Organisatie | Oisterwijk |
---|---|
Organisatietype | Gemeente |
Officiële naam regeling | Piketregeling 2015 |
Citeertitel | Piketregeling 2015 |
Vastgesteld door | college van burgemeester en wethouders |
Onderwerp | bestuur en recht |
Eigen onderwerp |
Geen
CAR/UWO
CAR/UWO art. 15:1:11
Datum inwerkingtreding | Terugwerkende kracht tot en met | Datum uitwerkingtreding | Betreft | Datum ondertekening Bron bekendmaking | Kenmerk voorstel |
---|---|---|---|---|---|
01-10-2014 | Onbekend | 02-12-2014 | Onbekend |
dat de colleges van burgemeester en wethouders van de gemeenten Goirle, Hilvarenbeek en Oisterwijk hebben besloten om samen te werken op het vlak van de crisisbeheersing;
de samenwerkingsovereenkomst Officier van Dienst Bevolkingszorg;
de samenwerkingsovereenkomst Ambtenaar Openbare Orde en Veiligheid;
artikel 15:1:11 van de Arbeidsvoorwaardenregeling gemeente Oisterwijk (CAR/UWO);
de instemming van de Ondernemingsraad van de gemeente Goirle d.d. 28 oktober 2014;
de instemming van de Ondernemingsraad van de gemeente Hilvarenbeek d.d. 28 oktober 2014;
de instemming van de Ondernemingsraad van de gemeente Oisterwijk d.d. 28 oktober 2014;
"Piketregeling gemeenten Goirle, Hilvarenbeek, Oisterwijk 2014”
In deze regeling wordt verstaan onder:
Piketmedewerker De medewerker die door het college is aangewezen, om zich zowel binnen als buiten de voor hem geldende reguliere werktijden ter beschikking te houden voor inzet bij rampenbestrijding en crisismanagement in de gemeenten Goirle, Hilvarenbeek en Oisterwijk;
OvD-Bz Officier van Dienst Bevolkingszorg;
AOV Ambtenaar Openbare orde en Veiligheid;
Piketdienst Het bereikbaar en beschikbaar zijn voor werkzaamheden ten behoeve van de rampenbestrijding en crisismanagement;
Piketdienstperiode Een aaneengesloten periode van één week (7 dagen x 24 uur) waarin de piketmedewerker zowel binnen als buiten de reguliere werktijd verplicht is bereikbaar en beschikbaar te zijn, om na oproep zo spoedig mogelijk de werkzaamheden te verrichten die behoren bij de functie.
Zodra een piketmedewerker door ziekte of buitengewone omstandigheden is verhinderd de dienst te verrichten, neemt de volgende op het rooster zijn plaats in. Zodra de verhinderde piketmedewerker weer dienst kan verrichten, neemt hij op het rooster weer zijn eigen plaats in, opdat het rooster verder ongestoord kan worden vervolgd.
Artikel 6 – Vergoeding tijdens ziekte
Indien een piketmedewerker in verband met ziekte gedurende langere tijd niet kan deelnemen aan de piketdienst, ontvangt hij een vergoeding gelijk aan het gemiddelde vergoedingsbedrag over de 3 kalendermaanden onmiddellijk voorafgaand aan de datum waarop de verhindering is ingegaan. Voor zover de piketmedewerker op bedoelde datum minder dan 3 kalendermaanden zijn betrekking heeft vervuld, wordt gerekend met het bedrag dat hem gemiddeld per maand is toegekend over het tijdvak vóór het ontstaan van de verhindering.
1.Zodra een piketmedewerker, buiten eigen toedoen, niet meer kan deelnemen aan de dienst
wordt, wat betreft de vergoeding, een afbouwregeling toegepast.
Artikel 8 – Afbouwregeling piketdienst
1.De vergoeding van de piketdienst wordt, bij beëindiging zoals genoemd in lid 1 van artikel 7, met ingang van de dag waarop de beëindiging in werking treedt, als volgt afgebouwd:
1. 1 - 5 jaar5 - 10 jaar10 - 15 jaar> 15 jaar
75% 3 mnd. 6 mnd. 8 mnd. 10 mnd.
50% 3 mnd. 6 mnd. 8 mnd. 10 mnd.
25% 3 mnd. 6 mnd. 8 mnd. 10 mnd.
berekend over het gemiddelde van de genoten vergoeding over de voorafgaande 2 jaar of over een kortere periode, indien de piketdienst korter dan 2 jaren is verricht.
Het college kan, voor zover nodig in individuele gevallen en ten aanzien van een door hen aan te wijzen groep van functionarissen, in afwijking van de bij of krachtens deze regeling gestelde regels besluiten, indien bijzondere omstandigheden daartoe aanleiding geven.
Artikel 10 – Inwerkingtreding regeling
Deze regeling kan worden aangehaald als de “Piketregeling gemeenten Goirle, Hilvarenbeek, Oisterwijk 2014” en treedt in werking op 1 oktober 2014.
Aldus vastgesteld door het college van de gemeente Goirle op ,
De secretaris, de burgemeester,
Aldus vastgesteld door het college van de gemeente Hilvarenbeek op ,
de secretaris, de burgemeester,
F.M. Jansen, drs. R.F.I. Palmen
Aldus vastgesteld door het college van de gemeente Oisterwijk op 2 december 2014,