Organisatie | Eijsden-Margraten |
---|---|
Organisatietype | Gemeente |
Officiële naam regeling | Verordening interne klachtbehandeling gemeente Eijsden-Margraten 2014 |
Citeertitel | Verordening Interne Klachtbehandeling Gemeente Eijsden-Margraten 2014 |
Vastgesteld door | gemeenteraad |
Onderwerp | bestuur en recht |
Eigen onderwerp |
Deze regeling vervangt de Verordening interne klachtbehandeling gemeente Eijsden-Margraten 2012, vastgesteld op 27 maart 2012.
Deze regeling is vervangen door het Klachtenreglement college en burgemeester Eijsden-Margraten 2019 voor zover het de bevoegdheden van het college van burgemeester en wethouders en de burgemeester betreft.
Algemene wet bestuursrecht, hoofdstuk 9
Geen.
Datum inwerkingtreding | Terugwerkende kracht tot en met | Datum uitwerkingtreding | Betreft | Datum ondertekening Bron bekendmaking | Kenmerk voorstel |
---|---|---|---|---|---|
16-07-2014 | nieuwe regeling | 01-07-2014 Elektronisch Gemeenteblad, 15-07-2014 | 14IN002163 |
DE RAAD VAN DE GEMEENTE EIJSDEN-MARGRATEN
gezien het voorstel van burgemeester en wethouders van 27 mei 2014;
gezien de artikelen van hoofdstuk 9 van de Algemene wet bestuursrecht;
gelet op het advies van de commissie Algemene Zaken, Middelen en Milieu;
overwegende, dat het gewenst is in verband met de organisatiewijziging de vigerende verordening ten aanzien van de klachtbehandeling te wijzigen en een aantal inhoudelijke toevoegingen aan te brengen;
De “Verordening interne klachtbehandeling gemeente Eijsden-Margraten 2014, vast te stellen”.
De klachtencoördinator is belast met de coördinatie van de klachtenbehandeling in eerste instantie (de interne klachtenbehandeling) en is tevens contactpersoon inzake de externe klachtbehandeling en heeft als taak:
Artikel 6 Onvoorziene gevallen
In gevallen waarin deze regeling niet voorziet, beslissen burgemeester en wethouders. Hiervan wordt mededeling gedaan in de eerstvolgende raadsvergadering.