Organisatie | De Wolden |
---|---|
Organisatietype | Gemeente |
Officiële naam regeling | Beleidsregels briefadressen 2011 |
Citeertitel | Beleidsregels briefadressen 2011 |
Vastgesteld door | college van burgemeester en wethouders |
Onderwerp | volkshuisvesting en woningbouw |
Eigen onderwerp |
Geen.
Artikel 4:81 Algemene wet bestuursrecht
Geen.
Datum inwerkingtreding | Terugwerkende kracht tot en met | Datum uitwerkingtreding | Betreft | Datum ondertekening Bron bekendmaking | Kenmerk voorstel |
---|---|---|---|---|---|
24-03-2011 | 01-01-2021 | Nieuwe regeling | 15-03-2011 | 15-03-11 |
Het college van burgemeester en wethouders van de gemeente DE WOLDEN;
Gelet op artikel 4.81 Algemene wet bestuursrecht en de artikelen 2, 49 en 67 van de Wet gemeentelijke basisadministratie persoonsgegevens;
de navolgende beleidsregels vast te stellen en te hanteren bij aanvragen voor een briefadres:
1. Een briefadres toe te kennen voor een periode van zes maanden. Deze regel geldt niet voor personen die in een situatie verkeren volgens onderstaande punten:
a. personen die verblijven in een instelling ex artikel 67 Wet gba;
c. personen zonder vaste woon- of verblijfplaats en die een briefadres hebben bij een instelling voor maatschappelijke opvang of bij de gemeente.
2. De hiervoor onder 1. genoemde periode van zes maanden kan op verzoek van de houder van het briefadres worden verlengd met maximaal twee keer een periode van drie maanden. De maximaal toegestane termijn voor het houden van een briefadres kan, behoudens bijzondere individuele omstandigheden als bedoeld in artikel 4:84 van de Algemene wet bestuursrecht, niet meer bedragen dan in totaal één jaar.
3. Op één adres wordt toegestaan dat maximaal twee individuele personen of twee gezinnen een briefadres mogen hebben. Deze regel geldt niet voor personen die in een situatie verkeren beschreven onder punt1; a,b,en c.
4. Voor briefadressen die al zijn toegekend vóór inwerkingtreding van deze beleidsregels wordt een overgangsperiode van maximaal zes maanden gehanteerd. Daarna wordt een eventueel verzoek om verlenging getoetst aan deze beleidsregels. Eén en ander zoals in “Notitie beleidsregels met betrekking tot het hanteren van briefadressen als bedoeld in artikel 49 van de Wet gemeentelijke basisadministratie persoonsgegevens” is beschreven.
5. Aanvragen om briefadres die worden ingediend ná inwerkingtreding van deze beleidsregels worden getoetst aan deze beleidsregels.