Organisatie | De Ronde Venen |
---|---|
Organisatietype | Gemeente |
Officiële naam regeling | Algemeen mandaatbesluit 2015 |
Citeertitel | Algemeen mandaatbesluit 2015 |
Vastgesteld door | college van burgemeester en wethouders |
Onderwerp | bestuur en recht |
Eigen onderwerp | |
Externe bijlage | Algemeen mandaatbesluit 2015 |
Geen
Geen
Datum inwerkingtreding | Terugwerkende kracht tot en met | Datum uitwerkingtreding | Betreft | Datum ondertekening Bron bekendmaking | Kenmerk voorstel |
---|---|---|---|---|---|
01-01-2015 | 15-04-2015 | Nieuwe regeling | 16-12-2014 Gemeenteblad, 22-12-2014, nr. 78974 | Nieuwe regeling |
Het college van burgemeester en wethouders en de burgemeester van de gemeente De Ronde Venen, de heffingsambtenaar en de invorderingsambtenaar, ieder voor zover het zijn bevoegdheden betreft;
Overwegende dat het om redenen van doelmatigheid wenselijk is de uitoefening van hun daarvoor in aanmerking komende bevoegdheden op te dragen aan onder andere aan hen ondergeschikte ambtenaren;
Gelet op het Algemeen delegatiebesluit De Ronde Venen 2011, het Algemeen Mandaatbesluit 2014, het Organisatiebesluit van 25 november 2014, en op het bepaalde in de Gemeentewet en titel 10.1.1. van de Algemene wet bestuursrecht (hierna Awb);
Indien en voor zover in het bij dit besluit behorende Bevoegdhedenregister niet anders is aangegeven, verlenen de gemandateerden ondermandaat aan de betreffende medewerkers binnen hun afdeling.
Artikel 4 Volmacht en machtiging
Het bepaalde in dit besluit is van overeenkomstige toepassing op volmacht en machtiging.
Ten aanzien van de uitoefening van de (onder)gemandateerde bevoegdheden worden de volgende algemene instructies gegeven.
In uitzondering op het bepaalde onder d. hoeft geen registratie plaats te vinden van besluiten op grond van de Wet maatschappelijke ondersteuning (Wmo), de Wet werk en bijstand (Wwb), de Wet inkomensvoorziening oudere en gedeeltelijk arbeidsongeschikte werkloze werknemers (Ioaw), de Wet inkomensvoorziening oudere en gedeeltelijk arbeidsongeschikte gewezen zelfstandigen(Ioaz) en het Besluit bijstandverlening zelfstandigen 2004 (Bbz 2004).
In uitzondering op het bepaalde onder d. hoeft geen registratie plaats te vinden van in mandaat genomen besluiten door de Directeur van de Omgevingsdienst regio Utrecht, besluiten namens de heffingsambtenaar of de invorderingsambtenaar, besluiten op grond van de Leidingenverordening en besluiten op grond van de Wabo.
1.In het in (onder)mandaat genomen besluit dient expliciet te worden aangegeven dat het besluit in naam van het college c.q. de burgemeester is genomen. In (onder)mandaat genomen besluiten worden als volgt ondertekend:
“Namens burgemeester en wethouders van De Ronde Venen <naam (onder)gemandateerde>
medewerker / afdelingshoofd <naam van de afdeling><handtekening>”
“Namens de burgemeester van De Ronde Venen”
medewerker / afdelingshoofd <naam van de afdeling> <handtekening>”
In het in (onder)mandaat genomen besluit dient expliciet te worden aangegeven dat het besluit in naam van de heffingsambtenaar of de invorderingsambtenaar is genomen. In (onder)mandaat genomen besluiten worden als volgt ondertekend:
“Namens de heffingsambtenaar / invorderingsambtenaar van De Ronde Venen <naam (onder)gemandateerde>
medewerker / afdelingshoofd <naam van de afdeling><handtekening>”
Mijdrecht, 16 december 2014
Burgemeester en wethouders van De Ronde Venen,
de secretaris , de burgemeester,
mr. A.S. Meijer M. Divendal
De burgemeester van De Ronde Venen,
M.Divendal
De secretaris van De Ronde Venen,
mr. A.S. Meijer
De heffingsambtenaar,
drs. M. Treur
De invorderingsambtenaar,
A.W. de Graaff
Afdelingshoofd Concernstaf,
drs. M. Treur
Afdelingshoofd Ruimte,
mr. L. van Maarseveen
Afdelingshoofd Integraal Beheer Openbare Ruimte,
T.Poot
Afdelingshoofd Beleid en Uitvoering,
L.Schreurs (waarnemend)
Afdelingshoofd Dienstverlening,
mr. A.S. Meijer (waarnemend)