Organisatie | Sittard-Geleen |
---|---|
Organisatietype | Gemeente |
Officiële naam regeling | Ondermandaat- en aanwijzingsbesluit uitvoering Wet bag |
Citeertitel | Ondermandaat- en aanwijzingsbesluit uitvoering Wet bag |
Vastgesteld door | gemandateerde functionaris |
Onderwerp | bestuur en recht |
Eigen onderwerp |
Geen
de Wet basisregistraties adressen en gebouwen (Wet bag)
Datum inwerkingtreding | Terugwerkende kracht tot en met | Datum uitwerkingtreding | Betreft | Datum ondertekening Bron bekendmaking | Kenmerk voorstel |
---|---|---|---|---|---|
13-11-2014 | 16-10-2020 | nieuwe regelgeving | 25-08-2014 Elektronisch Gemeenteblad week 46 - 12 november 2014 | 25082014 |
A. De beheerder van de basisregistraties adressen en gebouwen
De beheerder van de basisregistraties adressen en gebouwen en zijn vervanger mandaat te verlenen de navolgende taken en bevoegdheden uit te voeren:
het ontvangen, doorgeleiden en afhandelen van meldingen zoals bedoeld in artikel 37 en verzoeken zoals bedoeld in artikel 38 van de Wet basisregistraties adressen en gebouwen, inclusief de verwerking daarvan zoals bedoeld in de artikelen 31, 39, 40 en 41 van de Wet basisregistraties adressen en gebouwen;
het op verzoek aan eenieder verlenen van inzage in het adressenregister, het gebouwenregister, de adressenregistratie en de gebouwenregistratie, alsmede het aan eenieder verstrekken van de in de adressenregistratie respectievelijk de gebouwenregistratie opgenomen gegevens zoals bedoeld in artikel 32, eerste lid onder a van de Wet basisregistraties adressen en gebouwen;
het bevorderen van de nakoming van de gemeentelijke verplichtingen in het kader van de Wet basisregistraties adressen en gebouwen, met inbegrip van de inrichting van de processen, de conformiteit van het gebruikte informatiesysteem en de beveiligingsmaatregelen alsmede het rapporteren over die nakoming daarvan aan burgemeester en wethouders.
De beheerder van de basisregistraties gebouwen en adressen genoemd onder letter A lid 1 hierboven heeft – tenzij bij wet anders is bepaald en voor zover gelegen binnen zijn werkterrein - mandaat ten aanzien van het nemen van besluiten met betrekking tot huisnummerring op basis van het bepaalde in de Algemene Plaatselijke Verordening (APV), alsmede het afdoen van daarmee verband houdende stukken.
B. Ambtenaren belast met vaststelling definitieve geometrie
Als ambtenaren aangewezen voor de vaststelling van de definitieve geometrie van panden en verblijfsobjecten, zoals bedoeld in artikel 8 van de Wet basisregistraties adressen en gebouwen, aan te wijzen de Landmeetkundig adviseur, de Geodata beheer specialist en de Geodata beheer medewerker.
C. Ambtenaren bevoegd tot het opmaken van een proces-verbaal van constatering zoals bedoeld in art. 10, eerste lid, onder b van de Wet basisregistraties adressen en gebouwen
Als ambtenaren bevoegd tot het opmaken van processen-verbaal van constatering, zoals bedoeld in artikel 10, eerste lid, onder b van de Wet basisregistraties adressen en gebouwen, aan te wijzen de landmeetkundig specialist, de Geodata beheer specialist en de Geodata beheer medewerker.
D. Ambtenaren bevoegd tot het opmaken van schriftelijke verklaringen strekkende tot het signaleren van wijzigingen in de feitelijke situatie die van invloed zijn op de gebouwenregistratie en die niet in een ander krachtens de Wet basisregistraties adressen en gebouwen aangewezen brondocument zijn opgenomen
Als ambtenaren bevoegd tot het opmaken van schriftelijke verklaringen, strekkende tot het signaleren van een wijziging in de feitelijke situatie die van invloed is op een of meer in de gebouwenregistratie opgenomen gegevens en die niet voortvloeit uit een krachtens de Wet basisregistraties adressen en gebouwen aangewezen brondocument, aan te wijzen de landmeetkundig specialist, de Geodata beheer specialist en de Geodata beheer medewerker.
De teammanager Automatisering en dataservices kan ten aanzien van de uitoefening van de mandaten nadere richtlijnen geven.
Geschillen omtrent de toepassing van de hiervoor onder A tot en met D verstrekte mandaten worden voorgelegd aan de teammanager Automatisering en dataservice.
De ondertekening van uitgaande stukken zal luiden als volgt:
“Burgemeester en wethouders van Sittard-Geleen”, respectievelijk “De Burgemeester van Sittard-Geleen”,
gevolgd door de functienaam van de (onder)gemandateerde,
de handtekening van deze (onder)gemandateerde,
en onder vermelding van naam van deze (onder)gemandateerde.
In geval van afwezigheid of ontstentenis van de (onder)gemandateerde functionaris, wordt deze door de geodata beheer medewerker of de adviseur geo informatie vervangen.
De ondergemandateerde functionaris legt desgevraagd verantwoording af over de uitvoering van de aan hem opgedragen taken en het gebruik van verleende bevoegdheden, aan de teammanager Automatisering en dataservices.
Sittard-Geleen, 25 augustus 2014.
Burgemeester en wethouders van de gemeente Sittard-Geleen
Namens dezen,
de teammanager Automatisering en dataservices,
P.P.M.J. Meens
Voor gezien
De adjunct gemeentesecretaris/directeur
Ir. J.L.H. Nelissen
Voor akkoord
De gemeentesecretaris/algemeen directeur van Sittard-Geleen,
Mr. .J.H.J. Höppener