Organisatie | IJsselstein |
---|---|
Organisatietype | Gemeente |
Officiële naam regeling | Regeling inconveniënten gemeente IJsselstein |
Citeertitel | Regeling inconveniënten gemeente IJsselstein |
Vastgesteld door | college van burgemeester en wethouders |
Onderwerp | bestuur en recht |
Eigen onderwerp | Geen |
Inclusief wijzigingen (cesuurdatum 01-01-2011)
Ambtenarenwet, art. 125, lid 3
Geen
Datum inwerkingtreding | Terugwerkende kracht tot en met | Datum uitwerkingtreding | Betreft | Datum ondertekening Bron bekendmaking | Kenmerk voorstel |
---|---|---|---|---|---|
02-04-1985 | 01-01-1981 | 01-01-2020 | Nieuwe regeling | 02-04-1985 Intranet | 1985-0001 |
Voor de toepassing van deze regeling wordt verstaan onder:
a. Ambtenaar: degene op wie het Algemeen Ambtenarenreglernent van toepassing is; alsmede de arbeidsovereenkomstenverordening.
b. Funktie: het geheel van werkzaamheden dat blijkens een funktiebeschrijving door de ambtenaar wordt verricht.
c. Dienst: de gemeentesecretarie, het bedrijf of tak van dienst waar de funktie wordt vervuld.
d. Hoofd van dienst: de gemeentesecretaris of het hoofd van de onder c. bedoelde dienst of bedrijf.
e. Chef: de chef van de (hoofd)afdeling/bureau bij de onder c. bedoelde gemeentesecretarie, dienst of bedrijf.
f. Bureau Personeelszaken: het Bureau Personeelszaken van de gemeentesecretarie.
g. Personeelsfunktionaris: medewerker van het Bureau Personeelszaken
h. De Commissie voor Georganiseerd Overleg: de commissie als bedoeld in artikel A5, le lid van het Algemeen Ambtenarenreglement
i. Waarderingscommissie: een commissie tot taak hebbende advies uit te brengen over de zwaarte van de inconveniënten in de funktie.
j. Inconveniënten: een omstandigheid voortvloeiend uit het werk, de werkmethode en/of werkomgeving die afhankelijk van algemene maatschappelijke faktoren als bezwarend wordt ervaren, die in redelijkheid niet vermijdbaar is en die als zodanig een extra beroep doet op de bereidheid onder een dergelijke omstandheid te werken.
k. Conversietabel: tabel die weergeeft de relatie tussen de totaal score van de inconveniënten en de daarbij behorende compensatie.
De ambtenaar levert binnen 1 maand na het tijdstip van uitreiking het inventarisatieformulier ingevuld in bij zijn chef. Indien deze zich met de inhoud v.w.b. de korte omschrijving van de werkzaamheden gewicht en tijdsduur kan verenigen, tekent de chef op de daartoe bestemde plaats voor akkoord. Indien er geen overeenstemming tussen de chef en de ambtenaar wordt bereikt, zal in een onderhoud tussen de chef en de ambtenaar —in aanwezigheid van een personeelsfunktionaris— de concept—beschrijving worden besproken.
De waarderingscommissie waardeert op basis van een door de chef danwel door het hoofd van dienst vastgesteld inventarisatieformulier volgens het systeem bedoeld in artikel 2, lid 1. Wanneer de commissie de bezwarende omstandigheden waardeert van een lid van de commissie, verlaat het betreffende lid de vergadering.
Indien de ambtenaar bezwaren heeft tegen het uitgebrachte advies, kan hij binnen dertig dagen nadat dit advies te zijner kennis is gebracht, zijn bezwaar aan burgemeester en wethouders kenbaar ma ken door middel van een door hem ondertekende en gemotiveerde uiteenzetting van zijn bezwaren, met het verzoek het uitgebrachte ad vies te herzien.
Burgemeester en wethouders nemen binnen dertig dagen na ontvangst van het advies van het hoofd van dienst op het bezwaar een beslissing.
Deze regeling treedt in werking op 1 januari 1981 en kan worden aangehaald als ‘Regeling Inconveniënten gemeente lJsselstein”.
Wanneer zich wijzigingen voordoen in de in de funktie voorkomende bezwarende omstandigheden zijn burgemeester en wethouders verantwoordelijk voor een herwaardering van die omstandigheden. De bezwarende omstandigheden worden daarna opnieuw vastgesteld.