Ziet u een fout in deze regeling? Meld het ons op regelgeving@overheid.nl!
Roerdalen

Regeling ICT-faciliteiten voor raads- en commissieleden 2015

Wetstechnische informatie

Gegevens van de regeling
OrganisatieRoerdalen
OrganisatietypeGemeente
Officiële naam regelingRegeling ICT-faciliteiten voor raads- en commissieleden 2015
CiteertitelRegeling ICT-faciliteiten voor raads- en commissieleden 2015
Vastgesteld doorgemeenteraad
Onderwerpbestuur en recht
Eigen onderwerpRechtspositie
Externe bijlageToelichting regeling ICT-faciliteiten

Opmerkingen met betrekking tot de regeling

Geen

Wettelijke grondslag(en) of bevoegdheid waarop de regeling is gebaseerd

  1. Rechtspositiebesluit raads- en commissieleden, art.7a, vierde lid, art.14,eerste lid
  2. Verordening rechtspositie wethouders, raads- en commissielden Roerdalen 2015, art.6,derde lid

Regelgeving die op deze regeling is gebaseerd (gedelegeerde regelgeving)

Geen

Overzicht van in de tekst verwerkte wijzigingen

Datum inwerkingtreding

Terugwerkende kracht tot en met

Datum uitwerkingtreding

Betreft

Datum ondertekening

Bron bekendmaking

Kenmerk voorstel

27-02-2015nieuwe regeling

12-02-2015

Gemeenteblad 2015, 17332

2015/02/12/05B

Tekst van de regeling

Intitulé

Regeling ICT-faciliteiten voor raads- en commissieleden 2015

 

 

De raad van de gemeente Roerdalen heeft;

 

gezien het voorstel van het college van burgemeester en wethouders van 20 januari 2015,

 

gelet op

  • -

    de artikelen 7a, vierde lid en 14, eerste lid, van het Rechtspositiebesluit raads- en commissieleden,

  • -

    artikel 6, derde lid, van de Verordening rechtspositie wethouders, raads- en commissieleden Roerdalen 2015,

 

het volgende besluit genomen:

 

Besluit:

 

1. de regeling ICT-faciliteiten voor bestuurders zoals vastgesteld op 30 september 2010 in te trekken.

2. de navolgende regeling ICT-faciliteiten voor raads- en commissieleden 2015 vast te stellen:

 

 

Artikel 1 Algemeen

  • 1.

    Raads- en commissieleden ontvangen op aanvraag een tegemoetkoming voor de aanschaf en/of het gebruik van een eigen computer, bijbehorende apparatuur en software.

  • 2.

    Raads- en commissieleden ontvangen op aanvraag een vergoeding voor de aanleg- en abonnementskosten voor een internetverbinding voor de computer zoals bedoeld in dit artikel.

Artikel 2 Hoogte tegemoetkoming aanschaf/gebruik eigen computer

1.Voor raadsleden bedraagt de tegemoetkoming € 600,00.

Dit bedrag wordt ineens uitbetaald.

2.Voor commissieleden bedraagt de tegemoetkoming € 150,00.

Dit bedrag wordt in maandelijkse termijnen van € 3,13 uitbetaald.

Artikel 3 Hoogte vergoeding aanleg- en abonnementskosten internetverbinding

De vergoeding voor aanleg- en abonnementskosten voor deinternetverbinding bedraagt voor

raads- en commissieleden € 10,00 per maand.

Artikel 4 Voorwaarden tegemoetkoming aanschaf/gebruik eigen computer

  • 1.

    De tegemoetkoming als bedoeld in artikel 2 is bedoeld voor de uitoefening van de functie van raads- of commissielid en geldt voor een periode van 4 jaar, gelijklopend met de zittingsperiode van de gemeenteraad.

  • 2.

    Bij aanvang van het raadslidmaatschap tijdens de lopende zittingsperiode, wordt de tegemoetkoming naar rato van het nog niet verstreken gedeelte van de periode van 4 jaar vastgesteld en uitbetaald, naar boven afgerond op hele maanden.

  • 3.

    Bij beëindiging van het raadslidmaatschap tijdens de lopende zittingsperiode, wordt de verstrekte tegemoetkoming terugbetaald naar rato van het nog niet verstreken gedeelte van de periode van 4 jaar, naar beneden afgerond op hele maanden.

  • 4.

    Bij aanvang van het commissielidmaatschap tijdens de lopende zittingsperiode, wordt de maandelijkse tegemoetkoming van € 3,13 verstrekt met ingang van de maand waarin het lidmaatschap aanvangt.

  • 5.

    Bij beëindiging van het commissielidmaatschap tijdens de lopende zittingsperiode, stopt de maandelijkse tegemoetkoming met ingang van de maand volgende op de beëindiging.

Artikel 5 Voorwaarden vergoeding aanleg- en abonnementskosten internetverbinding

De vergoeding als bedoeld in artikel 3 eindigt aan het einde van de periode zoals bedoeld in artikel 4, eerste lid of op het moment van tussentijdse beëindiging van het raads- of commissielidmaatschap.

Artikel 6 Procedure aanvraag

  • 1.

    Een aanvraag om een tegemoetkoming en vergoeding als bedoeld in de artikelen 2 en 3 wordt gedaan bij de griffier.

  • 2.

    Aanvragen dienen schriftelijk te worden gedaan via een daartoe door het college vastgesteld formulier.

Artikel 7 Intrekking oude regeling

De ‘regeling ICT-faciliteiten voor bestuurders’ zoals vastgesteld op 30 september 2010 wordt ingetrokken.

Artikel 8 Inwerkingtreding

Deze regeling treedt in werking na publicatie.

Artikel 9 Citeertitel

Deze regeling wordt aangehaald als: ‘Regeling ICT-faciliteiten voor raads- en commissieleden 2015’.

 

 

Aldus vastgesteld in de raadsvergadering van 12-2-2015.

De gemeenteraad van Roerdalen,

De griffier, De voorzitter,

R.J.J. Notermans mr. M.D. de Boer-Beerta