Organisatie | Oosterhout |
---|---|
Organisatietype | Gemeente |
Officiële naam regeling | Voorlopige knip in bevoegdheden en mandaat uitvoering BAG pilot Moerdijk |
Citeertitel | Voorlopige knip in bevoegdheden en mandaat uitvoering BAG pilot Moerdijk |
Vastgesteld door | geattribueerde functionaris |
Onderwerp | financiën en economie |
Eigen onderwerp |
Geen.
Wet basisregistraties adressen en gebouwen, art. 2
Geen.
Datum inwerkingtreding | Terugwerkende kracht tot en met | Datum uitwerkingtreding | Betreft | Datum ondertekening Bron bekendmaking | Kenmerk voorstel |
---|---|---|---|---|---|
01-01-2014 | nieuwe regeling | 11-04-2014 zoek.officielebekendmakingen.nl/gmb-2015-12520.html, 12-02-2015 | Onbekend. |
het Dagelijks Bestuur van de BWB6
Voorlopige knip in bevoegdheden en11 april 2014
mandaat uitvoering BAG pilot Moerdijk
Het Dagelijks Bestuur van de Gemeenschappelijke Regeling Belastingsamenwerking West-Brabant;
het voorstel met bovenaangehaald onderwerp;
de beraadslagingen op voornoemde datum;
Artikel 2 van de Wet basisregistraties adressen en gebouwen (Wet bag) waarin is vastgelegd dat het houden van een adressenregister en een geautomatiseerde adressenregistratie, het houden van een gebouwenregister en een geautomatiseerde gebouwenadministratie is opgedragen aan burgemeester en wethouders;
Dat het voorts nodig is ambtenaren aan te wijzen voor het opmaken van specifieke brondocumenten binnen de Wet bag;
De beheerder van de basisregistratie adressen en basisregistratie gebouwen aangewezen onder A. 1. mandaat te verlenen voor de uitvoering van de navolgende taken en bevoegdheden van het dagelijks bestuur onder de voorwaarde dat aan de voorschriften opgenomen in de Wet bag wordt voldaan :
Het, op grond van het bepaalde in artikel 10 van de Wet basisregistraties adressen en gebouwen, opmaken van brondocumenten;
Het inschrijven van de in artikel 10 van de Wet bag aangewezen brondocumenten in het adressenregister dan wel het gebouwenregister;
Het, ingevolge artikel 14 van de Wet bag, zorg dragen voor een goede beschikbaarheid, werking en beveiliging van de adressenregistratie respectievelijk de gebouwenregistratie;
Het ontvangen, doorgeleiden en afhandelen van meldingen zoals bedoeld in artikel 37 en verzoeken zoals bedoeld in artikel 38 van de Wet bag, inclusief de verwerking daarvan zoals bedoeld in de artikelen 31, 39, 40 en 41 van de Wet bag;
Het onderhouden van het berichtenverkeer met de landelijke voorziening basisregistraties adressen en gebouwen zoals bedoeld in artikel 31 van de Wet bag;
Het op verzoek van eenieder verlenen van inzage in het adressenregister, het gebouwenregister, de adressenregistratie en de gebouwenregistratie, alsmede het aan eenieder verstrekken van de in de adressenregistratie respectievelijk de gebouwenregistratie opgenomen gegevens zoals bedoeld in artikel 32, eerste lid, onder a van de Wet bag.
Het aanwijzen van ambtenaren bevoegd tot het opmaken van een proces-verbaal van constatering zoals bedoeld in artikel 10, eerste lid, onder b van de Wet bag en het aanwijzen van ambtenaren bevoegd tot het opstellen van schriftelijke verklaringen ingevolge artikel 10, lid 1, letter a, van de Wet bag te mandateren aan de beheerder van de basisregistraties adressen en gebouwen.
De beheerder van de basisregistratie adressen en basisregistratie gebouwen zal jaarlijks aan het dagelijks bestuur rapporteren over de nakoming van de beheertaken Wet bag.