Ziet u een fout in deze regeling? Meld het ons op regelgeving@overheid.nl!
Leudal

Richtlijnen attenties raadsgriffie bij persoonlijke gebeurtenissen

Wetstechnische informatie

Gegevens van de regeling
OrganisatieLeudal
OrganisatietypeGemeente
Officiële naam regelingRichtlijnen attenties raadsgriffie bij persoonlijke gebeurtenissen
CiteertitelRichtlijnen attenties raadsgriffie bij persoonlijke gebeurtenissen
Vastgesteld doorgedelegeerde functionaris
Onderwerpbestuur en recht
Eigen onderwerp

Opmerkingen met betrekking tot de regeling

Geen

Wettelijke grondslag(en) of bevoegdheid waarop de regeling is gebaseerd

CAR-UWO

Regelgeving die op deze regeling is gebaseerd (gedelegeerde regelgeving)

Geen

Overzicht van in de tekst verwerkte wijzigingen

Datum inwerkingtreding

Terugwerkende kracht tot en met

Datum uitwerkingtreding

Betreft

Datum ondertekening

Bron bekendmaking

Kenmerk voorstel

04-07-201408-10-2020Nieuwe regeling

25-06-2014

Gemeenteblad Leudal 3 juli 2014 nr. 37123

Onbekend

Tekst van de regeling

Intitulé

Richtlijnen attenties raadsgriffie bij persoonlijke gebeurtenissen

De Werkgeverscommissie raadsgriffie in besloten vergadering bijeen op 25 juni 2014;

Gelet op de in de raadsvergadering van 8 oktober 2013 vastgestelde ‘Arbeidsvoorwaardenregeling griffie gemeente Leudal’;

Dat de gemeenteraad in die raadsvergadering de Werkgeverscommissie raadsgriffie heeft ingesteld;

Dat de gemeenteraad toen tevens het ‘Delegatiebesluit werkgeverschap raadsgriffie gemeente Leudal’ heeft vastgesteld;

Besluit:

De ‘Arbeidsvoorwaardenregeling griffie gemeente Leudal’ zodanig te wijzigen dat de ‘Richtlijnen attenties bij persoonlijke gebeurtenissen’ met onmiddellijke ingang als volgt komen te luiden:

 

Artikel 0 Dit artikel moet nog worden gesplitst

Richtlijnen attenties RAADSGRIFFIE bij persoonlijke gebeurtenissen

Algemeen:

  • -

    Onderstaande richtlijnen zijn van toepassing op de ambtenaar in de zin van artikel 1:1, lid 1, sub a van de CAR.

  • -

    Met leidinggevende wordt bedoeld de functionaris waaraan, volgens de hiërarchische organisatiestructuur, verantwoording verschuldigd is.

  • -

    Van een gebeurtenis zoals opgenomen in onderstaande richtlijnen wordt, afhankelijk van de gebeurtenis, via het Intranet melding gedaan aan de organisatie, waarbij wensen van de betrokken medewerker hieromtrent worden gerespecteerd.

  • -

    De verantwoordelijkheid voor de uitvoering van de richtlijnen en de melding ligt bij de leidinggevende van de medewerker, tenzij anders vermeld.

  • -

    In de gevallen waarin de richtlijnen niet voorzien, beslist de griffier respectievelijk de Werkgeverscommissie raadsgriffie.

JUBILEA

 

Ambtsjubileum (25, 40 of 50 jaar)

1.Ontvangst in een vergadering van de Werkgeverscommissie raadsgriffie met symbolische uitreiking van gratificatie en/óf:

a.een, door de leidinggevende in overleg met de medewerker te initiëren, informele viering buiten werktijd (bijdrage in de kosten: € 12,50 per aanwezige collega, tot een maximum bedrag van € 250,-);

b.geen viering.

2.Attentie ter waarde van:

€ 100,- netto bij 25-jarig jubileum

€ 200,- netto bij 40-jarig jubileum

€ 250,- netto bij 50-jarig jubileum

3.(Proportionele) Gratificatie, zie artikel 3:5 en 3:5:1 van de CAR-UWO.

Dienstjubileum (25, 40 of 50 jaar in dienst, met inbegrip van dienstverbanden uit de voormalige herindelingsgemeenten en de ISD)

1.Ontvangst in een vergadering van de Werkgeverscommissie raadsgriffie met symbolische uitreiking van gratificatie en/óf:

a.een, door de leidinggevende in overleg met de medewerker te initiëren, informele viering buiten werktijd (bijdrage in de kosten: € 12,50 per aanwezige collega, tot een maximum bedrag van € 250,-);

b.geen viering.

2.Gratificatie:

€ 500,- netto bij 25-jarig jubileum

€ 750,- netto bij 40-jarig jubileum

€ 1.000,- netto bij 50-jarig jubileum

3.Proportionele gratificatie conform richtlijnen in art. 3:5:1 CAR-UWO. Berekenings-grondslag zijn de bedragen bij 2.

Uitzondering:

Vallen ambts- en dienstjubileum samen, dan geldt de bijdrage voor een viering buiten werktijd slechts 1 maal.

AFSCHEID

 

Afscheid in verband met volledige arbeidsongeschiktheid, volledige FPU of bereiken pensioengerechtigde leeftijd

1.Ontvangst in een vergadering van de Werkgeverscommissie raadsgriffie en/óf:

a.een, door de leidinggevende in overleg met de medewerker te initiëren, informele viering buiten werktijd (bijdrage in de kosten: € 12,50 per aanwezige collega, tot een maximum bedrag van € 250,-);

b.geen viering.

2.Attentie ter waarde van € 100,- netto.

Afscheid bij vrijwillig ontslag

Attentie ter waarde van € 20,- voor elk jaar in dienst van de gemeente Leudal met een maximum van € 100,- netto.

HUWELIJK

 

(25-jarig, 40-jarig) Huwelijk/geregistreerd partnerschap

Bij melding vooraf aan leidinggevende:

attentie ter waarde van € 50,- netto.

(Indien beide partners werkzaam zijn bij Leudal, attentie slechts 1 maal.)

GEBOORTE/ADOPTIE

 

Geboorte/adoptie

Attentie ter waarde van € 20,- netto.

(Indien beide partners werkzaam zijn bij Leudal, attentie slechts 1 maal.)

ZIEKTE

 

Ziekte van de medewerker langer dan 3 weken

Bloemstuk/fruitmand ter waarde van maximaal € 17,50.

OVERLIJDEN

 

Overlijden van een medewerker in dienst van de gemeente Leudal

1.Schriftelijke condoleance aan nabestaanden door of namens de Werkgeverscommissie raadsgriffie;

2.Condoleancebericht in De Limburger, editie Midden-Limburg;

3.Grafstuk/donatie ter waarde van € 75,-.

Overlijden van de partner van de medewerker of een bloed- of aanverwant in de eerste en tweede graad

Na schriftelijke kennisgeving:

schriftelijke condoleance aan nabestaanden door of namens de Werkgeverscommissie raadsgriffie.

Rouwbegeleiding medewerker (waarbij de wensen van de medewerker zoveel als mogelijk worden gerespecteerd)

-Contact met de medewerker (tonen van medeleven en kort overleg over praktische zaken).

-Bespreken situatie met team/eenheid (overname werkzaamheden, bezoek uitvaart etc.);

-Na de uitvaart:

overleg met medewerker over werkhervatting, bedrijfsarts en collega's informeren;

-Bij (gedeeltelijke/gehele) werkhervatting:

overleg met medewerker over o.a. werktijden, begeleiding, inzetten van verlof etc., bedrijfsarts en collega’s informeren.

Follow-up:

-Regelmatig contact met medewerker.

-Alert op en aandacht voor mogelijke psychische of fysieke reacties op korte of lange termijn.

Overlijden van een voormalig (gepensioneerd) medewerker van de gemeente Leudal

Na schriftelijke kennisgeving:

1.schriftelijke condoleance aan nabestaanden;

2.condoleancebericht in De Limburger, editie Midden-Limburg,

beide door of namens de Werkgeverscommissie

raadsgriffie.

Heythuysen, 25 juni 2014.

DE WERKGEVERSCOMMISSIE RAADSGRIFFIE,

De voorzitter,

H.T.G. Sleven.