Organisatie | Leudal |
---|---|
Organisatietype | Gemeente |
Officiële naam regeling | Regeling beheer en toezicht basisregistratie personen |
Citeertitel | Regeling beheer en toezicht basisregistratie personen |
Vastgesteld door | gemandateerde functionaris |
Onderwerp | bestuur en recht |
Eigen onderwerp |
Geen
Geen
Datum inwerkingtreding | Terugwerkende kracht tot en met | Datum uitwerkingtreding | Betreft | Datum ondertekening Bron bekendmaking | Kenmerk voorstel |
---|---|---|---|---|---|
07-08-2020 | Wijziging bijlage 2 | 01-07-2020 | |||
14-12-2019 | 07-08-2020 | Wijziging bijlage 2 en 3 | 10-12-2019 | ||
19-10-2018 | 14-12-2019 | Wijziging bijlage 2 en 3, aanpassing aan AVG | 16-10-2018 Gemeenteblad 2018, 222101, 222109, 222115 | Onbekend | |
28-09-2017 | 19-10-2018 | Wijziging bijlage 2 | 21-09-2017 Gemeenteblad 2017, 166772 | Onbekend | |
08-08-2017 | 27-09-2017 | Wijziging bijlage 2 en 3 | 02-08-2017 Gemeenteblad 2017, 137359 en 137364 | Onbekend | |
23-09-2016 | 08-08-2017 | Wijziging bijlage 2 en 3 | 04-08-2017 Gemeenteblad 2016, 130082 en 130084 | Onbekend | |
24-09-2014 | 06-01-2014 | 14-12-2019 | Nieuwe regeling | 26-08-2014 Gemeenteblad 23 september 2014 nr. 52383 | Onbekend |
De informatiebeheerder beheert de gemeentelijke voorziening, het gegevensmagazijn en het autorisatiebesluit.
De informatiebeheerder adviseert het college van burgemeester en wethouders over de navolgende aspecten die voortvloeien uit deze basisregistratie te weten:
De gegevensbeheerder beslist binnen 5 werkdagen op het in behandeling nemen van een melding van een overheidsorgaan die gerede twijfel heeft over de juistheid van een in de gemeentelijke voorziening van de basisregistratie personen opgenomen (authentiek) gegeven en stelt het overheidsorgaan in kennis van deze beslissing.
De gegevensbeheerder is bevoegd, in overleg met de functioneel applicatiebeheerder BRP, vanuit de in artikel 10 bedoelde verantwoordelijkheid de gegevensverwerkers aanwijzingen te geven betreffende de opname en bijhouding van gegevens in de gemeentelijke voorziening voor de basisregistratie personen.
De systeembeheerder is verantwoordelijk voor het technisch onderhoud van het toepassingssysteem waarmee de gemeentelijke voorziening voor de basisregistratie personen wordt gevoerd (hierna toepassingssysteem).
De functioneel applicatiebeheerder BRP is verantwoordelijk voor de gehele of gedeeltelijke uitvoering van de uitwijkprocessen zoals beschreven in de procedure uitwijk van het plan Informatiebeveiliging.
De toezichthouders als bedoeld in artikel 4.2 van de Wet BRP, is verantwoordelijk voor het toezicht op de naleving van de verplichtingen van de burger ingevolge hoofdstuk 2, afdeling 1, paragraaf 5 van de Wet BRP.
De toezichthouder controleert of de burger voldoet aan zijn verplichtingen met betrekking tot de inschrijving in de BRP (artikel 2.38), de wijziging van diens adres (2.39), het rechtmatig gebruik van een briefadres (2.40 t/m 2.42), zijn vertrek uit Nederland (2.43), de verstrekking van alle inlichtingen die nodig zijn voor de bijhouding van de BRP.
De toezichthouder ziet er op toe dat, indien de burger niet zelf aan zijn verplichtingen voldoet of kan voldoen, de verplichtingen worden vervuld door degene die daartoe bevoegd is op grond van de artikelen 2.49 en 2.50 van de Wet BRP.
De toezichthouder voert zijn werkzaamheden uit in samenspraak met de gegevensverwerker en koppelt het resultaat van zijn werkzaamheden terug aan de gegevensverwerker.
Hoofdstuk 9 Het beveiligingsbeheer
De beveiligingsbeheerder is het aanspreekpunt op het gebied van Informatiebeveiliging en bevordert het beveiligingsbewustzijn bij management en medewerkers.
De controller informatiebeveiliging is verantwoordelijk voor het toezicht op naleving van de beveiligingsmaatregelen en –procedures zoals uitgewerkt in het plan Informatiebeveiliging en met inachtneming van de voor de gemeente vastgestelde baseline informatiebeveiliging gemeenten.
De controller informatiebeveiliging is bevoegd om het management van het team BBP, burgerzaken en BBP 1e lijn dwingende adviezen te geven ten aanzien van de naleving van de beveiligingsvoorschriften, die voortvloeien uit de Wet BRP en het plan Informatiebeveiliging.
De in deze regeling opgenomen bepalingen gelden voor de gemeentelijke voorzieningen als bedoeld artikel 1.2 juncto 1.4 van de Wet BRP evenals voor de in de gemeentelijke voorziening genoemde aangehaakte gegevens en voor de basisgegevens uit de BRP in het gegevensmagazijn.
Aldus besloten in de vergadering van het college van burgemeester en wethouders van 26 augustus 2014.
Burgemeester en wethouders van Leudal.
De locosecretaris, de heer E.L.A. Lucassen
De burgemeester, de heer A.H.M. Verhoeven
In deze regeling zijn een aantal begrippen gebruikt waarvoor hieronder de definities zijn verwoord:
Bijlage 2 Aanwijzing van beheerfunctionarissen door burgemeester en wethouders
Op grond van artikel 1, van de Regeling beheer en toezicht basisregistratie personen zijn de navolgende beheerfunctionarissen aangewezen:
Teamleider Burgerbedrijvenplein (BBP)
Afdelingshoofd Burgerbedrijvenplein (BBP)
Senior medewerker BBP, burgerzaken
C.H.A.M. Raemakers-van Ratingen, medewerker BBP, burgerzaken
C.P.H. Kooiman-Nelissen, medewerker BBP, burgerzaken
altijd in samenspraak met de plaatsvervanger:
C.H.A.M. Raemakers-van Ratingen, medewerker BBP, burgerzaken
H.G.M. Hermans, systeembeheerder en medewerker serviceloket
G.A.M. Rumen-Verstappen, functioneel applicatiebeheerder BRP
toezichthouder BRP, W. Meulendijks
medewerker BBP, 1e lijn M.M.C. Peeters;
Senior medewerker BBP, burgerzaken;
buitengewoon opsporingsambtenaar;
beleidsondersteuner samenleving;
jurist toezicht en handhaving;
Dit aanwijzingsbesluit treedt in werking op de eerste dag na bekendmaking van dit besluit.
Het aanwijzingsbesluit van 10 december 2019 wordt ingetrokken met ingang van de dag na bekendmaking van dit besluit.
Burgemeester en wethouders van Leudal
Bijlage 3 Aanwijzing van beheerfunctionarissen door de informatiebeheerder
Op grond van artikel 2 van de Regeling beheer en toezicht basisregistratie personen zijn de navolgende beheerfunctionarissen aangewezen:
C.H.A.M. Raemakers-van Ratingen, medewerker BBP, burgerzaken
Functioneel applicatiebeheerder BRP
G.A.M. Rumen-Verstappen, functioneel applicatiebeheerder BRP
H.G.M. Hermans, systeembeheerder en medewerker serviceloket
C.P.H. Kooiman-Nelissen, medewerker BBP, burgerzaken
E.G.W. Janssen, medewerker BBP, burgerzaken
C.H.A.M. Raemakers-van Ratingen, medewerker BBP, burgerzaken
J.G.M. Verstappen, medewerker BBP, burgerzaken
Belast met het berichtenverkeer zijn de uitvoerende personen in de functie:
senior medewerker BBP, burgerzake
Als gegevensverwerkers zijn aangewezen de uitvoerende personen in de functies:
senior medewerker BBP, burgerzaken
alsmede de tijdelijke medewerkers binnen team burgerzaken
Het afnemen van verklaringen artikel 2.8, lid 2 van de wet BRP
De bevoegdheid tot het namens het college van burgemeester en wethouders afnemen van de in artikel 2.8, lid 2, onder sub e, van de wet BRP bedoelde verklaring wordt toegekend aan de uitvoerende personen in de functie:
senior medewerker BBP, burgerzaken
Dit aanwijzingsbesluit treedt in werking op de eerste dag na bekendmaking van dit besluit.
Het aanwijzingsbesluit van 16 oktober 2018 wordt ingetrokken met ingang van de dag na bekendmaking van dit besluit.