Ziet u een fout in deze regeling? Meld het ons op regelgeving@overheid.nl!
Pijnacker-Nootdorp

Uitvoeringsbesluit verantwoordelijkheidsverdeling college 2014

Wetstechnische informatie

Gegevens van de regeling
OrganisatiePijnacker-Nootdorp
OrganisatietypeGemeente
Officiële naam regelingUitvoeringsbesluit verantwoordelijkheidsverdeling college 2014
CiteertitelUitvoeringsbesluit verantwoordelijkheidsverdeling college 2014
Vastgesteld doorcollege van burgemeester en wethouders
Onderwerpbestuur en recht
Eigen onderwerp

Opmerkingen met betrekking tot de regeling

Geen

Wettelijke grondslag(en) of bevoegdheid waarop de regeling is gebaseerd

Reglement van orde college 2014, artikel 1

Overzicht van in de tekst verwerkte wijzigingen

Datum inwerkingtreding

Terugwerkende kracht tot en met

Datum uitwerkingtreding

Betreft

Datum ondertekening

Bron bekendmaking

Kenmerk voorstel

24-10-201725-04-2018Wijziging Artt. 2, 3, 4

24-10-2017

gmb-2018-3778

17INT10428
06-10-201524-10-2017Wijziging

06-10-2015

-

15INT08917
25-06-201406-10-2015nieuwe regeling

01-07-2014

-

14INT05822 BBV14.0350

Tekst van de regeling

Intitulé

Uitvoeringsbesluit verantwoordelijkheidsverdeling college 2014

Het college van de gemeente Pijnacker-Nootdorp;

besluit:

gelet op artikel 1 van het Reglement van orde college 2014;

vast te stellen het volgende Uitvoeringsbesluit verantwoordelijkheidsverdeling college 2014.

Artikel 1 Begripsbepalingen

In dit besluit wordt verstaan onder portefeuillehouder: het collegelid aan wie bepaalde aandachtsgebieden van burgemeester en wethouders in het bijzonder zijn toegewezen.

Artikel 2 Portefeuilleverdeling

Portefeuillehouder

Burgemeester

F. Ravestein

Portefeuillehouder

1e loco-burgemeester

J.A. van Staalduine

Portefeuillehouder

2e loco-burgemeester

B.F. van der Deijl

Portefeuillehouder

3e loco-burgemeester

P.M. Melzer

• Openbare orde en veiligheid

• Regionale samenwerking

• Burgerzaken

• Communicatie en citymarketing

• Bezwaar en beroep

• Handhaving

• Alcoholbeleid

• Cultuur (inclusief subsidie bibliotheek

• Ruimtelijke ordening

• Groen, water en recreatie

• Beheer openbare ruimte

• Afvalinzameling

• Milieu

• Wijkgericht werken

• Ouderenzorg (inclusief subsidie SWOP)

• Grondzaken

• Economie

• Onderwijs

• Kinderopvang

• Sociale zaken (participatie en Wmo)

• Jeugd en jongeren (inclusief subsidie)

• Sport

• Financiën

• Mobiliteit

• Wonen

• AB/DB Avalex

• Gezondheidszorg (AB GGD Haaglanden)

• Bedrijfsvoering

• Publiekszaken

• Overige subsidies

 

 

• Kernwethouder voor Delfgauw

• Kernwethouder voor Nootdorp

• Kernwethouder voor Pijnacker

 

• Projecten

- Energieneutrale gemeente

- Gebiedsvisie Delfgauw

- Groenzone

- Ruyven-Zuidpolder

- Balijbos en Dobbeplas

- P&R terrein Pijnacker

- Pijnacker-Zuid

- Pijnacker-Centrum

- Zonnedauw, Nootdorp

• Projecten

- Bedrijventerreinen

- De Groene Wijdte

• Projecten

- Ackerswoude

- Komkommerweg

- Oostelijke Randweg Pijnacker

- Pijnacker-Noord

- Oranjepark, Pijnacker

Artikel 3 Vervanging van de burgemeester

  • 1.

    Bij afwezigheid wordt de burgemeester vervangen door wethouder J.A. van Staalduine.

  • 2.

    Bij afwezigheid van de in het eerste lid genoemde wethouder wordt de burgemeester vervangen door één van de wethouders zoals hierna genoemd en in de daarbij aangegeven volgorde:

    • a.

      wethouder B.F. van der Deijl;

    • b.

      wethouder P.M. Melzer.

Artikel 4 Onderlinge vervanging van portefeuillehouders bij afwezigheid

De onderlinge vervanging van de portefeuillehouders bij hun afwezigheid wordt als volgt geregeld, tenzij het college anders bepaalt:

  • a.

    burgemeester F. Ravestein wordt vervangen door wethouder J.A. van Staalduine;

  • b.

    wethouder J.A.. van Staalduine wordt vervangen door wethouder B.F. van der Deijl;

  • c.

    wethouder B.F. van der Deijl wordt vervangen door wethouder P.M. Melzer;

  • d.

    wethouder P.M. Melzer wordt vervangen door burgemeester F. Ravestein.

Artikel 5 Verantwoordelijkheid van de burgemeester en de andere portefeuillehouders

  • 1.

    De burgemeester is als voorzitter van het college verantwoordelijk voor:

    • a.

      de coördinatie en eenheid van het gemeentelijk beleid;

    • b.

      het als bestuurlijk procesmanager functioneren van het college en de individuele wethouders;

    • c.

      de kwaliteit van de gemeentelijke besluitvormingsprocessen;

    • d.

      de verhouding tussen de gemeentelijke bestuursorganen.

  • 2.

    De portefeuillehouder is verantwoordelijk voor:

    • a.

      het geven van sturing aan de inhoudelijke beleidsvoorbereiding;

    • b.

      het in een inhoudelijke koers vertalen naar de organisatie van in het college behandelde strategische en tactische keuzevraagstukken;

    • c.

      de coördinatie en afstemming binnen zijn portefeuille.

    • d.

      het bestuurlijk procesmanagement in samenspraak met de burgemeester;

  • 3.

    De portefeuillehouder voert het overleg met de afdelingshoofden en overige ambtenaren die zijn betrokken bij de beleidsvoorbereiding.

  • 4.

    Indien meer dan één portefeuillehouder bij de beleidsvoorbereiding dient te worden betrokken, neemt de eerstverantwoordelijke portefeuillehouder het initiatief voor gezamenlijk overleg.

  • 5.

    De portefeuillehouder Financiën is verantwoordelijk voor de bestuurlijke informatievoorziening ten aanzien van het financieel en administratief beheer en voor het ontwikkelen van instrumenten om de administratieve organisatie te verbeteren en het scheppen van kaders en voorwaarden op het gebied van de administratieve organisatie.

Artikel 6 Inwerkintreding en citeertitel

  • 1.

    Dit Uitvoeringsbesluit treedt in werking op de eerste dag na vaststelling. Op dat moment vervalt het op 8 januari 2013 vastgestelde Uitvoeringsbesluit.

  • 2.

    Dit Uitvoeringsbesluit kan worden aangehaald als “Uitvoeringsbesluit verantwoordelijkheidsverdeling college 2014”.

Vastgesteld in de vergadering van 10 juni 2014.