Ziet u een fout in deze regeling? Meld het ons op regelgeving@overheid.nl!
Nieuwkoop

Regeling intergemeentelijke vergoeding piketdienst en rampenbestrijding gemeente Nieuwkoop 2015

Wetstechnische informatie

Gegevens van de regeling
OrganisatieNieuwkoop
OrganisatietypeGemeente
Officiële naam regelingRegeling intergemeentelijke vergoeding piketdienst en rampenbestrijding gemeente Nieuwkoop 2015
CiteertitelRegeling intergemeentelijke vergoeding piketdienst en rampenbestrijding gemeente Nieuwkoop 2015
Vastgesteld doorcollege van burgemeester en wethouders
Onderwerpbestuur en recht
Eigen onderwerp

Opmerkingen met betrekking tot de regeling

Geen

Wettelijke grondslag(en) of bevoegdheid waarop de regeling is gebaseerd

Onbekend

Regelgeving die op deze regeling is gebaseerd (gedelegeerde regelgeving)

Geen

Overzicht van in de tekst verwerkte wijzigingen

Datum inwerkingtreding

Terugwerkende kracht tot en met

Datum uitwerkingtreding

Betreft

Datum ondertekening

Bron bekendmaking

Kenmerk voorstel

01-01-201501-01-201501-01-2020nieuwe regeling

27-01-2015

Nieuwkoop Nieuws en het elektronisch gemeenteblad d.d. 28-1-15

15.00833

Tekst van de regeling

Intitulé

Regeling intergemeentelijke vergoeding piketdienst en rampenbestrijding gemeente Nieuwkoop 2015

 

 

Begripsomschrijvingen.
Artikel 1

Voor de toepassing van deze regeling wordt verstaan onder:

a. Medewerker:

De ambtenaar, zoals bedoeld in artikel 1:1, lid 1, onder a., van de CAR/UWO;

b.Piketdienst:

Een frequent terugkerende dienst met de verplichting van beschikbaarheid en bereikbaarheid voor het verrichten van werkzaamheden in het kader van de openbare orde en veiligheid buiten de voor de ambtenaar geldende werktijden;

c.Piketvergoeding:

De vergoeding voor de piketdienst.

Algemene bepalingen.
Artikel 2
  • 1.

    De medewerker openbare veiligheid, op wie de verplichting rust zich buiten de voor hem geldende werktijden ter beschikking te houden ten behoeve van de uitvoering van de regionale piketregeling rampenbestrijding , heeft aanspraak op een vergoeding.

  • 2.

    De verplichting zoals bedoeld in lid 1 wordt vastgelegd in een schriftelijke aanwijzing. Aanwijzing geschiedt uitsluitend indien de functionaris voldoet aan de, voor de functie waarvoor hij wordt aangewezen, noodzakelijke functionele eisen en beschikt over competenties, zoals nader omschreven in het bij de functie behorende kwalificatieprofiel.

  • 3.

    Op het moment dat de medewerker, zoals omschreven in artikel 2 opgeroepen wordt, is deze direct beschikbaar om ondersteuning te bieden.

  • 4.

    Bij de uitwerking van deze regeling geldt het gestelde in de Arbeidstijdenwet.

Vergoeding piketdienst.
Artikel 3
  • 1.

    De beschikbaarheidvergoeding bedraagt € 178,50 bruto per piketweek (peildatum april 2012). 1

  • 2.

    Met verwijzing naar artikel 6:2:1 CAR UWO wordt eenmalig op jaarbasis aan de piketfunctionarissen een vaste vergoeding toegekend ter hoogte van de contante waarde van 14,4 arbeidsuren. Dit bedrag wordt berekend op basis van het maximum uurloon van de functieschaal waarop de functie is ingeschaald. 2

Artikel 4

Als een medewerker gedurende de piketdienst daadwerkelijk werkzaamheden verricht, dan wordt hem daarvoor, naast de vergoeding zoals bedoeld in artikel 3, een vergoeding gegeven, zoals bedoeld in de artikelen 3:2 en 3:2:1 van de CAR/UWO. Voor een oproep staat een minimale arbeidstijd van een uur vermeerderd met de reële gewerkte tijd.

Artikel 5

Op deze piketregeling is geen afbouwregeling van toepassing bij beëindiging van het piket.

Onvoorziene gevallen
Artikel 6

In gevallen waarin deze regeling niet of niet in redelijkheid voorziet, kan de gemeentesecretaris/algemeen directeur een bijzondere regeling treffen.

Inwerkingtreding.
Artikel 7
  • 1.

    Deze regeling kan worden aangehaald als “Regeling intergemeentelijke piketdiensten vergoeding gemeente Nieuwkoop 2015”

  • 2.

    Deze regeling treedt in werking met terugwerkende kracht tot 1 januari 2015.

Nieuwkoop, 27 januari 2015

burgemeester en wethouders van Nieuwkoop

 

mr. G.G.G. Slooters

secretaris

F.Buijserd

burgemeester


1

De algemene salarismutaties voor de sector gemeenten, zoals die in het LOGA worden overeengekomen, zijn wat betreft het percentage en de ingangsdatum van overeenkomstige toepassing op dit bedrag.

2

conform bijlage IIa salaristabel gemeenteambtenaren per 1 april 2012 nieuwe structuur