Ziet u een fout in deze regeling? Meld het ons op regelgeving@overheid.nl!
Gemeente Pijnacker-Nootdorp

Uitvoeringsbesluit verantwoordelijkheidsverdeling college 2014

Wetstechnische informatie

Gegevens van de regeling
OverheidsorganisatieGemeente Pijnacker-Nootdorp
Officiële naam regelingUitvoeringsbesluit verantwoordelijkheidsverdeling college 2014
CiteertitelUitvoeringsbesluit verantwoordelijkheidsverdeling college 2014
Vastgesteld doorcollege van burgemeester en wethouders
Onderwerpbestuur en recht
Eigen onderwerp

Opmerkingen met betrekking tot de regeling

Betreft wijziging van artt. 2 en 4.

Met ingang van 11-06-2014 vervalt het op 08-01-2013 vastgestelde Uitvoeringsbesluit verantwoordelijkheidsverdeling college.

Metadata oorspronkelijke regeling:

inwerkingtreding: 11-06-2014, ondertekening: 10-06-2014, kenmerk: 14INT02371 BBV14.0316

Wettelijke grondslag(en) of bevoegdheid waarop de regeling is gebaseerd

Reglement van orde college 2014, artikel 1

Regelgeving die op deze regeling is gebaseerd (gedelegeerde regelgeving)

Geen.

Overzicht van in de tekst verwerkte wijzigingen

Datum inwerking-

treding

Terugwerkende

kracht tot en met

Datum uitwerking-

treding

Betreft

Datum ondertekening

Bron bekendmaking

Kenmerk voorstel

25-06-201406-10-2015nieuwe regeling

01-07-2014

-

14INT05822 BBV14.0350

Tekst van de regeling

Het college van de gemeente Pijnacker-Nootdorp;

besluit:

gelet op artikel 1 van het Reglement van orde college 2014;

vast te stellen het volgende Uitvoeringsbesluit verantwoordelijkheidsverdeling college 2014.

Artikel 1 Begripsbepalingen

In dit besluit wordt verstaan onder portefeuillehouder: het collegelid aan wie bepaalde aandachtsgebieden van burgemeester en wethouders in het bijzonder zijn toegewezen.

Artikel 2 Portefeuilleverdeling (1 juli 2014)

Bestuurlijke samenwerking Burgerzaken Planning en control Financieel beleid Agro- economie Greenport (duurzaamheid, innovatie) Ruimtelijke ordening Structuurvisie Welzijnsbeleid en -voorzieningen
Bezwaar en beroepFinanciële administratieGrondzaken:Bouw- en woningtoezichtGezondheidsbeleid en -zorg
OmbudsfunctieTreasuryBeheer grondexploitatiesBouwvergunningenKunst & cultuur
CommunicatieDeelnemingenMobiliteit:Wonen:Monumentenzorg
HaaglandenBelastingenMobiliteitsplanVolkshuisvestingsbeleid WoonvisieVrijwilligersbeleid
Veiligheid:Inkoop en aanbestedingAanleg van wegenWoonkwaliteitMantelzorg
BrandweerWelzijn, sociale zaken en zorgOpenbaar vervoerBouwprogramma’sSociale voorzieningen
PolitieGGD Zuid-Holland-WestAlternatieve vervoermiddelenDuurzaam bouwenUitkeringen en levensonderhoud
RampenbestrijdingBeheer openbare ruimte:ParkeerbeleidWoonruimteverdeling (beleid)Ontwikkelingssamenwerking
Openbare ordeLid AB en DB AvalexOnderwijs:Groen, water en recreatie:Ouderenbeleid:
Handhaving vergunningenEconomie en ParticipatieOnderwijsbeleidRecreatiebeleidOuderenbeleid algemeen
MilieuhandhavingWerkgelegenheid (algemeen)Basis- en voortgezet onderwijsRecreatieve voorzieningen ToerismeSeniorenhuisvesting
Integrale veiligheidEconomische zakenSpeciaal onderwijsWaterhuishoudingWozoco’s
 BedrijvenloketVolwassenenonderwijsWijkgericht werken:Woonservicezones
 ParticipatiebeleidLeerlingenvervoerWijkgericht werkenWelzijn en participatie
 Sport:Leerplicht (handhaving)Brede school (in de wijk)Toegankelijkheid openb. ruimte
 SportbeleidOnderwijsaccommodatiesBeheer openbare ruimte:Ouderenzorg
 SportaccommodatiesZorgnetwerkenBeheerplannenBedrijfsvoering:
 BreedtesportKinderopvang:Openbare ruimtePersoneel en organisatie
  Sportstimulering Zwembad Kinderopvang Peuterspeelzalen BegraafplaatsenInterne dienstverlening
 Projecten:Jeugd en jongeren:Beheer en onderhoud gemeentelijke gebouwenHuisvesting organisatie
 AckersWoude, Pijnacker-Zuid Jeugdzorg Jeugd- en jongerenbeleid, -werk en Voorzieningen Reiniging en afvalstoffenbeleidDigitalisereing, informatisering, automatisering en geo-informatie
 Jozefhuis, De Groene Wijdte, Oranjepark, Klavertje 3 Gladheidbestrijding Publiekszaken:
 Bedrijventerreinen:Projecten:Projecten: Burgerparticipatie Dienstverlening front- en backoffice
 OostambachtKomkommerweg Energieneutrale gemeente ISV Delfgauw Regeldruk- en administratieve lastenverlichting
  Boezem I en II Emerald Oostelijke randweg Pijnacker Alcoholbeleid Gebiedsvisie Delfgauw Groenzone Natuur en milieu:
 Heron  Ruyven-Zuidpolder Balijbos en Dobbeplas Ruimte voor Ruimte (Katwijker-laan, Oude Leede) P & R terrein Pijnacker Natuur- en milieubeleid Milieuprojecten Milieukwaliteit lucht en geluid Milieuvergunningen Omgevingsdienst Haaglanden Dierenwelzijn
 Kernwethouder voor:Kernwethouder voor:Kernwethouder voor:Kernwethouder voor:
 NootdorpPijnacker (ten zuiden van de Oostlaan/Westlaan)Delfgauw/ Overgauw/Oude LeedePijnacker (ten noorden van de Oostlaan/Westlaan)

Artikel 3 Vervanging van de burgemeester

  • 1.

    Bij afwezigheid wordt de burgemeester vervangen door wethouder P.W.M.M. van Haagen.

  • 2.

    Bij afwezigheid van de in het eerste lid genoemde wethouder wordt de burgemeester vervangen door één van de wethouders zoals hierna genoemd en in de daarbij aangegeven volgorde:

    • a.

      wethouder J.S. van Egmond;

    • b.

      wethouder J.A. van Staalduine;

    • c.

      wethouder B.A. Minderhoud.

Artikel 4 Onderlinge vervanging van portefeuillehouders bij afwezigheid

De onderlinge vervanging van de portefeuillehouders bij hun afwezigheid wordt als volgt geregeld, tenzij het college anders bepaalt:

  • a.

    burgemeester F. Ravestein wordt vervangen door wethouder P.W.M.M. van Haagen;

  • b.

    wethouder P.W.M.M. van Haagen wordt vervangen door wethouder J.S. van Egmond;

  • c.

    wethouder J.S. van Egmond wordt vervangen door wethouder J.A. van Staalduine;

  • d.

    wethouder J.A. van Staalduine wordt vervangen door wethouder B.A. Minderhoud;

  • e.

    wethouder B.A. Minderhoud wordt vervangen door burgemeester F. Ravestein.

Artikel 5 Verantwoordelijkheid van de burgemeester en de andere portefeuillehouders

  • 1.

    De burgemeester is als voorzitter van het college verantwoordelijk voor:

    • a.

      de coördinatie en eenheid van het gemeentelijk beleid;

    • b.

      het als bestuurlijk procesmanager functioneren van het college en de individuele wethouders;

    • c.

      de kwaliteit van de gemeentelijke besluitvormingsprocessen;

    • d.

      de verhouding tussen de gemeentelijke bestuursorganen.

  • 2.

    De portefeuillehouder is verantwoordelijk voor:

    • a.

      het geven van sturing aan de inhoudelijke beleidsvoorbereiding;

    • b.

      het in een inhoudelijke koers vertalen naar de organisatie van in het college behandelde strategische en tactische keuzevraagstukken;

    • c.

      de coördinatie en afstemming binnen zijn portefeuille.

    • d.

      het bestuurlijk procesmanagement in samenspraak met de burgemeester;

  • 3.

    De portefeuillehouder voert het overleg met de afdelingshoofden en overige ambtenaren die zijn betrokken bij de beleidsvoorbereiding.

  • 4.

    Indien meer dan één portefeuillehouder bij de beleidsvoorbereiding dient te worden betrokken, neemt de eerstverantwoordelijke portefeuillehouder het initiatief voor gezamenlijk overleg.

  • 5.

    De portefeuillehouder Financiën is verantwoordelijk voor de bestuurlijke informatievoorziening ten aanzien van het financieel en administratief beheer en voor het ontwikkelen van instrumenten om de administratieve organisatie te verbeteren en het scheppen van kaders en voorwaarden op het gebied van de administratieve organisatie.

Artikel 6 Inwerkintreding en citeertitel

  • 1.

    Dit Uitvoeringsbesluit treedt in werking op de eerste dag na vaststelling. Op dat moment vervalt het op 8 januari 2013 vastgestelde Uitvoeringsbesluit.

  • 2.

    Dit Uitvoeringsbesluit kan worden aangehaald als “Uitvoeringsbesluit verantwoordelijkheidsverdeling college 2014”.

Ondertekening

Vastgesteld in de vergadering van 10 juni 2014.