Ziet u een fout in deze regeling? Meld het ons op regelgeving@overheid.nl!
Gemeente Nissewaard

Mandaatbesluit Afdeling Zorg en Samenleving Nissewaard

Wetstechnische informatie

Gegevens van de regeling
OverheidsorganisatieGemeente Nissewaard
Officiële naam regelingMandaatbesluit Afdeling Zorg en Samenleving Nissewaard
CiteertitelMandaatbesluit Afdeling Zorg en Samenleving Nissewaard
Vastgesteld doorcollege van burgemeester en wethouders
Onderwerpbestuur en recht
Eigen onderwerp

Opmerkingen met betrekking tot de regeling

1. Deze regeling is ook vastgesteld door de burgemeester op 2 januari 2015.

Wettelijke grondslag(en) of bevoegdheid waarop de regeling is gebaseerd

Algemene wet bestuursrecht, artikel 10:3, lid 1

Regelgeving die op deze regeling is gebaseerd (gedelegeerde regelgeving)

Geen

Overzicht van in de tekst verwerkte wijzigingen

Datum inwerking-

treding

Terugwerkende

kracht tot en met

Datum uitwerking-

treding

Betreft

Datum ondertekening

Bron bekendmaking

Kenmerk voorstel

10-04-201501-01-201516-06-2015art. 1

10-03-2015

Gemeenteblad, 2015, 30074

15.B.00098
24-01-201501-01-201510-04-2015nieuwe regeling

02-01-2015

Gemeenteblad, 2015, 6431

14.B.00531

Tekst van de regeling

Intitulé

Mandaatbesluit Afdeling Zorg en Samenleving Nissewaard

Het college van burgemeester en wethouders, en de burgemeester van de gemeente

Nissewaard;

ieder voor zover het zijn bevoegdheid betreft;

gelet op artikel 10:3, eerste lid, van de Algemene wet bestuursrecht;

besluiten:

het Mandaatbesluit Afdeling Zorg en Samenleving Nissewaard als volgt vast te stellen.

Artikel 1 Mandaat en machtiging

  • 1. Aan het afdelingshoofd van de afdeling Zorg en Samenleving worden de volgende taken opgedragen en wordt daartoe mandaat en machtiging verleend:

    • a.

      het corresponderen voor zover daarbij de organisatie en/of uitvoering van de afdeling aan de orde komen, als bedoeld in de Gemeentewet;

    • b.

      het nemen van besluiten/beschikkingen voor zover daarbij de organisatie en/of uitvoering van taken van de afdeling aan de orde komen, als bedoeld in de Gemeentewet.

  • 2. Aan de teamcoördinator van de afdeling Zorg en Samenleving worden de volgende taken opgedragen en wordt daartoe mandaat en machtiging verleend:

    • a.

      het corresponderen voor zover daarbij de organisatie en/of uitvoering van de afdeling aan de orde komen, als bedoeld in de Gemeentewet;

    • b.

      het nemen van besluiten/beschikkingen voor zover daarbij de organisatie en/of uitvoering van taken van de afdeling aan de orde komen, als bedoeld in de Gemeentewet.

  • 3. Aan de medewerkers van de afdeling Zorg en Samenleving worde de volgende taken opgedragen en wordt daartoe mandaat en machtiging verleend:

    • a.

      het corresponderen voor zover daarbij de organisatie en/of uitvoering van de afdeling aan de orde komen, als bedoeld in de Gemeentewet;

  • 5. Voor zover het voor de uitvoering van de opdracht nodig is om bevoegdheden uit te oefenen als bedoeld in artikel 160, eerste lid, aanhef en onder a, van de Gemeentewet, of in de hoofdstukken 2 en 3, in titel 4.1 en in artikel 4:84 van de Algemene wet bestuursrecht, wordt daartoe mandaat en machtiging verleend.

  • 5. 4.

    Aan de regisseurs Jeugd en Gezin van de afdeling Zorg en Samenleving, team Jeugd, tevens zijnde voorzitter en waarnemend voorzitter van het jeugdbeschermingsplein, worden de volgende taken opgedragen en wordt daartoe mandaat en machtiging verleend:

    • a.

      het voeren van correspondentie, gesprekken en het verstrekken van informatie betreffende de uitvoering van de besluiten aan de jeugdbeschermingstafel;

    • b.

      het doen van een Verzoek tot Onderzoek (VTO) bij de Raad voor de Kinderbescherming.

    • c.

      het nemen van besluiten tot het treffen van voorzieningen zoals bedoeld in artikel 1:265b, lid 2 Burgerlijk Wetboek in het kader van het verkrijgen van een machtiging tot uithuisplaatsing van minderjarigen.

Artikel 2 Voorwaarden

  • 1. Het afdelingshoofd, de teamcoördinator en de medewerkers handelen in overeenstemming met de door de gemeenteraad vastgestelde kaders en het door het college van B&W vastgestelde beleid.

  • 2. Het afdelingshoofd, de teamcoördinator en de medewerkers overleggen in ieder geval met de portefeuillehouder voordat zij een taak of bevoegdheid uitoefenen, als hierdoor:

    • a.

      ongewenste politieke, maatschappelijke of financiële gevolgen kunnen ontstaan;

    • b.

      artikel 4:84 van de Algemene wet bestuursrecht zal worden toegepast.

Artikel 3 Inwerkingtreding

Dit besluit treedt in werking de dag na bekendmaking en werkt terug tot en met 1 januari 2015.

Artikel 4 Citeertitel

Dit besluit wordt aangehaald als: Mandaatbesluit Afdeling Zorg en Samenleving Nissewaard.

Ondertekening

Aldus vastgesteld in de vergadering van het college van burgemeester en wethouders van de gemeente Nissewaard van 2 januari 2015,
de secretaris, J. Pol
de burgemeeester, M. Salet
de burgemeester, M. Salet