Organisatie | Montfoort |
---|---|
Organisatietype | Gemeente |
Officiële naam regeling | Verordening op de fora van de gemeente Montfoort 2015 |
Citeertitel | Verordening op de fora van de gemeente Montfoort 2015 |
Vastgesteld door | gemeenteraad |
Onderwerp | |
Eigen onderwerp |
Geen
Artikel 82, eerste lid van de Gemeentewet
Geen
Datum inwerkingtreding | Terugwerkende kracht tot en met | Datum uitwerkingtreding | Betreft | Datum ondertekening Bron bekendmaking | Kenmerk voorstel |
---|---|---|---|---|---|
01-01-2015 | 12-12-2016 | Nieuwe regeling | 15-12-2014 IJsselbode, 30 december 2014 | 99349???? |
Hoofdstuk 1 Algemene bepalingen
Het forum ruimte adviseert en overlegt over de volgende onderwerpen: Natuur en landschapsbeheer, ruimtelijke ordening en milieu, bouw-, woning- en welstandstoezicht, volkshuisvesting, verkeer en vervoer, openbare ruimte, afvalverwerking, economische zaken, grondbeleid, bestuurlijke zaken, intergemeentelijke samenwerking, burgerzaken, veiligheid, communicatie, cultuurhistorie, recreatie en toerisme, bedrijfsvoering. Financiën en Control komt in het forum ruimte aan de orde voor zover het onderwerp niet in de auditcommissie besproken is.
Indien een onderwerp meerdere fora aangaat, besluit de agendacommissie in welk forum het onderwerp besproken wordt of dat een gezamenlijke vergadering van de fora wordt belegd. 5. Indien een gezamenlijke vergadering van fora wordt belegd, bepaalt de agendacommissie welke forumvoorzitter optreedt als voorzitter van het gecombineerde forum.
Een forum heeft de volgende taken:
Hoofdstuk 2 Aanwezigheid college, burgemeester en secretaris
Artikel 12 Ter inzage leggen van stukken
Stukken die ter toelichting van de onderwerpen of voorstellen op de agenda dienen, worden gelijktijdig met het verzenden van de schriftelijke oproep voor een ieder op het gemeentehuis ter inzage gelegd. Indien na het verzenden van de oproep stukken ter inzage worden gelegd, wordt hiervan mededeling gedaan aan de leden van de fora en zo mogelijk in een openbare kennisgeving, welke ook op een raadsinformatiesysteem en de website wordt geplaatst.
Bij binnenkomst in de vergaderzaal tekent ieder lid onmiddellijk de presentielijst. Aan het einde van elke vergadering wordt die lijst door de voorzitter en de griffier door ondertekening vastgesteld.
Artikel 15 Opening vergadering en quorum
Wanneer een kwartier na het vastgestelde tijdstip niet het vereiste aantal leden aanwezig is, bepaalt de voorzitter onder verwijzing naar dit artikel, dag en uur van de volgende vergadering, op een tijdstip dat ten minste vierentwintig uur na het bezorgen van de schriftelijke (digitale) oproep is gelegen.
De leden, d1e voorzitter, de burgemeester en de wethouders, hebben het recht een voorstel tot wijziging van het verslag aan het forum te doen, indien het verslag onjuistheden bevat of niet duidelijk weergeeft hetgeen gezegd of besloten is. Een voorstel tot wijziging dient voor 9 uur op de vrijdag voor de vergadering schriftelijk bij de griffie te worden ingediend.
Artikel 19 Voorstellen van orde
Forumleden kunnen tijdens een vergadering mondeling een voorstel van orde betreffende de vergadering doen. Het forum beslist hier terstond over.
Artikel 20 Handhaving orde; schorsing
Indien een spreker zich in beledigende of onbetamelijke uitdrukkingen uitlaat, afwijkt van het in behandeling zijnde onderwerp, een andere spreker herhaaldelijk interrumpeert, dan wel anderszins de orde verstoort, wordt hij door de voorzitter tot de orde geroepen. Indien de betreffende spreker, hieraan geen gevolg geeft, kan de voorzitter hem gedurende de vergadering waarin zulks plaats heeft over het aanhangige onderwerp het woord ontzeggen.
Hoofdstuk 4 Besloten vergadering
Artikel 23 Toepassing verordening op besloten vergaderingen
Op een besloten vergadering zijn de bepalingen van deze verordening van overeenkomstige toepassing voor zover deze bepalingen niet strijdig zijn met het besloten karakter van de vergadering.