Organisatie | Nieuwegein |
---|---|
Organisatietype | Gemeente |
Officiële naam regeling | Werktijdenregeling Nieuwegein 2014 |
Citeertitel | Werktijdenregeling Nieuwegein 2014 |
Vastgesteld door | college van burgemeester en wethouders |
Onderwerp | bestuur en recht |
Eigen onderwerp |
Deze regeling vervangt de Regeling variabele werktijden en de Brochure 36-urige werkweek.
Onbekend.
Geen.
Datum inwerkingtreding | Terugwerkende kracht tot en met | Datum uitwerkingtreding | Betreft | Datum ondertekening Bron bekendmaking | Kenmerk voorstel |
---|---|---|---|---|---|
07-07-2017 | 01-01-2015 | 01-01-2020 | artikel 4, bijlage 1 | 27-06-2017 | 2014/513 |
01-01-2015 | 06-07-2017 | nieuwe regeling | 16-12-2014 | 2014/513 |
Voor de toepassing van deze regeling wordt verstaan onder:
a) Dagvenster: de periode tussen 07.00 uur en 22.00 uur.
b) Medewerker: de ambtenaar als bedoeld in artikel 1: 1 lid 1 sub a van de CAR.
c) Werkgever: het college van burgemeester en wethouders van Nieuwegein; en de Werkgeverscommissie van Nieuwegein.
Artikel 2 Werktijden en bezetting
1. De medewerker en de direct leidinggevende maken afspraken over de door de medewerken te werken tijden en de plek waar hij werkt.
2. Uitgangspunten bij de afspraken over de werktijden zijn:
a. de bezetting van de afdeling moet voldoende zijn.
b. de medewerker is aanwezig als dat nuttig is voor het werk.
c. de werkgever kan van de medewerker verlangen dat hij op bepaalde momenten aanwezig of bereikbaar is.
1. De medewerker registreert de uren die verband hebben met het werk bij de gemeente in het tijdschrijfsysteem.
2 De medewerker kan maximaal twee keer zijn arbeidsduur per week in de plus staan. De medewerker kan maximaal zijn arbeidsduur per week in de min staan. In bijzondere situaties kunnen nadere afspraken hierover worden gemaakt.
3. De medewerker mag geen plus-uren meenemen naar het volgende kalenderjaar.
4. Staat de medewerker op 31 december in de min, dan wordt het tekort aangevuld met verlof.
Bij medewerkers die onder de standaardregeling vallen, vindt bezoek aan (paramedische) hulpverleners, tandarts en dergelijke plaats in eigen tijd. Medewerkers die onder de bijzondere regeling vallen gaan in principe in eigen tijd naar (paramedische) hulpverleners, tandarts en dergelijke. Is dit niet mogelijke, dan worden hier individuele afspraken over gemaakt.
1. De leidinggevende en medewerker bepalen in gezamenlijk overleg welke werkzaamheden de medewerker thuis kan en mag uitvoeren.
2. De medewerker draagt er zorg voor dat de thuiswerkplek voldoet aan de eisen die worden gesteld in de Arbeidsomstandighedenwet.
Artikel 7 Onvoorziene gevallen
Voor gevallen waarin deze regeling niet of niet in redelijkheid voorziet, kan de werkgever een bijzondere voorziening treffen.
Indeling in bijzondere en standaardregeling per afdeling: