Ziet u een fout in deze regeling? Meld het ons op regelgeving@overheid.nl!
Nieuwkoop

Regeling bijzondere personeelsaangelegenheden

Wetstechnische informatie

Gegevens van de regeling
OrganisatieNieuwkoop
OrganisatietypeGemeente
Officiële naam regelingRegeling bijzondere personeelsaangelegenheden
CiteertitelRegeling bijzondere personeelsaangelegenheden
Vastgesteld doorcollege van burgemeester en wethouders
Onderwerpbestuur en recht
Eigen onderwerp

Opmerkingen met betrekking tot de regeling

Geen

Wettelijke grondslag(en) of bevoegdheid waarop de regeling is gebaseerd

Onbekend

Regelgeving die op deze regeling is gebaseerd (gedelegeerde regelgeving)

Geen

Overzicht van in de tekst verwerkte wijzigingen

Datum inwerkingtreding

Terugwerkende kracht tot en met

Datum uitwerkingtreding

Betreft

Datum ondertekening

Bron bekendmaking

Kenmerk voorstel

01-11-201301-01-2020Vervanging regeling

01-10-2013

Onbekend

13.21556

Tekst van de regeling

Intitulé

Regeling bijzondere personeelsaangelegenheden

 

 

Regeling bijzondere personeelsaangelegenheden 2013
Artikel 1 Algemeen
  • 1.

    Indien één van de in onderstaande tabel genoemde gebeurtenissen zich voordoet, wordt de daarbij vermelde attentie verstrekt.

  • 2.

    De afdelingsmanager is verantwoordelijk voor de uitvoering van de regeling.

  • 3.

    Het team Personeel en organisatie voorziet de leidinggevende van relevante personeelsinformatie met betrekking tot de gebeurtenissen die zijn opgenomen in de tabel.

Soort activiteit

Omschrijving verantwoordelijkheden

Beschikbaar budget/voorwaarden

Eerste werkdag

De leidinggevende zorgt voor een boeket bloemen

€ 15,--

Geboorte/ adoptie zoon/dochter

De leidinggevende zorgt voor bekend maken op intranet indien de medewerker dit op prijs stelt

 

 

De leidinggevende stuurt bloemen en een kaartje met gelukwensen namens het college (manager ondertekent)

 

 

De leidinggevende overhandigt een kado.

€ 25,--

Jubileum in dienst bij de gemeente Nieuwkoop

P&O stuurt brief met gelukwensen namens het college (manager ondertekent)

 

 

De leidinggevende maakt het gemeentejubileum bekend op intranet indien de medewerker dit op prijs stelt

 

 

De leidinggevende zorgt voor een boeket bloemen

€ 15,--

 

P&O betaalt een gratificatie uit

€ 250,-- netto (25 jaar in dienst)

€ 400,-- netto (40 jaar in dienst)

 

De leidinggevende organiseert een informele bijeenkomst vanaf 16.00 uur in één van de gemeentelijke gebouwen of “etentje ”met het team/afdeling bij een 25 jarig of 40-jarig jubileum in dienst van de gemeente

Receptie aanbieden of een “etentje” met het team/afdeling

EUR 50,-- per persoon tot een maximum van EUR 800,--.

Een team van 5 personen heeft dus een te besteden budget van € 250,-- en een team vanaf 16 personen € 800,--.

Jubileum ambtenaar

P&O stuurt brief met gelukwensen namens het college (manager ondertekent)

 

 

De leidinggevende maakt het ambtsjubileum bekend op intranet indien de medewerker dit wenst

 

 

P&O betaalt een gratificatie uit

Conform artikel 3:5:1, lid 1 Car/Uwo:

Half maandsalaris bij 25 jaar overheidsdienst

Maandsalaris bij 40 en 50 jaar overheidsdienst

 

De leidinggevende zorgt voor een traktatie voor het team

 

Afscheid wegens pensionering

De leidinggevende zorgt voor bekend maken op intranet (1 week van tevoren)

 

 

De leidinggevende zorgt voor een boeket bloemen bij het afscheid

€ 15,--

 

De leidinggevende zorgt voor een kado.

€ 65,-- vermeerderd met € 7,-- voor elk dienstjaar vanaf aanstelling bij de gemeente Nieuwkoop

 

De leidinggevende organiseert een informele bijeenkomst vanaf 16.00 uur in één van de gemeentelijke gebouwen of een etentje.

Receptie aanbieden of een “etentje” met het team/afdeling (€ 50,-- per persoon met een maximum van € 800,--). Een team van 5 personen heeft dus een te besteden budget van

€ 250,-- en een team vanaf 16 personen € 800,--.

 

 

 

Afscheid nieuwe baan (ontslag op eigen verzoek)

De leidinggevende zorgt voor bekend maken op intranet

Betreft melding laatste werkdag

 

De leidinggevende zorgt voor een boeket bloemen

€ 15,--

 

De leidinggevende zorgt voor een kado.

Meer dan 3 jaar € 65,-- vermeerderd met € 7,-- per dienstjaar vanaf het 4e dienstjaar.

 

De leidinggevende organiseert een informele bijeenkomst vanaf 16.00 uur in één van de gemeentelijke gebouwen of een etentje bij een dienstverband van minimaal 3 jaar.

Receptie aanbieden of een “etentje” met het team/afdeling (€ 50,-- per persoon met een maximum van € 800,--). Een team van 5 personen heeft dus een te besteden budget van

€ 250,-- en een team vanaf 16 personen € 800,--.

 

De leidinggevende zorgt voor een traktatie bij het team bij een dienstverband van minder dan 5 jaar

 

Afscheid lid OR, GO of BHV-organisatie

P&O stuurt brief waarin de medewerker wordt bedankt voor zijn/haar werkzaamheden/inzet.

 

 

P&O maakt het afscheid bekend op intranet

 

 

P&O zorgt voor een boeket bloemen

€ 15,--

 

 

 

Afscheid stagiair

De leidinggevende heeft een budget van € 15,00 voor een afscheidskado (bijvoorbeeld bloemen, kadobon).

€ 15,--

 

 

 

Ziekte

De leidinggevende zorgt voor een fruitmand of boeket bloemen bij opname in een ziekenhuis of bij thuiskomst

€ 15,--

 

De leidinggevende zorgt voor een attentie voor een langdurig zieke medewerker Hiervoor is een budget van 2x € 15,00 beschikbaar.

€ 15,--

Alle kosten die in het kader van deze regeling worden gemaakt komen ten laste van het centrale budget hiervoor. Budgetverantwoordelijke hiervoor is de afdeling Bedrijfsvoering/team Personeel en Organisatie (6510399/434374)

Artikel 2 Algemene bepalingen

De werkgever kan deze regeling te allen tijde aanpassen aan de fiscale regelgeving.

Artikel 3 Onvoorziene gevallen
  • 1.

    In die gevallen waarin deze regeling niet voorziet beslist de algemeen directeur/gemeentesecretaris.

  • 2.

    Van de regeling kan worden afgeweken indien de staat van dienst van de medewerker en/of de aan diens functie verbonden externe contacten daar aanleiding toe geven.

 

Artikel 4 Slotbepaling
  • 1.

    Deze regeling kan worden aangehaald als “Regeling bijzondere personeelsaangelegenheden gemeente Nieuwkoop 2013”.

  • 2.

    Deze regeling treedt in werking met ingang van 1 november 2013.