Organisatie | 's-Gravenhage |
---|---|
Organisatietype | Gemeente |
Officiële naam regeling | Subsidieregeling Pluriform Programmeren Den Haag 2014 |
Citeertitel | Subsidieregeling Pluriform Programmeren Den Haag 2014 |
Vastgesteld door | college van burgemeester en wethouders |
Onderwerp | financiën en economie |
Eigen onderwerp |
Deze regeling treedt in werking op 1 juli 2014 en vervalt op 1 januari 2017.
Artikel 5 van de Algemene subsidieverordening Den Haag 2014
Geen
Datum inwerkingtreding | Terugwerkende kracht tot en met | Datum uitwerkingtreding | Betreft | Datum ondertekening Bron bekendmaking | Kenmerk voorstel |
---|---|---|---|---|---|
01-07-2014 | 31-10-2017 | Nieuwe regeling | 24-06-2014 Plaatsing in het Gemeenteblad binnen een week na het besluit tot vaststelling ervan. | BSD2014. 531 en RIS 273753 |
Artikel 1:1. Begripsomschrijvingen
In deze regeling wordt verstaan onder:
- adviescommissie Adviescommissie Culturele Projecten als bedoeld in artikel 5:1 vijfde lid van deze regeling.
- gemeentelijk vastgoed: bebouwde en onbebouwde onroerende zaken in eigendom van of in gebruik door de Gemeente Den Haag.
§ 2 De activiteiten en de doelgroep
Subsidie kan worden verleend voor incidentele professionele culturele/kunstzinnige projecten die gericht zijn op het verkennen van nieuwe formules en samenwerkingsverbanden gericht op een divers aanbod en publiek met als uitgangspunt dat geslaagde experimenten worden geïncorporeerd in de reguliere activiteiten.
Een project of activiteit moet voldoen aan de volgende voorwaarden:
Het dekkingplan getuigt van goed ondernemerschap. De aanvrager is verplicht om de kosten voor de programmering en pr en marketing te matchen met een eigen financiële bijdrage;. Deze bijdrage moet minimaal van dezelfde omvang zijn als het aangevraagde subsidiebedrag. Daarnaast moet de aanvrager ook de niet subsidiabele kosten, zoals organisatie- en productiekosten voor eigen rekening nemen;
Voor een reeds bestaand project of activiteit, dat tot het moment van de aanvraag met andere financiële bronnen werd gerealiseerd, kan geen beroep worden gedaan op deze regeling, tenzij de aanvrager overtuigend motiveert wat de toegevoegde waarde van een bijdrage vanuit deze regeling is voor het project of de activiteit.
Artikel 6:1 Verplichtingen en vaststelling
indien de subsidieontvanger voor het uitoefenen van zijn activiteiten huisvesting behoeft en de huisvestingslasten onderdeel uit maken van de te verstrekken subsidie, kan aan de beschikking tot subsidieverlening de verplichting worden verbonden om de activiteiten van de subsidieontvanger te laten plaatsvinden in of op gemeentelijk vastgoed, voor zover het gemeentelijk vastgoed geschikt is om deze activiteiten uit te oefenen, dan wel daartoe redelijkerwijs geschikt te maken is.
Indien de uitoefening van de activiteiten van de subsidieontvanger niet plaatsvindt in of op gemeentelijk vastgoed kan aan de beschikking tot subsidieverlening de verplichting worden verbonden dat de subsidieontvanger de huisvesting waarin de activiteiten plaatsvinden, in medegebruik geeft of verhuurt aan andere subsidieontvangers van de gemeente teneinde meervoudig of gezamenlijk gebruik van het betreffende vastgoed te realiseren.