Organisatie | Dalfsen |
---|---|
Organisatietype | Gemeente |
Officiële naam regeling | Organisatieverordening gemeente Dalfsen |
Citeertitel | Organisatieverordening gemeente Dalfsen |
Vastgesteld door | College van burgemeester en wethouders |
Onderwerp | bestuur en recht |
Eigen onderwerp |
Geen
Geen
Datum inwerkingtreding | Terugwerkende kracht tot en met | Datum uitwerkingtreding | Betreft | Datum ondertekening Bron bekendmaking | Kenmerk voorstel |
---|---|---|---|---|---|
01-01-2015 | 12-06-2018 | Nieuwe regeling | 22-12-2014 | 10-12-2014, nummer 1148 |
Artikel 2 Inrichting van de ambtelijke organisatie
De organisatie is opgebouwd uit een tweehoofdige directie, een vijftal werkeenheden en twee stafafdelingen.
De directie bestaat uit een gemeentesecretaris/algemeen directeur en een adjunct gemeentesecretaris/directeur.
Eenheid Maatschappelijke Ondersteuning met als kerntaken:
Jeugd, participatie, WMO, Onderwijs en educatie, leerplicht, logopedie, cultuur, sport, vrijwilligersbeleid, accommodatiebeleid, subsidiebeleid en uitvoering, dienstverlening arbeid en inkomen, sociale kernteams, uitkeringsadministratie en toetsing en bezwaar.
Eenheid Ruimtelijke Ontwikkeling met als kerntaken:
Ruimtelijke ontwikkeling en ordening, milieubeleid, coördinatie RUD, recreatie en toerisme, gebiedsontwikkeling/plaatselijke belangen, economische zaken, verkeer en vervoer, waterbeleid, volkshuisvesting, monumentenzorg en archeologie, grondzaken- en exploitaties, externe veiligheid.
Eenheid Publieksdienstverlening met als kerntaken:
Klantcontactcentrum, contactregistratie (post en telefoon), burgerzaken, burgerlijke stand, leerlingenververvoer, vergunningen op het gebied van de Wabo Apv en Drank- en horecawet, en belastingen (tijdelijk i.v.m. overgang naar het GBLT per 1-1-2016)
Eenheid Openbare Ruimte met als kerntaken:
Civiele werken, riolering, wegen, groen en landschap, speelvoorzieningen, beheer sportvoorzieningen incl. zwembaden, onderhoud gemeentelijke gebouwen, openbare verlichting, handhaving en toezicht incl. TVH, woninguitzettingen en havenbeheer, drie wijkteams alsmede het wijkteam WSW.
Eenheid Bedrijfsvoering met als kerntaken
Financiële administratie, inkoopcoördinatie (tijdelijk), HRM-advies, personeels- en salarisadministratie, communicatie incl. website, bestuurlijke aangelegenheden, kabinetsaangelegenheden, internationale betrekkingen (integrale) veiligheid en crisisbeheersing, beleidsontwikkeling Wet Bibob, Wet bescherming persoonsgegevens, evenementen en bijzondere wetten, automatisering, documentaire informatievoorziening/documentbeheer, geo- en vastgoedinformatie, bestuur- en managementondersteuning, verzekeringen, facilitaire dienst.
Stafeenheid Visie en Strategie met als kerntaken
Strategisch advies, opdrachtformulering, integraliteitsbewaking, programmamanagement en projectadvisering, organisatieontwikkeling, informatievoorziening, kwaliteitszorg, directieondersteuning.
De stafeenheid Visie en Strategie is een zelfsturend team.
StafeenheidControl en Resultaat met als kerntaken
Financieel beleid en advies, planning en control (financieel en juridisch), interne controle, bezwarencommissie, risicomanagement, juridisch advies, bestuurlijke planning en beleidscontrol, contractmanagement en beheer, sturing op verbonden partijen, ondersteuning voortgangsrapportages, college-onderzoeken.
Artikel 3 Taken van de directie algemeen
De taak van de directie omvat de volgende hoofdbestanddelen:
Artikel 4 Taken gemeentesecretaris/algemeen directeur
De taken van de algemeen directeur/gemeentesecretaris omvatten:
Artikel 5 Taken adjunct gemeentesecretaris/directeur
De taken van de adjunct gemeentesecretaris/directeur omvatten:
Artikel 6 Benoeming tweede loco-secretaris
1.Het college van burgemeester en wethouders kan een tweede loco-secretaris benoemen. De tweede loco-secretaris vervangt de gemeentesecretaris/algemeen directeur en adjunct gemeentesecretaris/directeur bij hun afwezigheid in volle omvang.
Artikel 7 Taken hoofd stafeenheid Control en Resultaat/Concerncontroller
De taken van de hoofd stafeenheid Control en Resultaat/Concerncontroller omvatten:
Artikel 9 Verantwoording eenheidsmanagers/hoofd stafeenheid Control en Resultaat aan directie
1.De eenheidsmanagers en het hoofd stafeenheid Control en Resultaat/Concerncontroller leggen tussentijds aansluitend op de interne planning- en controlcyclus verantwoording af aan de directie over de behaalde resultaten en effecten, de kwaliteit daarvan en de inzet van middelen daarbij.