste lid genoemde vergoeding wordt verhoogd in overeenstemming met de salarisstijging van de ambtenaar.

  • 3.

    De ambtenaar die tijdens de piketdienst werkzaamheden verricht, heeft aanspraak op een vergoeding die wordt vastgesteld volgens artikel 3:2:1 van de UWO.

Artikel 4 Overige verplichtingen

Het hoofd van de afdeling Stadsbeheer en het hoofd van de afdeling Inwonerszaken kunnen ten behoeve van de uitvoering van de piketdienst bijzondere voorschriften en instructies vaststellen. Artikel 1:4:1 van de UWO is van overeenkomstige toepassing.

Artikel 5 Citeertitel

Deze regeling wordt aangehaald als: "Piketregeling gemeente IJsselstein 2007".

Artikel 6 Inwerkingtreding

Deze regeling behoeft de instemming van het georganiseerd overleg. Na de verkregen instemming treedt deze regeling in werking op de dag van bekendmaking volgens de Algemene wet bestuursrecht. Voor de piketmedewerkers die vallen onder de afdeling Inwonerszaken werkt deze regeling terug tot 1 juli  2007. Op de dag van inwerkingtreding vervalt de piketregeling van de afdeling Stadsbeheer.