Organisatie | Waterschap Rijn en IJssel |
---|---|
Organisatietype | Waterschap |
Officiële naam regeling | Verordening behandeling klachten Rijn en IJssel 2014 |
Citeertitel | Verordening behandeling klachten Rijn en IJssel 2014 |
Vastgesteld door | algemeen bestuur |
Onderwerp | bestuur en recht |
Eigen onderwerp | klachten |
Deze verordening vervangt de Verordening behandeling klachten Rijn en IJssel 1999.
Algemene wet bestuursrecht, art. 9:2
Geen.
Datum inwerkingtreding | Terugwerkende kracht tot en met | Datum uitwerkingtreding | Betreft | Datum ondertekening Bron bekendmaking | Kenmerk voorstel |
---|---|---|---|---|---|
11-11-2014 | 20-06-2020 | nieuwe regeling | 04-11-2014 | Onbekend. |
Artikel 1. BEGRIPSOMSCHRIJVINGEN
In deze verordening wordt verstaan onder:
Voor zover een klacht is gericht tegen een gedraging van (een lid van) het algemeen bestuur, draagt het dagelijks bestuur zorg voor de behoorlijke behandeling als bedoeld in artikel 9:2 van de Algemene wet bestuursrecht.
Artikel 5. GEEN VERPLICHTING TOT BEHANDELING VAN EEN KLACHT
Geen verplichting tot behandeling van een klacht bestaat, als de klacht betrekking heeft op een gedraging:
Artikel 6. TUSSENTIJDSE BEËINDIGING
Indien naar tevredenheid van de klager aan diens klacht is tegemoet gekomen, vervalt de verplichting tot het verder toepassen van deze klachtenregeling, uitgezonderd de verslaglegging als bedoeld in artikel 8. De klager ontvangt hiervan een schriftelijke bevestiging door de klachtencoördinator.
De klachtencoördinator brengt ten minste een keer per jaar aan het dagelijks bestuur schriftelijk verslag uit van de verrichte werkzaamheden. Dit verslag biedt inzicht in aard en aantal van de klachten alsmede de wijze van afdoening.