Organisatie | Nissewaard |
---|---|
Organisatietype | Gemeente |
Officiële naam regeling | Verordening behandeling bezwaarschriften |
Citeertitel | Verordening behandeling bezwaarschriften |
Vastgesteld door | gemeenteraad |
Onderwerp | bestuur en recht |
Eigen onderwerp |
De Verordening behandeling bezwaarschriften is ook vastgesteld door het college van burgemeester en wethouders, en door de burgemeester, en is door deze bestuursorganen ondertekend op 2 januari 2015
Geen
Datum inwerkingtreding | Terugwerkende kracht tot en met | Datum uitwerkingtreding | Betreft | Datum ondertekening Bron bekendmaking | Kenmerk voorstel |
---|---|---|---|---|---|
24-01-2015 | 01-01-2015 | nieuwe regeling | 02-01-2015 | 14.R.00261 |
Artikel 1 Instelling en bevoegdheid commissie
In afwijking van hetgeen is bepaald in lid 3 van dit artikel, is de commissie bevoegd ten aanzien van bezwaarschriften die zijn ingediend tegen besluiten genomen in mandaat, indien de secretaris van de commissie bepaalt dat het bezwaarschrift door de commissie wordt behandeld. In dat geval wordt op het bezwaar beslist door het bevoegde bestuursorgaan.
De secretaris van de commissie is de teamcoördinator van het team Rechtsbescherming. Zijn plaatsvervangers zijn de medewerkers van het team Rechtsbescherming.
Artikel 7 Uitoefening bevoegdheden
De bevoegdheden ingevolge de hieronder genoemde bepalingen worden voor de toepassing van deze verordening uitgeoefend door de voorzitter:
Onverminderd het bepaalde in artikel 7:3 van de Awb bepaalt de voorzitter plaats en tijdstip van de hoorzitting, waarin belanghebbenden en het verwerende orgaan in de gelegenheid worden gesteld zich in persoon of bij gemachtigde door de Kamer te doen horen.
Artikel 11 Niet deelnemen aan de behandeling
De voorzitter en de leden nemen niet deel aan de behandeling van een bezwaarschrift indien daarbij hun onpartijdigheid in het geding is. Zij laten zich zo nodig tijdig vervangen.
Artikel 12 Openbaarheid van de hoorzitting
De deuren kunnen gesloten worden, indien de voorzitter of één van de leden het nodig oordeelt of indien een belanghebbende daartoe een verzoek doet. Indien de Kamer vervolgens beslist dat gewichtige reden aanwezig zijn die zich tegen de openbaarheid van de hoorzitting verzetten, vindt de hoorzitting plaats achter gesloten deuren.
Artikel 13 Orde ter hoorzitting
De voorzitter handhaaft de orde ter hoorzitting. Hij is bevoegd, wanneer de orde op enigerlei wijze wordt verstoord, of bij dreiging hiervan, alle noodzakelijke maatregelen te (doen) nemen.
Artikel 14 Schriftelijke verslaglegging
Het verslag als bedoeld in artikel 7:7 van de Awb vermeldt de namen van de aanwezigen, met daarbij een melding van hun hoedanigheid. Het houdt een zakelijke uiteenzetting in van het verhandelde ter zitting. Indien de zitting geheel of gedeeltelijk niet openbaar was of indien belanghebbenden of hun gemachtigden niet in elkaars tegenwoordigheid zijn gehoord, maakt het verslag hiervan melding. Het verslag wordt ondertekend door de voorzitter en de secretaris, of diens plaatsvervanger.
De leden, het bestuursorgaan dat het bestreden besluit heeft genomen, degene die een bezwaarschrift heeft ingediend en de belanghebbenden kunnen binnen een week na verzending van de in het eerste lid bedoelde nadere informatie aan de voorzitter een verzoek richten tot het beleggen van een nieuwe hoorzitting. De voorzitter beslist op een dergelijk verzoek.
Artikel 17 Uitbrengen van het advies
Het schriftelijk uitgebrachte advies wordt, onder medezending van alle op de zaak betrekking hebbende stukken, tijdig aan het bestuursorgaan uitgebracht.
Artikel 18 Behandeling in mandaat
In die gevallen, genoemd in artikel 1, derde lid, van deze regeling komen de bevoegdheden van de voorzitter toe aan de secretaris en diens plaatsvervanger.
Bezwaarschriften die zijn ontvangen voor 1 januari 2015, maar waarop op 1 januari 2015 nog niet door het betreffende bestuursorgaan is beslist, worden behandeld en afgedaan door of namens het betreffende bestuursorgaan van de gemeente Nissewaard, echter met inachtneming van de betreffende regelingen van de het betreffende bestuursorgaan, zoals die tot 1 januari 2015 golden.
Artikel 21 Inwerkingtreding en intrekking
De Verordening commissie bezwaarschriften voor personele aangelegenheden van de gemeente Bernisse van 16 september 2008 wordt ingetrokken per 1 januari 2015.
De Verordening commissie bezwaarschriften van de gemeente Bernisse d.d.16 juli 2002 wordt ingetrokken per 1 januari 2015.
De Verordening behandeling bezwaarschriften van de gemeente Spijkenisse, zoals laatstelijk vastgesteld d.d. 4 juli 2012 wordt ingetrokken per 1 januari 2015.