Ziet u een fout in deze regeling? Meld het ons op regelgeving@overheid.nl!
Nissewaard

Mandaatbesluit Afdeling Stadswinkel Nissewaard

Wetstechnische informatie

Gegevens van de regeling
OrganisatieNissewaard
OrganisatietypeGemeente
Officiële naam regelingMandaatbesluit Afdeling Stadswinkel Nissewaard
CiteertitelMandaatbesluit Afdeling Stadswinkel Nissewaard
Vastgesteld doorcollege van burgemeester en wethouders
Onderwerpbestuur en recht
Eigen onderwerp

Opmerkingen met betrekking tot de regeling

Deze regeling is vervangen door het Mandaatbesluit gemeente Nissewaard 2017.

1. Deze regeling is ook vastgesteld door de burgemeester op 2 januari 2015.

2. Deze regeling is ook vastgesteld door de heffings- en invorderingsambtenaar van de gemeente Nissewaard op 2 januari 2015.

Wettelijke grondslag(en) of bevoegdheid waarop de regeling is gebaseerd

Algemene wet bestuursrecht, art. 10:3, lid 1

Regelgeving die op deze regeling is gebaseerd (gedelegeerde regelgeving)

Geen

Overzicht van in de tekst verwerkte wijzigingen

Datum inwerkingtreding

Terugwerkende kracht tot en met

Datum uitwerkingtreding

Betreft

Datum ondertekening

Bron bekendmaking

Kenmerk voorstel

24-01-201501-01-201527-05-2017nieuwe regeling

02-01-2015

Gemeenteblad, 2015, 6553

14.B.00531

Tekst van de regeling

Intitulé

Mandaatbesluit Afdeling Stadswinkel Nissewaard

Het college van burgemeester en wethouders, de burgemeester, en de heffings- en invorderingsambtenaar van de gemeente Nissewaard;

ieder voor zover het zijn bevoegdheid betreft;

gelet op artikel 10:3, eerste lid, van de Algemene wet bestuursrecht;

besluiten :

 

het Mandaatbesluit Afdeling Stadswinkel Nissewaard als volgt vast te stellen.

Artikel 1 Mandaat en machtiging

  • 1.

    Aan het hoofd van de afdeling Stadswinkel worden de volgende taken opgedragen en wordt daartoe mandaat en machtiging verleend:

    • a.

      het in behandeling nemen van optieverklaringen, bedoeld in de Rijkswet op het Nederlanderschap c.q. Regeling verkrijging en verlies Nederlanderschap;

    • b.

      het corresponderen voor zover daarbij de organisatie en/of uitvoering van taken van de betreffende afdeling aan de orde komen als bedoeld in de Gemeentewet;

    • c.

      het corresponderen over klachten met betrekking tot de uitvoering van dienstverlening van de afdeling Stadswinkel als bedoeld in de Gemeentewet;

    • d.

      het verstrekken van BRP-gegevens aan derden die zijn opgenomen in het door de burgemeester en wethouders vastgestelde Aanwijzingsbesluit gegevensverstrekkingen uit de basisregistratie personen aan derden als bedoeld in de Wet BRP en Verordening gegevensverstrekkingen basisregistratie personen Spijkenisse;

    • e.

      het voornemen tot besluit en daadwerkelijk nemen van het besluit om gegevens omtrent personen al dan niet op te nemen in de basisadministratie als bedoeld in de Wet BRP;

    • f.

      het behandelen van aanvragen van zogenaamde “briefstemmers” en het ondertekenen van het briefstembewijs als bedoeld in de Kieswet;

    • g.

      het behandelen van verzoeken tot verstrekking van kiezerspassen en volmachten als bedoeld in de Kieswet;

    • h.

      het nemen van een besluit op het verzoek van een ondersteuningsverklaring als bedoeld in de Kieswet;

    • i.

      het nemen van een besluit op naturalisatieverzoek als bedoeld in de Rijkswet op het Nederlanderschap c.q. Regelingen verkrijging en verlies Nederlanderschap;

    • j.

      het uitvoeren van een naturalisatieceremonie als bedoeld in de Rijkswet op het Nederlanderschap;

    • k.

      het nemen van een besluit op het verzoek tot uitstel/verlof van begraven/crematie als bedoeld in de Wet op de lijkbezorging;

    • l.

      het afgeven van een verlof tot ontleding als bedoeld in de Wet op de lijkbezorging;

    • m.

      het afgeven van een laissez-passer voor lijken als bedoeld in het Besluit op de lijkbezorging;

    • n.

      het verlenen of weigeren van een vergunning voor parkeren of belanghebbendenparkeerplaats of parkeerapparatuurplaatsen als bedoeld in de Parkeer- en parkeerbelastingverordening Spijkenisse;

    • o.

      het verlengen van de termijn voor het nemen van een beslissing op een aanvraag met 8 weken als bedoeld in de Parkeer- en parkeerbelastingverordening Spijkenisse;

    • p.

      het intrekken van een vergunning als bedoeld in de Parkeer- en parkeerbelastingverordening Spijkenisse;

    • q.

      het verlenen of weigeren van een bezoekersvergunning als bedoeld in de Parkeer- en parkeerbelastingverordening Spijkenisse;

    • r.

      het nemen van beslissingen op verzoeken met toepassing van de hardheidsclausule met bijbehorende correspondentie als bedoeld in de Gemeentewet, de Algemene wet inzake rijksbelastingen en de betreffende belastingverordening;

    • s.

      het vertegenwoordigen van de gemeente in beroep en in cassatie in belastingzaken, voor zover het schriftelijke stukken betreft, als bedoeld in de Gemeentewet en Algemene wet inzake rijksbelastingen;

    • t.

      het niet invorderbaar verklaren van belasting als bedoeld in de Gemeentewet;

    • u.

      het verlenen van een ontheffing aan een straatartiest als bedoeld in de Algemene Plaatselijke Verordening;

    • v.

      het verlenen of weigeren van een vergunning voor het plaatsen van een voorwerp aan of op de openbare weg als bedoeld in de Algemene Plaatselijke Verordening;

    • w.

      het verlenen of weigeren van een vergunning voor een evenement (categorie A) zoals bedoeld in de Algemene Plaatselijke Verordening;

    • x.

      het nemen van een besluit om een aanvraag voor een evenement (categorie A) niet in behandeling te nemen zoals bedoeld in de Algemene Plaatselijke Verordening;

    • y.

      het verlenen van een ontheffing van een verbod ten aanzien van geluidshinder zoals bedoeld in artikel 4:6 lid 1 van de Algemene Plaatselijke Verordening;

    • z.

      het verlenen van een ontheffing voor recreatief nachtverblijf buiten kampeerterreinen zoals bedoeld in artikel 4:18 lid 1 van de Algemene Plaatselijke Verordening;

    • aa.

      het voeren van correspondentie, gesprekken en het verstrekken van informatie betreffende de uitvoering van Hoofdstuk 4 en 5 van de Algemene Plaatselijke Verordening;

    • bb.

      het verlenen van ontheffing voor het langer dan drie opeenvolgende dagen op de weg parkeren van een kampeerwagen, een caravan of een ander voor recreatie bestemd voertuig;

    • cc.

      het verlenen of weigeren van een collectevergunning zoals bedoeld in de Algemene Plaatselijke Verordening;

    • dd.

      het verlenen of weigeren van een standplaatsvergunning voor promotionele activiteiten en verkoop zoals bedoeld in de Algemene Plaatselijke Verordening;

    • ee.

      het verlenen of weigeren van een vergunning voor het organiseren van een snuffelmarkt (categorie A) zoals bedoeld in de Algemene Plaatselijke Verordening;

    • ff.

      het verlenen of weigeren van een vergunning zoals bedoeld in de Wet op de Kansspelen, inclusief het stellen van voorschiften of beperkingen;

    • gg.

      het voeren van correspondentie, gesprekken en het verstrekken van informatie betreffende de uitvoering van de Wet op de Kansspelen;

    • hh.

      het verlenen van een ontheffing voor routes van puzzelritten en/of wegwedstrijden (categorie A) binnen de gemeente zoals bedoeld in de Wegenverkeerswet en de Algemene Plaatselijke Verordening;

    • ii.

      het voeren van correspondentie, gesprekken en het verstrekken van informatie betreffende de uitvoering van de Wegenverkeerswet

    • jj.

      het verlenen of weigeren van een ontheffing (categorie A) op het verbod om zondag voor (de tijd van) 13:00 uur zonder strikte noodzaak gerucht te verwekken dat op een afstand van meer dan 200 meter van het punt van verwekking hoorbaar is zoals bedoeld in de Zondagswet;

    • kk.

      het verlenen of weigeren van een ontheffing (categorie A) op het verbod om op zondag voor 13:00 uur openbare vermakelijkheden te houden, daartoe gelegenheid te geven of daaraan deel te nemen zoals bedoeld in de Zondagswet;

    • ll.

      het voeren van correspondentie, gesprekken en het verstrekken van informatie betreffende de uitvoering (categorie A) van de Zondagswet.

  • 2.

    Aan de teamcoördinatoren van de afdeling Stadswinkel worden de volgende taken opgedragen en wordt daartoe mandaat en machtiging verleend:

    • a.

      het corresponderen voor zover daarbij de organisatie en/of uitvoering van taken van de betreffende afdeling aan de orde komen als bedoeld in de Gemeentewet;

    • b.

      het corresponderen over klachten met betrekking tot de uitvoering van dienstverlening van de afdeling Stadswinkel als bedoeld in de Gemeentewet.

    • c.

      het verlenen van een ontheffing aan een straatartiest als bedoeld in de Algemene Plaatselijke Verordening;

    • d.

      het verwerken van een melding betreffende evenementen (categorie A) zoals bedoeld in de Algemene Plaatselijke Verordening;

    • e.

      het verlenen of weigeren van een vergunning voor een evenement (categorie A) zoals bedoeld in de Algemene Plaatselijke Verordening;

    • f.

      het nemen van een besluit om een aanvraag voor een evenement (categorie A) niet in behandeling te nemen zoals bedoeld in de Algemene Plaatselijke Verordening;

    • g.

      het in behandeling nemen van een melding voor een evenement (categorie A) zoals bedoeld in de Algemene Plaatselijke Verordening;

    • h.

      het verlenen van een ontheffing van een verbod ten aanzien van geluidshinder zoals bedoeld in artikel 4:6 lid 1 van de Algemene Plaatselijke Verordening;

    • i.

      het verlenen van een ontheffing voor recreatief nachtverblijf buiten kampeerterreinen zoals bedoeld in artikel 4:18 lid 1 van de Algemene Plaatselijke Verordening;

    • j.

      het voeren van correspondentie, gesprekken en het verstrekken van informatie betreffende de uitvoering van Hoofdstuk 4 en 5 van de Algemene Plaatselijke Verordening;

    • k.

      het verlenen van ontheffing voor het langer dan drie opeenvolgende dagen op de weg parkeren van een kampeerwagen, een caravan of een ander voor recreatie bestemd voertuig;

    • l.

      het verlenen of weigeren van een collectevergunning zoals bedoeld in de Algemene Plaatselijke Verordening;

    • m.

      het verlenen of weigeren van een standplaatsvergunning voor promotionele activiteiten en verkoop zoals bedoeld in de Algemene Plaatselijke Verordening;

    • n.

      het verlenen of weigeren van een vergunning voor het organiseren van een snuffelmarkt (categorie A) zoals bedoeld in de Algemene Plaatselijke Verordening;

    • o.

      het voeren van correspondentie, gesprekken en het verstrekken van informatie betreffende de uitvoering van hoofdstuk 5 van de Algemene Plaatselijke Verordening;

    • p.

      het verlenen of weigeren van een vergunning zoals bedoeld in de Wet op de Kansspelen, inclusief het stellen van voorschiften of beperkingen;

    • q.

      het voeren van correspondentie, gesprekken en het verstrekken van informatie betreffende de uitvoering van de Wet op de Kansspelen;

    • r.

      het verlenen van een ontheffing voor routes van puzzelritten en/of wegwedstrijden (categorie A) binnen de gemeente zoals bedoeld in de Wegenverkeerswet en de Algemene Plaatselijke Verordening;

    • s.

      het voeren van correspondentie, gesprekken en het verstrekken van informatie betreffende de uitvoering van de Wegenverkeerswet;

    • t.

      het verlenen of weigeren van een ontheffing (categorie A) op het verbod om zondag voor (de tijd van) 13:00 uur zonder strikte noodzaak gerucht te verwekken dat op een afstand van meer dan 200 meter van het punt van verwekking hoorbaar is zoals bedoeld in de Zondagswet

    • u.

      het verlenen of weigeren van een ontheffing (categorie A) op het verbod om op zondag voor 13:00 uur openbare vermakelijkheden te houden, daartoe gelegenheid te geven of daaraan deel te nemen zoals bedoeld in de Zondagswet;

    • v.

      het voeren van correspondentie, gesprekken en het verstrekken van informatie betreffende de uitvoering (categorie A) van de Zondagswet.

  • 3.

    Aan de teamcoördinator van team Klantcontact Team 2 van de Stadswinkel worden de volgende taken opgedragen en wordt daartoe mandaat en machtiging verleend:

    • a.

      het voornemen tot besluit en daadwerkelijk nemen van het besluit om gegevens omtrent personen al dan niet op te nemen in de basisadministratie als bedoeld in de Wet BRP;

    • b.

      het behandelen van aanvragen van zogenaamde “briefstemmers”;

    • c.

      het behandelen van verzoeken tot verstrekking van kiezerspassen en volmachten als bedoeld in de Kieswet;

    • d.

      het nemen van een besluit op het verzoek van een ondersteuningsverklaring als bedoeld in de Kieswet;

    • e.

      het nemen van een besluit op naturalisatieverzoek als bedoeld in de Rijkswet op het Nederlanderschap c.q. Regelingen verkrijging en verlies Nederlanderschap;

    • f.

      het uitvoeren van een naturalisatieceremonie als bedoeld in de Rijkswet op het Nederlanderschap;

    • g.

      het nemen van een besluit op het verzoek tot uitstel/verlof van begraven/crematie als bedoeld in de Wet op de lijkbezorging;

    • h.

      het afgeven van een verlof tot ontleding als bedoeld in de Wet op de lijkbezorging;

    • i.

      het afgeven van een laissez-passer voor lijken als bedoeld in het Besluit op de lijkbezorging;

  • 4.

    Aan de teamcoördinator van team Klantcontact Team 1 van de Stadswinkel worden de volgende taken opgedragen en wordt daartoe mandaat en machtiging verleend:

    • a.

      het nemen van besluiten in het kader van het Persoonlijk Minima Budget, die niet aangemerkt worden als complex, wat betekent dat er geen handmatige berekening gemaakt moet worden, als bedoeld in de Verordening Minima Budget en beleidsregels Wwb.

  • 5.

    Aan de Ambtenaar Burgerlijke Stand van de afdeling Stadswinkel worden de volgende taken opgedragen en wordt daartoe mandaat en machtiging verleend:

    • a.

      de afgifte van een attestatie de vita als bedoeld in de Algemene Burgerlijke Pensioenwet.

6. Aan de medewerkers van Klantcontact Team 1 van de afdeling Stadswinkel worden de volgende taken opgedragen en wordt daartoe mandaat en machtiging verleend:

  • a.

    het nemen van besluiten in het kader van het Persoonlijk Minima Budget, die niet aangemerkt worden als complex, wat betekent dat er geen handmatige berekening gemaakt moet worden, als bedoeld in de Verordening Minima Budget en beleidsregels Wwb.

    • 7.

      Aan de medewerkers van Klantcontact Team 2 van de afdeling Stadswinkel worden de volgende taken opgedragen en wordt daartoe mandaat en machtiging verleend:

  • a.

    het verstrekken van BRP-gegevens aan derden die zijn opgenomen in het door de burgemeester en wethouders vastgestelde Aanwijzingsbesluit gegevensverstrekkingen uit de basisregistratie personen aan derden als bedoeld in de Wet BRP en Verordening gegevensverstrekkingen basisregistratie personen Spijkenisse;

  • b.

    het voornemen tot besluit en daadwerkelijk nemen van het besluit om gegevens omtrent personen al dan niet op te nemen in de basisadministratie als bedoeld in de Wet BRP;

  • c.

    het behandelen van aanvragen van zogenaamde “briefstemmers”;

  • d.

    het behandelen van verzoeken tot verstrekking van kiezerspassen en volmachten als bedoeld in de Kieswet;

  • e.

    het nemen van een besluit op het verzoek van een ondersteuningsverklaring als bedoeld in de Kieswet;

  • f.

    het legaliseren van handtekeningen;

  • g.

    het legaliseren van stukken;

  • h.

    het uitreiken van reisdocumenten als bedoeld in de Paspoortuitvoeringsregeling Nederland 2001;

  • i.

    het nemen van een besluit op naturalisatieverzoek als bedoeld in de Rijkswet op het Nederlanderschap c.q. Regelingen verkrijging en verlies Nederlanderschap;

  • j.

    het uitvoeren van een naturalisatieceremonie als bedoeld in de Rijkswet op het Nederlanderschap;

  • k.

    het verstrekken van verklaringen omtrent het gedrag als bedoeld in de Wet justitiële en strafvorderlijke gegevens;

  • l.

    het nemen van een besluit op het verzoek tot uitstel/verlof van begraven/crematie als bedoeld in de Wet op de lijkbezorging;

  • m.

    het afgeven van een verlof tot ontleding als bedoeld in de Wet op de lijkbezorging;

  • n.

    het afgeven van een laissez-passer voor lijken als bedoeld in het Besluit op de lijkbezorging;

  • o.

    het afgeven van een verklaring Nederlanderschap als bedoeld in de Paspoortwet en Nationaliteitswet;

  • p.

    het verlenen of weigeren van een vergunning voor parkeren of belanghebbendenparkeerplaats of parkeerapparatuurplaatsen als bedoeld in de Parkeer- en parkeerbelastingverordening Spijkenisse;

  • q.

    het verlengen van de termijn voor het nemen van een beslissing op een aanvraag met 8 weken als bedoeld in de Parkeer- en parkeerbelastingverordening Spijkenisse;

  • r.

    het intrekken van een vergunning als bedoeld in de Parkeer- en parkeerbelastingverordening Spijkenisse;

  • s.

    het verlenen of weigeren van een bezoekersvergunning als bedoeld in de Parkeer- en parkeerbelastingverordening Spijkenisse;

  • t.

    het behandelen van aanvragen van zogenaamde “briefstemmers”;

  • u.

    het verwerken van een melding betreffende evenementen (categorie A) zoals bedoeld in de Algemene Plaatselijke Verordening;

  • v.

    het in behandeling nemen van een melding voor een evenement (categorie A) zoals bedoeld in de Algemene Plaatselijke Verordening;

  • w.

    het voeren van correspondentie, gesprekken en het verstrekken van informatie betreffende de uitvoering van Hoofdstuk 4 van de Algemene Plaatselijke Verordening;

  • x.

    het voeren van correspondentie, gesprekken en het verstrekken van informatie betreffende de uitvoering van hoofdstuk 5 van de Algemene Plaatselijke Verordening;

  • y.

    het voeren van correspondentie, gesprekken en het verstrekken van informatie betreffende de uitvoering van de Wet op de Kansspelen;

  • z.

    Het voeren van correspondentie, gesprekken en het verstrekken van informatie betreffende de uitvoering van de Wegenverkeerswet.

8. Aan de teamcoördinator van het team Belastingen van de afdeling Stadswinkel worden de volgende taken opgedragen en wordt daartoe mandaat en machtiging verleend:

  • a.

    het nemen van beslissingen op verzoeken met toepassing van de hardheidsclausule met bijbehorende correspondentie als bedoeld in de Gemeentewet, de Algemene wet inzake rijksbelastingen en de betreffende belastingverordening;

  • b.

    het vertegenwoordigen van de gemeente in beroep en in cassatie in belastingzaken, voor zover het schriftelijke stukken betreft, als bedoeld in de Gemeentewet en Algemene wet inzake rijksbelastingen;

  • c.

    het niet invorderbaar verklaren van belasting als bedoeld in de Gemeentewet.

    • 9.

      Aan de medewerkers van het team Belastingen van de afdeling Stadswinkel worden de volgende taken opgedragen en wordt daartoe mandaat en machtiging verleend:

  • a.

    het nemen van beslissingen op bezwaarschriften gemeentelijke belastingen met bijbehorende correspondentie als bedoeld in de Gemeentewet;

  • b.

    het nemen van beslissingen op verzoeken tot het verkrijgen van vrijstelling, vermindering en teruggaaf met bijbehorende correspondentie als bedoeld in de Gemeentewet;

  • c.

    het verlenen van ontheffing als bedoeld in de Gemeentewet;

  • d.

    het ambtshalve verlenen van vrijstelling met bijbehorende correspondentie als bedoeld in de Gemeentewet;

  • e.

    het vertegenwoordigen van de gemeente in beroep en in cassatie in belastingzaken, voor zover het schriftelijke stukken betreft, als bedoeld in de Gemeentewet en Algemene wet inzake rijksbelastingen;

  • f.

    het vertegenwoordigen van de gemeente in belastingzaken in beroep (rechtbank) en hoger beroep (Gerechtshof) met correspondentie als bedoeld in de Gemeentewet;

  • g.

    het vorderen van gegevens en inlichtingen die voor de belastingheffing van belang zijn als bedoeld in de Gemeentewet en de Algemene wet inzake rijksbelastingen;

  • h.

    het vorderen van inzage in boeken en andere bescheiden, alsmede het maken van afschriften, uittreksels en kopieën van boeken en andere bescheiden als bedoeld in de Gemeentewet en de Algemene wet inzake rijksbelastingen;

  • i.

    het vorderen van toegang tot gebouwen en gronden, alsmede van de aanwijzingen die voor de in die gebouwen en op die gronden te verrichten onderzoeken nodig zijn als bedoeld in de Gemeentewet en de Algemene wet inzake rijksbelastingen;

  • j.

    het sluiten van fiscale compromissen;

  • k.

    het nemen van beslissingen op verzoek om kwijtschelding van plaatselijke belastingen met bijbehorende correspondentie, als bedoeld in de Gemeentewet en de Invorderingswet 1990;

  • l.

    het nemen van beslissingen op verzoeken tot het verlenen van uitstel van betaling als bedoeld in de Gemeentewet en de Invorderingswet 1990;

  • m.

    het niet invorderbaar verklaren van belasting als bedoeld in de Gemeentewet en de Invorderingswet 1990;

  • n.

    het terugbetalen van door de belastingschuldige te veel betaalde bedragen als bedoeld in de Gemeentewet en de Invorderingswet 1990;

  • o.

    het nemen van beslissingen op bezwaarschriften tegen de WOZ-waarde als bedoeld in de Wet Waardering onroerende zaken;

  • p.

    het ambtshalve verminderen van de waarde van onroerende zaken als bedoeld in het Besluit Wet W.O.Z.

    • 10.

      Aan de directeur en aan het afdelingshoofd heffingen van de gemeenschappelijke regeling Samenwerkingsverband Vastgoedinformatie Heffing en Waardebepaling worden de volgende taken opgedragen in 2015 en wordt daartoe mandaat en machtiging verleend:

  • a.

    het verdagen van de uitspraak op bezwaarschriften inzake de gemeentelijke heffingen voor ten hoogste een jaar als bedoeld in de Algemene wet inzake rijksbelastingen.

    • 11.

      Aan de directeur, de juridisch medewerker heffingen, de medewerkers heffingen A en de medewerkers heffingen B van de gemeenschappelijke regeling Samenwerkingsverband Vastgoedinformatie Heffing en Waardebepaling worden de volgende taken opgedragen in 2015 en wordt daartoe mandaat en machtiging verleend:

  • a.

    het nemen van beslissingen op bezwaarschriften gemeentelijke belastingen met bijbehorende correspondentie als bedoeld in de Gemeentewet;

  • b.

    het nemen van beslissingen op verzoeken met toepassing hardheidsclausule met bijbehorende correspondentie als bedoeld in de Gemeentewet, de Algemene wet inzake rijksbelastingen en de betreffende belastingverordening;

  • c.

    het nemen van beslissingen op verzoeken tot het verkrijgen van vrijstelling, vermindering en teruggaaf met bijbehorende correspondentie als bedoeld in de Gemeentewet;

  • d.

    het verlenen van ontheffing als bedoeld in de Gemeentewet;

  • e.

    het ambtshalve verlenen van vrijstelling met bijbehorende correspondentie als

bedoeld in de Gemeentewet;

f. het vertegenwoordigen van de gemeente in belastingzaken in beroep (rechtbank)

en hoger beroep (Gerechtshof) met correspondentie als bedoeld in de

Gemeentewet;

  • g.

    het sluiten van fiscale compromissen.

    • 12.

      Aan het dagelijks bestuur, de directeur, de juridisch medewerker heffingen, de medewerkers heffingen A en de medewerkers heffingen B van de gemeenschappelijke regeling Samenwerkingsverband Vastgoedinformatie Heffing en Waardebepaling worden de volgende taken opgedragen in 2015 en wordt daartoe mandaat en machtiging verleend:

  • a.

    het vertegenwoordigen van de gemeente in beroep en in cassatie in

belastingzaken, voor zover het schriftelijke stukken betreft, als bedoeld in de

Gemeentewet en Algemene wet inzake rijksbelastingen.

  • 13.

    Aan het afdelingshoofd invordering, de deurwaarders, de senior medewerkers invordering, de medewerkers invordering A en de medewerkers invordering B van de gemeenschappelijke regeling Samenwerkingsverband Vastgoedinformatie Heffing en Waardebepaling worden de volgende taken opgedragen in 2015 en wordt daartoe mandaat en machtiging verleend:

    • a.

      het aanmanen van de belastingschuldige die de belastingaanslag niet binnen de

gestelde termijn betaalt als bedoeld in de Invorderingswet 1990.

  • 14.

    Aan het afdelingshoofd invordering, de deurwaarders, de deurwaarders in dienst van Cannock Chase Public die zijn aangesteld als onbezoldigde gemeenteambtenaren, de senior medewerkers invordering, de medewerkers invordering A en de medewerkers invordering B van de gemeenschappelijke regeling Samenwerkingsverband Vastgoedinformatie Heffing en Waardebepaling worden de volgende taken opgedragen in 2015 en wordt daartoe mandaat en machtiging verleend:

    • a.

      het uitvaardigen, betekenen en ten uitvoer leggen van een dwangbevel als

bedoeld in het Wetboek van Burgerlijke Rechtsvordering en de Invorderingswet

1990.

  • 15.

    Aan het afdelingshoofd invordering, de senior medewerkers invordering, de medewerkers invordering A en de medewerkers invordering B van de gemeenschappelijke regeling Samenwerkingsverband Vastgoedinformatie Heffing en Waardebepaling worden de volgende taken opgedragen in 2015 en wordt daartoe mandaat en machtiging verleend:

    • a.

      het nemen van beslissingen op verzoek om kwijtschelding van plaatselijke

belastingen met bijbehorende correspondentie, als bedoeld in de Gemeentewet en

de Invorderingswet 1990;

  • b.

    het nemen van beslissingen op het administratief beroep tegen de uitspraak op het verzoek tot kwijtschelding met bijhorende correspondentie als bedoeld in de Uitvoeringsregeling Invorderingswet 1990;

  • c.

    het nemen van beslissingen op verzoeken tot het verlenen van uitstel van betaling als bedoeld in de Gemeentewet en de Invorderingswet 1990;

  • d.

    het terugbetalen van door de belastingschuldige te veel betaalde bedragen als

bedoeld in de Gemeentewet en de Invorderingswet 1990.

  • 16.

    Aan de directeur, de WOZ-specalist en de WOZ-taxateur van de gemeenschappelijke regeling Samenwerkingsverband Vastgoedinformatie Heffing en Waardebepaling worden de volgende taken opgedragen in 2015 en wordt daartoe mandaat en machtiging verleend:

    • a.

      het nemen van beslissingen op bezwaarschriften tegen de W.O.Z.-waarde als

bedoeld in de Wet W.O.Z.;

b.het ambtshalve verminderen van de waarde van onroerende zaken als bedoeld in

het Besluit Wet W.O.Z.

  • 17.

    Aan de Adviseur Burgerzaken van de afdeling Stadswinkel worden de volgende taken opgedragen en wordt daartoe mandaat en machtiging verleend:

    • a.

      het afgeven van een laissez-passer voor lijken als bedoeld in het Besluit op de lijkbezorging;

    • b.

      het nemen van het besluit tot terugbetaling leges vermissingskosten rijbewijzen als bedoeld in de Algemene wet inzake rijksbelastingen.

    • c.

      het behandelen van aanvragen van zogenaamde “briefstemmers”.

  • 18.

    Voor zover het voor de uitvoering van de opdracht nodig is om bevoegdheden uit te oefenen als bedoeld in artikel 160, eerste lid, aanhef en onder a, van de Gemeentewet, of in de hoofdstukken 2 en 3, in titel 4.1 en in artikel 4:84 van de Algemene wet bestuursrecht, wordt daartoe mandaat en machtiging verleend.

Artikel 2 Voorwaarden

  • 1.

    Het afdelingshoofd, de teamcoördinatoren en de overige medewerkers handelen in overeenstemming met de door de gemeenteraad vastgestelde kaders en het door het college van B&W vastgestelde beleid.

  • 2.

    Het afdelingshoofd, de teamcoördinatoren en de overige medewerkers overleggen in ieder geval met de portefeuillehouder voordat zij een taak of bevoegdheid uitoefenen, als hierdoor:

    • a.

      ongewenste politieke, maatschappelijke of financiële gevolgen kunnen ontstaan;

    • b.

      artikel 4:84 van de Algemene wet bestuursrecht zal worden toegepast.

Artikel 3 Ondertekening

Ingeval van uitoefening van bevoegdheden, namens de heffings- en invorderingsambtenaar, worden uitgaande stukken als volgt ondertekend:

"de heffingsambtenaar (of de invorderingsambtenaar) van Nissewaard,

namens dezen,

[functieaanduiding van de mandataris]

handtekening

[naam van de mandataris]".

Artikel 4 Inwerkingtreding

Dit besluit treedt in werking op de dag na bekendmaking en werkt terug tot en met 1 januari 2015.

Artikel 5 Citeertitel

Dit besluit wordt aangehaald als: Mandaatbesluit Afdeling Stadswinkel Nissewaard.

Deze regeling is ook vastgesteld door de heffings- en invorderingsambtenaar van de gemeente Nissewaard op 2 januari 2015.

 

 

de secretaris,

J. Pol

de burgemeester,

M. Salet

de burgemeester,

M. Salet

de heffings- en invorderingsambtenaar,