Ziet u een fout in deze regeling? Meld het ons op regelgeving@overheid.nl!
Bonaire

EILANDSBESLUIT, HOUDENDE ALGEMENE MAATREGELEN van 06 JUL 2012 no. 7 tot vaststelling van een regeling voor de medewerkers van bureau eilandgedeputeerde en tot intrekking van het eilandsbesluit, houdende algemene maatregelen van 16 februari 2011, no. 8 (AB 2011, no.7)(Besluit regeling medewerkers bureau eilandgedeputeerde)

Wetstechnische informatie

Gegevens van de regeling
OrganisatieBonaire
OrganisatietypeCaribisch openbaar lichaam
Officiële naam regelingEILANDSBESLUIT, HOUDENDE ALGEMENE MAATREGELEN van 06 JUL 2012 no. 7 tot vaststelling van een regeling voor de medewerkers van bureau eilandgedeputeerde en tot intrekking van het eilandsbesluit, houdende algemene maatregelen van 16 februari 2011, no. 8 (AB 2011, no.7)(Besluit regeling medewerkers bureau eilandgedeputeerde)
CiteertitelBesluit regeling medewerkers bureau eilandgedeputeerde
Vastgesteld doorBestuurscollege
Onderwerpbestuur en recht
Eigen onderwerp

Opmerkingen met betrekking tot de regeling

Deze regeling vervangt het Eilandsbesluit, houdende algemene maatregelen van 16 FEB 2011, no. 8 tot vaststelling van een regeling voor een toelage voor medewerkers Bureau Eilandgedupeerden (A.B. 2011, no. 7), die reeds was ingetrokken bij A.B. 2011, no. 13 op 3 november 2011.

De gegevens van inwerkingtreding zijn ontleend aan de bron van afkondiging van de tekstplaatsing.

Wettelijke grondslag(en) of bevoegdheid waarop de regeling is gebaseerd

  1. Wet openbare lichamen Bonaire, Sint Eustatius en Saba
  2. Ambtenarenwet BES
  3. Burgerlijk Wetboek BES, Boek 7, Titel 7

Regelgeving die op deze regeling is gebaseerd (gedelegeerde regelgeving)

Geen

Overzicht van in de tekst verwerkte wijzigingen

Datum inwerkingtreding

Terugwerkende kracht tot en met

Datum uitwerkingtreding

Betreft

Datum ondertekening

Bron bekendmaking

Kenmerk voorstel

07-07-201213-09-201106-06-2014Nieuwe regeling

06-07-2012

A.B. 2012, no. 5

Onbekend

Tekst van de regeling

Intitulé

EILANDSBESLUIT, HOUDENDE ALGEMENE MAATREGELEN van 06 JUL 2012 no. 7 tot vaststelling van een regeling voor de medewerkers van bureau eilandgedeputeerde en tot intrekking van het eilandsbesluit, houdende algemene maatregelen van 16 februari 2011, no. 8 (AB 2011, no.7)(Besluit regeling medewerkers bureau eilandgedeputeerde).

HET BESTUURSCOLLEGE VAN HET OPENBAAR LICHAAM BONAIRE;

 

Overwegende:

dat het wenselijk is het functieboek bureau eilandgedeputeerden aan te passen;.

dat het eveneens wenselijk is een nieuwe regeling voor medewerkers van bureau eilandgedeputeerde vast te stellen;

 

Gelet op:

Wet openbare lichamen Bonaire, Sint Eustatius en Saba;

Ambtenarenwet BES;

Boek 7 Titel 7 BW BES

 

Gelezen:

Het memorandum van de directie bedrijfsvoering & ondersteuning, afdeling personeel en organisatie van 24 mei 2012 (2012006230) inzake de aanpassing functieboek en regeling aanstelling medewerkers bureau gedeputeerden.

 

HEEFT BESLOTEN:

 

vast te stellen het navolgende eilandbesluit, houdende algemene maatregelen:

Artikel 1
  • 1.

    Tijdens zijn bestuursperiode kan een eilandgedeputeerde maximaal vier medewerkers voor zijn bureau voordragen aan het bestuurscollege. De aanstelling, de terbeschikkingstelling of het aangaan van een overeenkomst van opdracht geschiedt op basis van de voordracht van de eilandgedeputeerde.

  • 2.

    De medewerkers worden onderscheiden in politieke medewerkers en reguliere medewerkers. Maximaal twee medewerkers kunnen politieke medewerkers zijn.

  • 3.

    De binnen het openbare lichaam gehanteerde procedures, voor het aangaan van een arbeidsovereenkomst, een overeenkomst van opdracht of ter beschikkingstelling blijven buiten toepassing. De persoon met wie een arbeidsovereenkomst of een overeenkomst van opdracht wordt aangegaan dient een verklaring omtrent het gedrag te overleggen.

Artikel 2
  • 1.

    De politieke medewerker wordt aangesteld om politieke ondersteuning te geven bij de uitvoering van de werkzaamheden van de eilandgedeputeerde. De politieke medewerker voert verder naast zijn functieomschrijving, werkzaamheden en opdrachten uit die redelijkerwijs verband houden met de omschreven functie.

  • 2.

    Met de politieke medewerker wordt voor de duur van de bestuursperiode van de eilandgedeputeerde een overeenkomst van opdracht gesloten tussen de politieke medewerker en het openbaar lichaam. Bij beëindiging van de bestuursperiode van de betreffende eilandgedeputeerde eindigt de overeenkomst van opdracht van rechtswege.

Artikel 3

De politieke medewerker wordt onderscheiden in politieke medewerker A en politieke medewerker B, waarbij de politieke medewerker A een MBO of lager werk- en denkniveau dient te bezitten en de politieke medewerker B een hoger dan MBO werk- en denkniveau dient te bezitten.

Artikel 4
  • 1.

    De vergoeding voor de werkzaamheden van een politieke medewerker A bedraagt US$ 2.400,- per maand en een vergoeding genaamd secretaressetoelage ad US$ 55,87 per maand.

  • 2.

    De vergoeding voor de werkzaamheden van een politieke medewerker B bedraagt US$ 3.000,- per maand en een vergoeding genaamd telefoontoelage ad $ 75,- per maand.

  • 3.

    De vergoeding voor de werkzaamheden van de politieke medewerker A en B wordt jaarlijks geïndexeerd. Tevens ontvangen zij een vergoeding genaamd vakantie uitkering en een eindejaarsuitkering. De indexering en de vergoedingen worden op dezelfde wijze vastgesteld als die van de ambtenaren en arbeidscontractanten van het openbaar lichaam Bonaire.

Artikel 5

De reguliere medewerkers bureau eilandgedeputeerde worden onderscheiden in:

  • -

    portefeuille adviseur;

  • -

    portefeuille secretaris;

  • -

    secretarieel administratief medewerker A;

  • -

    secretarieel administratief medewerker B;

  • -

    secretarieel administratief medewerker C, en

  • -

    officemanager.

Artikel 6
  • 1.

    De reguliere medewerker die vanuit de organisatie tijdelijk ter beschikking is gesteld aan het bureau eilandgedeputeerde, behoudt zijn bezoldiging.

  • 2.

    Tenzij anders is overeengekomen heeft de reguliere medewerker een terugkeergarantie naar de oude functie.

Artikel 7
  • 1.

    Aan de door het openbaar lichaam Bonaire ter beschikking gestelde medewerkers van het bureau eilandgedeputeerde in de functie van portefeuille secretaris en portefeuille adviseur, wordt een toelage verstrekt. De hoogte van de toelage is afhankelijk van de opleiding en ervaring van de medewerker en bedraagt maximaal 25% van de bezoldiging.

  • 2.

    De toelage plus de bezoldiging van de medewerker in de functie van portefeuille secretaris en portefeuille adviseur bedragen samen niet meer dan de hoogste trede van de bezoldigingsschaal van de functie (de functionele schaal) waarvoor de medewerker ter beschikking zal worden gesteld

  • 3.

    De medewerker komt uitsluitend in aanmerking voor de toelage gedurende de duur van de ter beschikkingstelling. De toelage wordt niet geïncorporeerd in de bezoldiging van de medewerker, ongeacht de duur van de ter beschikkingstelling.

Artikel 8
  • 1.

    De aanstelling van een reguliere medewerker bij het bureau eilandgedeputeerde, die niet vanuit de organisatie tijdelijk ter beschikking is gesteld, geschiedt op basis van een arbeidsovereenkomst naar burgerlijk recht, voor de duur van de bestuursperiode van de betreffende eilandgedeputeerde. De arbeidsovereenkomst eindigt van rechtswege indien de duur van de bestuursperiode van de betreffende eilandgedeputeerde eindigt.

  • 2.

    De inschaling geschiedt conform de regels die hiervoor gelden, waarbij de medewerker eerst (indien nodig) ingeschaald wordt in een van de twee aanloopschalen. Bij het volledig voldoen aan de functieeisen en een goede beoordeling, wordt de medewerker bevorderd naar de volgende schaal of de functionele schaal.

Artikel 9
  • 1.

    De arbeidsvoorwaarden van de reguliere medewerker bureau eilandgedeputeerde zijn gelijk aan die van de ambtenaren en arbeidscontractanten van het openbaar lichaam Bonaire.

  • 2.

    De portefeuille secretaris en -adviseur hebben recht op een maandelijkse telefoontoelage ad US$ 75,-.

  • 3.

    De secretarieel administratief medewerker A, B, en C en de officemanager hebben recht op een secretaressetoelage conform het Besluit secretaressetoelage stafbestuursorganen.

Artikel 10

De politieke medewerker en reguliere medewerker hebben ingeval van beëindiging van rechtswege van de overeenkomst van opdracht of arbeidsovereenkomst indien de oorzaak van deze beëindiging gelegen is in de beëindiging van de bestuursperiode van de betreffende eilandgedeputeerde, aanspraak op;

  • -

    een maand bruto salaris conform de arbeidsovereenkomst, dan wel een keer de maandelijkse vergoeding conform de overeenkomst van opdracht, indien de duur van de overeenkomst minder dan 6 maanden bedraagt;

  • -

    twee maanden bruto salaris conform de arbeidsovereenkomst, dan wel twee keer de maandelijkse vergoeding conform de overeenkomst van opdracht, indien de duur van de overeenkomst meer dan 6 maanden bedraagt.

Artikel 11

Het eilandsbesluit, houdende algemene maatregelen van 16 februari 2011, no. 8 (AB 2011, no. 7) tot vaststelling van een regeling voor een toelage voor medewerkers bureau eilandgedeputeerde, wordt ingetrokken.

Artikel 12

Dit eilandsbesluit, houdende algemene maatregelen wordt aangehaald als: Besluit regeling medewerkers bureau eilandgedeputeerde.

Artikel 13

Dit eilandbesluit, houdende algemene maatregelen, treedt in werking met ingang van de dag na afkondiging en werkt terug tot 13 september 2011.

Aldus vastgesteld op de datum van dit eilandsbesluit, houdende algemene maatregelen en getekend op 06 JUL 2012

 

Het bestuurscollege van het openbaar lichaam Bonaire,

de gezaghebber, de secretaris,