Ziet u een fout in deze regeling? Meld het ons op regelgeving@overheid.nl!
Midden-Delfland

Aanwijzingsbesluit Wet BAG

Wetstechnische informatie

Gegevens van de regeling
OrganisatieMidden-Delfland
OrganisatietypeGemeente
Officiële naam regelingAanwijzingsbesluit Wet BAG
CiteertitelAanwijzingsbesluit Wet BAG
Vastgesteld doorgemeenteraad
Onderwerpbestuur en recht
Eigen onderwerp

Opmerkingen met betrekking tot de regeling

Regeling vervangt Aanwijzingsbesluit Wet BAG 2012

Wettelijke grondslag(en) of bevoegdheid waarop de regeling is gebaseerd

  1. Wet BAG, art. 2, 8, 10
  2. Mandaatstatuut Midden-Delfland

Regelgeving die op deze regeling is gebaseerd (gedelegeerde regelgeving)

Geen

Overzicht van in de tekst verwerkte wijzigingen

Datum inwerkingtreding

Terugwerkende kracht tot en met

Datum uitwerkingtreding

Betreft

Datum ondertekening

Bron bekendmaking

Kenmerk voorstel

14-11-201404-11-201424-04-2018Nieuwe regeling

04-11-2014

Gemeenteblad, 2014, 63874

2014-30658 / 14Z.007038

Tekst van de regeling

Intitulé

Aanwijzingsbesluit Wet BAG

 

 

 

Aanwijzingsbesluit Wet BAG gemeente Midden-Delfland

 

Burgemeester en wethouders van de gemeente Midden-Delfland;

 

Overwegende:

  • -

    Dat in artikel 2 van de Wet Basisregistratie Adressen en Gebouwen (Wet BAG), die op 1 juli 2009 in werking is getreden, het houden van een adressenregister en een geautomatiseerde adressenregistratie alsmede een gebouwenregister en een geautomatiseerde gebouwenregistratie wordt opgedragen aan burgemeester en wethouders;

  • -

    Dat het wenselijk is voor de uitoefening van deze taak een ambtelijk beheerder en plaatsvervangend beheerder aan te wijzen;

  • -

    Dat het voorts wenselijk is ambtenaren aan te wijzen die belast zijn met het opmaken van specifieke brondocumenten en voor het vaststellen van geometrie in het kader van de uitvoering van de Wet BAG;

 

Gelet op het bepaalde in de artikelen 2, 8 en 10 van de Wet BAG en het mandaatstatuut 2014, welke is vastgesteld op 23 september 2014.

 

B E S L U I T E N

 

A. De beheerder van de basisregistratie adressen en gebouwen

1. Als beheerder van de basisregistratie adressen en gebouwen aan te wijzen:

BAG-beheerder (HR 21 medewerker gegevens III)

Als plaatsvervangend beheerder van de basisregistratie adressen en gebouwen aan te wijzen:

Medewerker BWT-C (HR 21 medewerker beleidsuitvoering IV)

 

B. Ambtenaren belast met vaststelling definitieve geometrie

Als ambtenaar aan te wijzen voor de vaststelling van de definitieve geometrie van panden en verblijfsobjecten, zoals bedoeld in artikel 8 van de Wet BAG aan te wijzen:

Medewerker civiele techniek B (HR 21 medewerker ontwerp en voorbereiding V)

BAG-beheerder

 

C. Ambtenaren bevoegd tot het opmaken van een proces-verbaal van constatering zoals bedoeld in artikel 10, eerste lid, onder b van de Wet BAG:

BAG-beheerder (HR 21 medewerker gegevens III)

Medewerker BWT-C (HR 21 medewerker beleidsuitvoering IV)

Toezichthouder BWT (HR 21 medewerker handhaving II)

 

D. Ambtenaren bevoegd tot het opmaken van ambtelijke verklaringen, strekkende tot het signaleren van een wijziging in de feitelijke situatie die van invloed is op één of meer in de basisregistratie adressen en gebouwen opgenomen gegevens en die niet voortvloeit uit een krachtens de Wet BAG aangewezen brondocument

BAG-beheerder (HR 21 medewerker gegevens III)

Medewerker BWT-C (HR 21 medewerker beleidsuitvoering IV)

Toezichthouder BWT (HR 21 medewerker handhaving II)

 

Dit besluit treedt in werking de dag na bekendmaking van dit besluit, werkt terug tot 4 november 2014, en vervangt het Aanwijzingsbesluit Wet BAG van 10 april 2012.

 

Schipluiden, 4 november 2014

 

Burgemeester en wethouder van Midden-Delfland,

De secretaris, de burgemeester,

P.T. Veenman A.J. Rodenburg