Organisatie | Vervoerregio Amsterdam |
---|---|
Organisatietype | Regionaal samenwerkingsorgaan |
Officiële naam regeling | Tijdelijke Subsidieverordening Zorgaanbieders Jeugdzorg Agglomeratie Amsterdam 2005 |
Citeertitel | Tijdelijke subsidieverordening zorgaanbieders jeugdzorg Agglomeratie Amsterdam 2005 |
Vastgesteld door | algemeen bestuur |
Onderwerp | maatschappelijke zorg en welzijn |
Eigen onderwerp | Subsidie |
een aantal ontwikkelingen die zich in het zorgaanbod in jeugdzorg hebben voorgedaan;de behoefte van de Stadsregio om meer te kunnen sturen op de besteding van de middelen voor zorgaanbod in jeugdzorg.
Geen
Datum inwerkingtreding | Terugwerkende kracht tot en met | Datum uitwerkingtreding | Betreft | Datum ondertekening Bron bekendmaking | Kenmerk voorstel |
---|---|---|---|---|---|
01-01-2005 | 01-01-2016 | Nieuw | 13-12-2011 Nieuws dagelijks bestuur / Regiojournaal | 2011/48 |
Gezien de voordracht van het dagelijks bestuur van de Stadsregio Amsterdam van 13 december 2011, nummer 2011/48
overwegende dat de Tijdelijke Subsidieverordening Zorgaanbieders Jeugdzorg agglomeratie Amsterdam 2005 moet worden gewijzigd in verband met:
Vast te stellen de volgende Verordening tot wijziging van de Tijdelijke Subsidieverordening Zorgaanbieders Jeugdzorg agglomeratie Amsterdam 2005
HOOFDSTUK I. ALGEMENE BEPALINGEN
Artikel 3 Aanvraag voor subsidie
De subsidieverlening kan, naast de in art. 4:25 en art. 4:35 van de Awb genoemde gevallen, geheel of gedeeltelijk worden geweigerd indien gegronde redenen bestaan aan te nemen dat:
HOOFDSTUK III. VERPLICHTINGEN VAN DE SUBSIDIEONTVANGER
De zorgaanbieder aan wie een subsidie is verleend, zorgt voor een voldoende verzekering tegen de gevolgen van wettelijke aansprakelijkheid, brand, diefstal en andere risico’s.
Reserveringen en voorzieningen kunnen onderdeel zijn van de bedrijfsvoering en kunnen plaatsvinden voorzover deze zijn opgenomen in de door het dagelijks bestuur goedgekeurde begroting danwel met voorafgaande schriftelijke instemming van het dagelijks bestuur gevormd en conform de nadere bepalingen in de uitvoeringsregeling.
Het in een jaar gerealiseerde exploitatietekort, dat resteert na verrekening van de subsidie, wordt gedekt uit de in het tweede lid genoemde reserve. De egalisatiereserve dient zo spoedig mogelijk weer aangevuld te worden tot een voor de continuïteit en goede bedrijfsvoering acceptabel (positief) niveau. Dit leidt niet tot extra subsidiëring
Artikel 15 Vaststelling van de subsidie
Het dagelijks bestuur kan bepalen dat van de in het eerste lid genoemde termijn wordt afgeweken. De zorgaanbieder wordt hiervan schriftelijk op de hoogte gesteld. Het dagelijks bestuur kan deze beslissing éénmaal voor ten hoogste 13 weken verdagen. Hiervan doet het voor afloop van de in het eerste lid vermelde termijn mededeling aan de stichting.
Voor de vaststelling van de subsidie berekent het dagelijks bestuur per zorgactiviteit het aantal beëindigde zorgactiviteiten maal het tarief. Het aantal zorgbeëindigingen is daarbij niet groter dan het aantal dat in de beschikking tot subsidieverlening is vermeld. De telling van deze berekening vormt de vaststelling.
Artikel 16 Voorschotbetalingen
Het dagelijks bestuur kan vooruitlopend op de vaststelling van de subsidie besluiten om de verleende subsidie als voorschot uit te betalen. In de beschikking worden vermeld:
Op de aanvraag, verlening en vaststelling van de in het eerste lid genoemde subsidie zijn de artikel 3 tot en met 16 en de artikelen 20 en 21 van deze verordening van toepassing met uitzondering van: - artikel 3, lid 3 - artikel 7, lid 1, onder a en b - artikel 13, lid 2 - artikel 14, lid 1 onder c, d, e en f - artikel 14, lid 2
Op de aanvraag, verlening en vaststelling van de subsidie van de in het eerste lid genoemde subsidie zijn de artikelen 3 tot en met 16 en de artikelen 20 en 21 van deze verordening toepassing met uitzondering van:
- artikel 7, lid 1 onder a en b