Organisatie | Limburg |
---|---|
Organisatietype | Provincie |
Officiële naam regeling | Nadere subsidieregels Media-innovatie |
Citeertitel | Nadere subsidieregels Media-innovatie |
Vastgesteld door | gedeputeerde staten |
Onderwerp | bestuur en recht |
Eigen onderwerp | subsidies |
Geen
Provinciewet, Algemene Subsidieverordening 2012
Geen
Datum inwerkingtreding | Terugwerkende kracht tot en met | Datum uitwerkingtreding | Betreft | Datum ondertekening Bron bekendmaking | Kenmerk voorstel |
---|---|---|---|---|---|
23-01-2015 | 01-06-2015 | Nieuwe regeling | 06-01-2015 Provinciaal Blad, 2015, 004 | Onbekend |
HOOFDSTUK 1 ALGEMENE BEPALINGEN
Artikel 1 Begripsomschrijvingen
. Social Return On Investment (SROI): het opnemen van sociale voorwaarden in aanbestedings- en subsidietrajecten zodat leverancier en subsidieontvanger een bijdrage leveren aan het provinciaal beleid ten aanzien van het bieden van werkgelegenheid aan mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt. De concrete invulling hiervan gebeurt aan de hand van reguliere banen, leerwerkplekken, stageplekken en (werk)ervaringsplaatsen aan mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt of jongeren zonder startkwalificatie.
Een aanvraag om een subsidie wordt getoetst aan de volgende beoordelingscriteria:
Ad a. Kwaliteit van het projectvoorstel Bij de kwaliteit van het projectvoorstel wordt getoetst of het project een bijdrage levert aan één of meerdere van de volgende componenten, ontleend aan de medianota ‘Limburg Centraal’;
. Structuurversterkende maatregelen; het project dient bij te dragen aan de duurzame ontwikkeling van structurele ondersteuning van individuele en groepsinitiatieven in het creatieve domein. Hier wordt bedoeld dat de structuurversterkende maatregelen in principe ook gelden voor de langere termijn (toekomstbestendig zijn). Het creatieve domein wordt hier als tegenhanger van de conventionele economische domeinen (bijv. landbouw, industrie, gezondheidszorg bijv.) bedoeld. Het is met name gelinkt aan de cultuursector waaronder ook de media wordt geschaard.
Ad b. Vernieuwingsgerichtheid Het project slaat nieuwe wegen in en bereikt nieuwe doelgroepen. Nieuwe wegen kunnen zijn: de te hanteren technologie, het te ontwikkelen concept en/of het beoogde publiekssegment.
Ad c. Open karakter Het projectresultaat is bij afsluiting publiekelijk beschikbaar.
Ad d. Samenwerking met partners Voor subsidie komen in aanmerking projecten waarbij wordt samengewerkt (inhoudelijk en/of financieel) door meerdere partijen waardoor het project gedragen wordt door individuele en/of collectieve partijen.
Ad e. Link met Limburgse medialandschap Het project dient een duidelijke link met het Limburgse medialandschap te hebben en kan daarnaast verbanden leggen over de grenzen van de provincie, zowel binnen Nederland als daarbuiten.
. De aanvraag dient een volledig ingevuld en rechtsgeldig ondertekend standaard aanvraagformulier te bevatten en te zijn voorzien van bijlagen zoals aangegeven in het formulier en dient te worden verzonden naar het op het formulier aangegeven adres (Gedeputeerde Staten van Limburg, Cluster Subsidies, Postbus 5700, 6202 MA Maastricht).
De volgende bijlagen dienen in ieder geval aan het aanvraagformulier te worden toegevoegd: