De raad van de gemeente Zevenaar;
gelezen het voorstel van de werkgeverscommissie d.d. 24
februari 2014;
Gelet op artikel 83, eerste lid, de artikel 107 tot en met 107e,
artikel 149 en artikel 156 van de Gemeentewet, artikel 125 van de
Ambtenarenwet en afdeling 10.1.2 van de Algemene wet bestuursrecht;
besluit:
vast te stellen de navolgende: Verordening werkgeverscommissie
gemeenteraad Zevenaar
Artikel 1. Werkgeverscommissie
Er is een werkgeverscommissie.
Artikel 2. Taken en bevoegdheden werkgeverscommissie
- 1.
De werkgeverscommissie oefent het werkgeverschap uit ten
aanzien van de griffier en de overige op de griffie werkzame
ambtenaren, zoals die door de raad aan haar zijn
gedelegeerd;
- 2.
Tot de bevoegdheid van de werkgeverscommissie behoren ook de
voorbereidingen en uitvoering van de overige tot het
werkgeverschap van de raad behorende besluiten en
regelingen;
- 3.
De werkgeverscommissie kan de aan haar overgedragen
bevoegdheden ten aanzien van het griffiepersoneel mandateren
aan de griffier.
Artikel 3. Samenstelling werkgeverscommissie
- 1.
De werkgeverscommissie bestaat uit een voorzitter en twee
andere leden uit de raad, bij voorkeur afkomstig uit de
coalitie en de oppositie;De voorzitter wordt door de
commissie uit haar midden benoemd.
- 2.
De leden van de werkgeverscommissie worden door de raad uit
zijn midden benoemd voor de duur van de zittingsperiode van
de raad.
- 3.
Het lidmaatschap van de werkgeverscommissie eindigt:
- a.
op eigen verzoek; het lid doet daarvan schriftelijk mededeling
aan de raad; het ontslag gaat in als de opvolger door de raad is
benoemd;
- b.
indien het lid aftreedt als lid van de raad;
- c.
indien de raad van oordeel is dat het lid niet langer geschikt
is de functie van lid van de werkgeverscommissie te vervullen.
- 4.
De voorzitter van de raad kan in voorkomende gevallen worden
uitgenodigd om in de vergadering van de werkgeverscommissie aanwezig
te zijn en haar van advies te dienen.
Artikel 4. Werkwijze commissie
- 1.
De commissie komt in vergadering bijeen wanneer de voorzitter of
een van de leden dit nodig oordeelt.
- 2.
De commissie draagt er zorg
voor dat er vanuit haar midden overleg is met de griffier over de
personele en organisatorische aangelegenheden als bedoeld in artikel
2.
- 3.
De commissie bepaalt voor het overige haar eigen
werkwijze.
Artikel 5. Ondersteuning van de commissie
- 1.
De griffier staat de werkgeverscommissie terzijde en zorgt voor
het secretariaat.
- 2.
De commissie krijgt vakinhoudelijke ambtelijke
bijstand vanuit de organisatie. De griffier treedt hierover in
overleg met de secretaris.
Artikel 6. Uitleg verordening
In gevallen waarin deze verordening niet voorziet of bij twijfel
over de toepassing ervan beslist de werkgeverscommissie op voorstel
van de voorzitter.
Artikel 7. Inwerkingtreding
Dit besluit treedt in werking op de dag volgend op die van zijn
bekendmaking.
Artikel 8. Citeertitel
Dit besluit kan worden aangehaald als ‘Verordening
werkgeverscommissie gemeenteraad Zevenaar’.