Organisatie | Waalre |
---|---|
Organisatietype | Gemeente |
Officiële naam regeling | Verordening van de gemeenteraad van de gemeente Waalre houdende regels voor cliëntenparticipatie Verordening Cliëntenparticipatie WWB |
Citeertitel | Verordening Cliëntenparticipatie WWB |
Vastgesteld door | gemeenteraad |
Onderwerp | maatschappelijke zorg en welzijn |
Eigen onderwerp |
Deze regeling is op 01-01-2015 vervallen door het vervallen van de Wet werk en bijstand.
Deze regeling vervangt de Verordening cliëntenparticipatie Wet werk en bijstand.
Datum inwerkingtreding | Terugwerkende kracht tot en met | Datum uitwerkingtreding | Betreft | Datum ondertekening Bron bekendmaking | Kenmerk voorstel |
---|---|---|---|---|---|
28-06-2012 | 01-06-2012 | 01-01-2015 | nieuwe regeling | 19-06-2012 De Schakel, 2012, 26 (27-06-2012) | . |
De Raad van de gemeente Waalre
Gelezen het voorstel van burgemeester en wethouders d.d. 1 mei 2012 nr. 29;
gelet op artikel 47 van de Wet werk en bijstand;
1. In te trekken de “Verordening cliëntenparticipatie Wet werk en bijstand”, vastgesteld bij besluit
2. Vast te stellen de “Verordening cliëntenparticipatie WWB”, luidende als volgt:
a. de wet : de Wet werk en bijstand (WWB);
b. de gemeente : de gemeente Waalre;
c. clienten : personen met een algemene bijstand, periodiek bijzondere
bijstand en/of een arbeidsvoorziening ingevolge de WWB,
personen met een uitkering ingevolge de Wet
inkomensvoorziening oudere en gedeeltelijk
arbeidsongeschikte werkloze werknemers (IOAW), de Wet
oudere en gedeeltelijk arbeidsongeschikte gewezen
zelfstandigen (IOAZ), de Wet werk en inkomen kunstenaars
d. Clientenraad : de Cliëntenraad Sociale Zaken van de gemeente Waalre;
e. het College : het college van burgemeester en wethouders;
f. vertegenwoordiger : een ambtenaar die namens het College overleg voert met de
Cliëntenraad of voor hen aanspreekbaar is voor beleidsmatige
Artikel 3 Taken en bevoegdheden Cliëntenraad
De Cliëntenraad heeft tot taak het gevraagd en ongevraagd adviseren van het college, en de gemeenteraad over alle onderwerpen die de vorming, de uitvoering, de controle en de evaluatie van het gemeentelijk beleid ten aanzien van cliënten betreffen, daaronder begrepen de wijze waarop regelgeving van de Rijksoverheid wordt uitgevoerd.
De Cliëntenraad brengt jaarlijks, vóór 1 april, verslag uit aan het college over zijn activiteiten en bevindingen in het voorafgaande jaar. Daarnaast wordt in een financieel verslag tevens verantwoording afgelegd over de besteding van het beschikbaar gestelde budget als bedoeld in artikel 9, eerste lid.
De Cliëntenraad stelt ten behoeve van haar werkzaamheden een huishoudelijk reglement vast waarin in ieder geval wordt geregeld: het vergaderschema, de vervanging van de leden, de deelname aan scholing en andere activiteiten, de onkostenvergoeding en de wijze waarop de Cliëntenraadsleden worden benoemd.