Het hoofd Sociale Zaken, J.A.M. Heesen
Gelet op het Mandaat-, volmacht- en machtigingsbesluit gemeente Sittard-Geleen 2013-II (hierna: Mandaatbesluit);
Overwegende dat het doelmatig en doeltreffend is dat het hoofd van de Cluster Sociale Zaken gebruik maakt van ondermandaat bij de uitoefening van de aan hem gemandateerde bevoegdheden;
BESLUIT:
Artikel 1. Ondermandaat
- 1.
De unitcoördinator administratie heeft mandaat ten aanzien van het nemen van besluiten als bedoeld in artikel 1 van het Mandaatbesluit en het afdoen van daarmee verband houdende stukken betreffende de volgende aangelegenheden
- ·
voeren van correspondentie in het kader van de voorbereiding en uitvoering van te nemen respectievelijk genomen besluiten, alsmede de afdoening van overige correspondentie van eenvoudige en uitvoerende aard;
- ·
beëindigingbesluiten (beëindiging voorziening Wmo 2015, Uitvoeringsbesluit Wmo 2015, Jeugdwet, Besluit Jeugdwet, Invoeringswet Jeugdwet alsmede op alle daarop gebaseerde lagere regelgeving (AMvB’s), uitvoeringsregelgeving en beleidsregels;
- ·
terugvorderingbesluiten PGB (Wmo 2015, Uitvoeringsbesluit Wmo 2015 alsmede op alle daarop gebaseerde lagere regelgeving (AMvB’s), uitvoeringsregelgeving en beleidsregels.
- ·
uitsluitend bij afwezigheid van de administratief medewerker A (unit administratie) de maandelijkse betalingsrun opstarten van de Wmo 2015 en Jeugdwet na inhoudelijk akkoord van de teammanager Zorg en/of het hoofd Sociale zaken;
- ·
tekenen van verkoopfacturen (terugvorderingbesluiten PGB (Wmo 2015 en Jeugdwet);
- ·
verlenen van verlof, adv en kort buitengewoon verlof;
- ·
invullen van de formulieren ziek- en herstelmeldingen;
- ·
voor gezien en akkoord tekenen van declaraties reiskosten binnen een straal van 60 km (overeenkomstig de Regeling vergoeding bij gebruik eigen vervoermiddelen bij het vervullen van de functie gemeente Sittard-Geleen);
- ·
verlangen van schriftelijke machtiging (artikel 2:1 lid 2 Awb);
- ·
doorzenden van geschriften naar het bevoegde bestuursorgaan, het daarvan mededeling doen aan de afzender en waar nodig terugzenden van geschriften aan de afzender (artikel 2:3 Awb);
- ·
stellen van een termijn aan een adviseur (artikel 3:6 Awb);
- ·
besluiten tot het (niet) in behandeling nemen een aanvraag (artikel 3:18 leden 1 en 2 juncto artikel 4:5 Awb);
- ·
afwijzen van een herhaalde aanvraag (artikel 4:6 Awb);
- ·
in de gelegenheid stellen van aanvrager en/of belanghebbende zijn zienswijze naar voren te brengen (artikel 4:7, 4:8, 4:11 en 4:12 Awb);
- ·
stellen van een redelijke termijn waarbinnen de beschikking tegemoet kan worden gezien (artikel 4:14 Awb);
tenzij bij wet anders is bepaald.
- 2.
Het hoofd kan ten aanzien van de uitoefening van het mandaat nadere richtlijnen geven.
Artikel 2. Ondertekening
De ondertekening van uitgaande stukken zal luiden als volgt:
“Burgemeester en wethouders van Sittard-Geleen”, respectievelijk “De Burgemeester van Sittard-Geleen”,
“namens deze,”
gevolgd door de functienaam van de(onder)gemandateerde,
de handtekening van deze (onder)gemandateerde,
en onder vermelding van naam van deze (onder)gemandateerde.
Artikel 3. Afwezigheid/ontstentenis
In geval van afwezigheid of ontstentenis van de (onder)gemandateerde functionaris, wordt deze door de teammanager vervangen
Artikel 4. Verantwoording
De ondergemandateerde functionaris legt (vooraf en/of achteraf) verantwoording af over de uitvoering van de aan hem opgelegde taken en het gebruik van verleende bevoegdheden op de navolgende wijze:
- ·
Regulier overleg tussen hoofd, teammanager en in artikel 1 genoemde functionaris;
- ·
Ad hoc overleg tussen hoofd, teammanager en in artikel 1 genoemde functionaris (bij spoedeisende zaken).
Artikel 5. Intrekking
Op het tijdstip van inwerkingtreding van dit besluit wordt het eerder vastgestelde ondermandaat ingetrokken (publicatie 11-12-2013).
Artikel 6. Bekendmaking en inwerkingtreding
- 1.
Dit besluit treedt in werking op 01-01-2015.
- 2.
Bekendmaking vindt plaats door publicatie in het elektronisch gemeenteblad op de internetsite van de gemeente Sittard-Geleen.