Ziet u een fout in deze regeling? Meld het ons op regelgeving@overheid.nl!
Tholen

Bevoegdhedenbesluit 2014

Wetstechnische informatie

Gegevens van de regeling
OrganisatieTholen
OrganisatietypeGemeente
Officiële naam regelingBevoegdhedenbesluit 2014
CiteertitelBevoegdhedenbesluit 2014
Vastgesteld doorcollege van burgemeester en wethouders
Onderwerpbestuur en recht
Eigen onderwerp

Opmerkingen met betrekking tot de regeling

Geen

Wettelijke grondslag(en) of bevoegdheid waarop de regeling is gebaseerd

Onbekend

Regelgeving die op deze regeling is gebaseerd (gedelegeerde regelgeving)

Geen

Overzicht van in de tekst verwerkte wijzigingen

Datum inwerkingtreding

Terugwerkende kracht tot en met

Datum uitwerkingtreding

Betreft

Datum ondertekening

Bron bekendmaking

Kenmerk voorstel

06-06-2014Onbekend

01-02-2014

Onbekend

Onbekend

Tekst van de regeling

Intitulé

Bevoegdhedenbesluit 2014

Burgemeester en wethouders van Tholen, ieder voor zover het hun, respectievelijk zijn bevoegdheden betreft;

overwegende dat het gewenst is het 'Mandaatbesluit 2012' te herzien;

b e s l u i t e n :

  • I.

    De bevoegdheid tot het afdoen van zaken (inclusief het ondertekenen van de daarop betrekking hebbende stukken), zoals vermeld op de bij dit besluit behorende en als zodanig gewaarmerkte bijlage, bij (onder)mandaat op te dragen aan de op die bijlage bij de desbetreffende bevoegdheden vermelde functionarissen.

  • II.

    Te bepalen dat op de onder I bedoelde opdrachten de volgende regels van toepassing zijn:

  • a.

    de in het kader van deze bevoegdheden te nemen besluiten moeten passen binnen het tot dan gevoerde gemeentelijk beleid. Bij de uitoefening van bedoelde bevoegdheden wordt het daaromtrent gestelde bij of krachtens wetten, besluiten, verordeningen, circulaires, regelingen, aanwijzingen en richtlijnen van rijks-, provinciale en gemeentelijke wetgevers of bestuursorganen in acht genomen;

  • b.

    behoudens gevallen met een routinematig karakter geldt ondertekeningbevoegdheid niet ten aanzien van stukken gericht aan Kroon, minister, staatssecretaris, commissaris van de Koningin en Gedeputeerde Staten;

  • c.

    indien bij een krachtens mandaat en/of bevoegdhedenoverdracht te nemen besluit een andere gemeentelijke sector belang heeft of de desbetreffende zaak het taakgebied van een andere sector raakt, legt de functionaris aan wie de bevoegdheid is toegekend, de zaak vooraf aan de directeur van deze sector voor. Indien geen overeenstemming wordt bereikt, legt de functionaris aan wie de bevoegdheid is toegekend, de zaak aan het college van burgemeester en wethouders voor; het mandaat geldt niet voor negatieve beslissingen tenzij dit nadrukkelijk anders is bepaald;

  • d.

    de behandeling van bezwaarschriften wordt voor beoordeling en besluitvorming voorgelegd aan het college van burgemeester en wethouders, tenzij dit uitdrukkelijk anders is bepaald;

  • e.

    ten aanzien van bevoegdheden die financiële consequenties hebben, geldt dat hierin in de gemeentebegroting moet zijn voorzien. Uitvoering van mandaat vindt plaats binnen de Regeling inzake budgethouders;

  • f.

    indien van de (onder)mandaatbevoegdheid een onjuist gebruik wordt gemaakt kunnen het college van burgemeester en wethouders, de burgemeester of het hoofd van dienst een (onder)mandaatbevoegdheid intrekken of wijzigen. De gemeentesecretaris kan -in afwachting van het formele besluit- directe en organisatorische maatregelen treffen (bijvoorbeeld opschorting (onder)mandaat).

 

  • III.

    Dat bij afwezigheid van de mandataris de volgende vervangingsregeling geldt:

    een portefeuillehouder wordt vervangen door de door burgemeester en wethouders aangewezen plaatsvervangend portefeuillehouder;

  • a.

    de secretaris wordt -met inachtneming van de geldende vervangingsvolgorde- vervangen door de door burgemeester en wethouders aangewezen vervangende secretarissen;

  • bj.

    als het betreft een sectordirecteur:

    • 1.

      vervanging -met inachtneming van de geldende vervangingsvolgorde- door de door burgemeester en wethouders aangewezen vervangende sectordirecteuren;

    • 2.

      indien de vervangende sectordirecteuren afwezig zijn vindt vervanging plaats door de secretaris of -bij diens afwezigheid- de plaatsvervangend secretaris;

  • c.

    als het betreft een afdelingshoofd:

    • 1.

      vervanging -met inachtneming van de geldende vervangingsvolgorde- door de door de sectordirecteur aangewezen vervangende afdelingshoofden;

    • 2.

      indien de vervangende afdelingshoofden afwezig zijn vindt vervanging plaats door de sectordirecteur of -bij diens afwezigheid- de vervangende sectordirecteur;

    • 3.

      indien de vervangende sectordirecteuren afwezig zijn vindt vervanging plaats door de secretaris of -bij diens afwezigheid- de plaatsvervangende secretaris;

  • d.

    als het betreft de 'aangewezen of behandelend ambtenaar':

    • 1.

      vervanging door zijn afdelingshoofd;

    • 2.

      indien het afdelingshoofd afwezig is vindt vervanging plaats door zijn sectordirecteur of -bij diens afwezigheid- de plaatsvervangend sectordirecteur;

    • 3.

      indien vervangende sectordirecteuren afwezig zijn vindt vervanging plaats door de secretaris of -bij diens afwezigheid- de plaatsvervangend secretaris;

  • e.

    voor de 'ambtenaar leerplichtzaken' en de functioneel leidinggevende geldt dezelfde vervangingsregeling als die welke hierboven is opgenomen onder III.e;

  • f.

    de archivaris wordt vervangen door de secretaris of -bij diens afwezigheid- de plaatsvervangend secretaris;

  • g.

    als het betreft de commandant brandweer:

    • 1.

      door de door burgemeester en wethouders aangewezen plaatsvervangend commandant in de gevallen waarin van operationeel optreden sprake is of -bij diens afwezigheid- door de burgemeester;

    • 2.

      door het hoofd van de afdeling Concernzaken wanneer sprake is van beleidsmatige- en bedrijfsvoeringonderdelen of -bij diens afwezigheid- door de secretaris;

  • IV.

    Dat, indien geen vervanger als bedoeld onder III aanwezig is, de bevoegdheid tot het afdoen van de -gemandateerde- zaak weer wordt uitgeoefend door het orgaan dat die bevoegdheid heeft gemandateerd.

  • V.

    Dat ingeval van uitoefening van bevoegdheden zoals onder I is aangegeven worden uitgaande stukken namens het college van burgemeester en wethouders dan wel namens de burgemeester of het hoofd van dienst als volgt ondertekend:

  • a.

    Burgemeester en wethouders van Tholen,

    namens dezen,

    gevolgd door de functieaanduiding van de mandataris en zijn handtekening.

  • b.

    De burgemeester van Tholen,

    namens deze,

    gevolgd door de functieaanduiding van de mandataris en zijn handtekening.

  • VI.

    Dat bij afwezigheid van de mandataris -nadat de mandataris op grond van dit besluit een beslissing heeft genomen- kan ondertekening van desbetreffende bescheiden plaatsvinden door diens vervanger -genoemd in sub III van dit besluit- onder toevoeging van de afkorting b.a. (bij afwezigheid).

  • VII.

    Waar in dit besluit wordt gesproken van mandaat, wordt afhankelijk van de soort bevoegdheid die wordt toegekend daaronder verstaan mandaat, volmacht of machtiging in de zin van de Algemene wet bestuursrecht.

  • VIII.

    Te bepalen dat dit besluit kan worden aangehaald als 'Bevoegdhedenbesluit 2014'.

  • IX.

    Te bepalen dat dit besluit met ingang van 1 februari 2014 in werking treedt en dat op dat tijdstip alle eerder verstrekte mandaten aan ambtelijke en bestuurlijke functionarissen vervallen. Voor besluiten die zijn genomen door de mandataris op grond van een afzonderlijk mandaatbesluit geldt als datum van inwerkingtreding van die bevoegdheid de datum van dat besluit, dan wel de datum die in dat besluit is aangegeven.

  • X.

    Te bepalen dat voor situaties waarop de Wet op de ruimtelijke ordening van toepassing is van voor 1 juli 2008 het mandaatbesluit van toepassing zoals dat gold voor genoemde datum.

  • XI.

    Te bepalen dat voor situaties waarop de wet- en regelgeving van toepassing is van voor de inwerkingtreding van de Wet algemene bepalingen omgevingsrecht (1 oktober 2010), het mandaatbesluit van toepassing is zoals dat gold voor 1 oktober 2010.

     

    Tholen, 1 februari 2014

    Burgemeester en wethouders van Tholen,

    De secretaris, De burgemeester,

    S.Nieuwkoop W. Nuis

 

SECTOR: Alle sectoren AFDELING: Alle

Nr.

Omschrijving bevoegdheid

Directeur

Hoofd

Beh. ambt.

Voorwaarden/opmerkingen

 

Algemeen

 

 

 

 

1.

Voldoen aan voorschriften van rijks- en provinciale bijdrageregelingen en vergelijkbare regelingen (inzenden, declaraties, jaarverslagen, accountantsrapporten, gereedmeldingen en dergelijke)

X

 

 

 

2.

Openbare bekendmakingen en kennisgevingen ten aanzien van krachtens verleend mandaat genomen c.q. voorgenomen besluiten

X

 

 

 

3.

Intrekken van vergunningen c.a. op verzoek van vergunninghouder

 

 

X

 

4.

Uitkering voorschotten -op verzoek- op (voorlopig) vastgestelde subsidies:

a.professionele instelling tot 100%

b.niet professionele instelling tot 75%

 

 

X

 

5.

Correspondentie verband houdende met de voorbereiding van beslissingen op bezwaarschriften

 

 

X

 

6.

Vertegenwoordigen van de gemeente inzake alle buitengerechtelijke rechtshandelingen voor zover betrekking hebbend op het aangaan van overeenkomsten met derden voor aan en/of door de gemeente te leveren roerende goederen of diensten

X

 

 

 

7.

Ondertekenen uitnodigingen voor hoorzittingen ingevolge de Algemene wet bestuursrecht (Awb), niet zijnde een hoorzitting in het kader van een bezwaarprocedure

 

X

 

 

8.

De aanvrager in de gelegenheid stellen om de aanvraag binnen een door het bestuursorgaan gestelde termijn aan te vullen als bedoeld in artikel 4:5 Awb

 

 

X

 

9.

Het besluit (en de bekendmaking hiervan) om de aanvraag niet te behandelen als bedoeld in artikel 4:5 Awb

 

 

X

 

10.

a.De uitnodiging krachtens artikel 4:5 Awb tot het aanvullen van de aanvraag,

 

b.de mededeling dat voor de beschikking op de aanvraag redelijkerwijs noodzakelijke informatie aan een buitenlandse instantie is gevraagd,

 

c.het verzoek aan de aanvrager om schriftelijk in te stemmen met uitstel,

 

d.de mededeling dat de beslistermijn is opgeschort, alsmede binnen welke termijn de beschikking wel tegemoet kan worden gezien in het geval het bestuursorgaan door overmacht niet in staat is een beschikking te geven;

 

e.de mededeling aan de aanvrager dat de opschorting eindigt onder vermelding van de termijn binnen welke de beschikking alsnog moet worden gegeven in het geval de vertraging aan de aanvrager kan worden toegerekend, in het geval genoemd in onderdeel b of in het geval genoemd in onderdeel d.

 

als bedoeld in artikel 4:15 Awb

 

 

X

 

11

Vaststellen van de verschuldigdheid en de hoogte van de dwangsom op grond van artikel 4:18 Awb

 

X

 

 

12

Terugvorderen van een onverschuldigd betaalde dwangsom op grond van artikel 4:20 Awb

 

X

 

 

SECTOR: Alle sectoren AFDELING: Alle

Nr.

Omschrijving bevoegdheid

Directeur

Hoofd

Beh. ambt.

Voorwaarden/opmerking

1.

Vertegenwoordiging van de gemeente in procedures bij de behandeling van bezwaar- en beroepschriften bij de bezwarencommissie en de (voorzitter van een) gerechtelijke instantie of arbitrage-instituut.

X

X

 

Zaken die ter competentie van burgemeester en wethouders en burgemeester behoren.

2.

Aangifte bij politie en dergelijke in geval van vandalisme, diefstal en dergelijke m.b.t. gemeente-eigendommen en zaken in gemeentelijk beheer

 

 

X

 

3.

Het aanvragen van (technische) inlichtingen en offertes ter voorbereiding van beleidsbeslissingen

 

 

X

 

4.

Verlenen van opdrachten tot uitvoering van werken/levering van goederen en diensten voor zover betrekking hebbend op het taakgebied van de afdeling binnen het kader van de gewone taakuitoefening, voor zover passend binnen de vastgestelde begroting:

 

 

 

De projectleiders van Havengebied Sint-Annaland, Impuls Sint-Maar-tensdijk/Scherpenisse, Masterplan Tholen (thema Sport en Onderwijs, VesteTuin Tholen en herstructurering Sint-Maartensdijk-West zijn, binnen de vastgestelde kaders, gemandateerd om uitgaven te doen tot € 50.000

 

a.tot € 5.000,00

 

b.vanaf €  5.000,00 tot € 100.000

 

c.vanaf €  100.000,00 tot € 200.000

 

 

 

 

 

X

 

 

X

X

 

5.

Afwijken van het inkoopbeleid

X

 

 

 

6.

Schriftelijke afhandeling kleine klachten

 

X

 

 

7.

Behandeling van schadeaanmeldingen en afwikkelingen door de afdeling waar het primaat ligt in gevallen waarin de gemeente niet verzekerd is.

 

X

 

 

8.

Behandeling van aansprakelijkheidsstellingen

 

X

 

Die niet door de verzekeraar worden behandeld

SECTOR: Alle sectoren AFDELING: n.v.t.

Nr.

Omschrijving bevoegdheid

Secretaris

Directeur

Hoofd

Beh. ambt.

Voorwaarden/opmerking

 

Personeelsaangelegenheden

 

 

 

 

 

1.

Beslissing omtrent deelname aan bijscholingsactiviteiten binnen afdelingsbudget

 

 

X

 

 

2.

Opdragen overwerk binnen toe te kennen sectorbudget

 

X

 

 

 

3.

Het aantrekken van inleenkrachten voor het opvangen van piekwerkzaamheden, ter vervanging van langdurig zieken of als gevolg van vacatures binnen het beschikbaar vervangingsbudget,

 

X

 

 

 

4.

Toepassing "Schouderklopjesregeling"

 

 

X

 

 

5.

Toestemming opnemen verlof van overuren

 

 

X

 

Inclusief negatieve beslissingen

6.

Toestemming om verlof van overuren op te nemen na zes weken nadat de overuren zijn gemaakt

 

 

X

 

Inclusief negatieve beslissingen.

7.

Toestemming om gemaakte overuren volledig uit te betalen in plaats van tijd voor tijd in verlofuren

 

 

X

 

 

8.

(Buitengewoon) verlof verlenen aan sectordirecteuren

X

 

 

 

Inclusief negatieve beslissingen. Wat buitengewoon verlof betreft met inachtneming van kaders in artikel 6:4:1 van de CAR/UWO

9.

(Buitengewoon) verlof verlenen aan afdelingshoofden

 

X

 

 

Inclusief negatieve beslissingen. Wat buitengewoon verlof betreft met inachtneming van kaders in artikel 6:4:1 van de CAR/UWO

10.

(Buitengewoon) verlof verlenen aan medewerkers

 

 

X

 

Inclusief negatieve beslissingen. Wat buitengewoon verlof betreft met inachtneming van kaders in artikel 6:4:1 van de CAR/UWO. Ondermandaat is mogelijk.

11.

Overboeken van verlof in afwijking van de Regeling overschrijven vakantieverlofdagen

 

 

X

 

Inclusief negatieve beslissingen. De extra dagen, alleen in uitzonderings-gevallen, op te nemen voor 1 maart.

12.

Overboeken van verlof van afdelingshoofden in afwijking van de Regeling overschrijven vakantieverlofdagen

 

X

 

 

Inclusief negatieve beslissingen. De extra dagen, alleen in uitzonderings-gevallen, op te nemen voor 1 maart.

13.

Overboeken van verlof sectordirecteuren in afwijking van de Regeling overschrijven vakantieverlofdagen

X

 

 

 

Inclusief negatieve beslissingen. De extra dagen, alleen in uitzonderings-gevallen, op te nemen voor 1 maart.

14.

Benoeming medewerk(st)er in algemene dienst

 

X

 

 

M.u.v. sectordirecteur en afdelings-hoofden. De voorwaarden uit de spelregels van de startnotitie doorschuifoperatie worden hierbij in acht genomen. Mededelen aan burgemeester en wethouders. Anders benoeming door burgemeester en wethouders. Bij "beoogd opvolger" benoeming directeur na instemming

15.

Benoeming medewerk(st)er (m.u.v. sectordirecteur en afdelingshoofd) in vaste dienst (na voorafgaand tijdelijk dienstverband)

 

X

 

 

Onder voorwaarde positief advies afdelingshoofd

16.

Benoeming medewerk(st)er (m.u.v. sectordirecteur en afdelingshoofd) in functierang in afwijking van de gangbare regels

X

 

 

 

 

17.

Benoeming medewerk(st)er (m.u.v. sectordirecteur en afdelingshoofd) in functierang

 

X

 

 

Onder voorwaarde positief advies afdelingshoofd

18.

Ontslag medewerk(st)er op eigen verzoek

 

X

 

 

Met uitzondering van sectordirecteur en afdelingshoofden

19.

Plaatsen medewerker in een specifieke functie

 

X

 

 

In voorkomende gevallen wordt een medewerker in een specifieke functie geplaatst.

Gemeentesecretaris/archivaris AFDELING: n.v.t.

Nr.

Omschrijving bevoegdheid

Secretaris

Hoofd

Archivaris

Voorwaarden/opmerking

 

Personeelsaangelegenheden

 

 

 

 

1.

Toekenning waarnemingsvergoeding ingevolge artikel 3:1:2 UWO

X

 

 

 

2.

Behandeling van over een ambtenaar ontvangen klachten in het kader van de regeling ongewenst gedrag

X

 

 

 

3.

Aangaan van arbeidsovereenkomsten binnen grenzen budget

X

 

 

 

4.

Toepassen arbeidsvoorwaarden (uit verordeningen en daarvan afgeleide besluiten) buiten de grenzen van het budget

X

 

 

 

5.

Afwijkingen van de gangbare regels met betrekking tot arbeidsvoorwaarden (ook secundaire) met betrekking tot ambtelijk personeel

X

 

 

Afwijkingen met betrekking tot arbeidsvoorwaarden voor het college van B&W worden door het college van B&W behandeld en voor de gemeenteraad is dat de gemeenteraad.

6.

Toekennen telefoonfaciliteiten

 

X

 

 

7.

Besluit tot vaststelling van de vernietigingslijst van nog niet naar de archiefbewaarplaats overgebrachte archiefbescheiden

X

 

 

 

8.

Overbrengen archief(delen) naar gemeentelijke archiefbewaarplaats

X

 

 

 

9.

Besluit tot vaststelling van de vernietigingslijst van archiefbescheiden uit de archiefbewaarplaats

 

 

X

 

SECTOR: n.v.t. AFDELING: Concernzaken

Nr.

Omschrijving bevoegdheid

Hoofd

Cdt. brw.

Beh. ambt.

Voorwaarden/opmerking

1.

Het op verzoek verstrekken van informatie in het kader van de Wet openbaarheid van bestuur

 

 

X

Evenals alle daarmee verband houdende correspondentie.

SECTOR: Ondersteuning AFDELING: Middelen/Personeelszaken

Nr.

Omschrijving bevoegdheid

Directeur

Hoofd

Beh. ambt.

Voorwaarden/opmerking

 

Personeelsaangelegenheden algemeen

 

 

 

 

1.

Oproepen en afschrijven van sollicitanten en initiëring van antecedenten en geneeskundige onderzoeken

 

 

X

 

2.

Het ondertekenen van alle bescheiden betreffende de personeelsadministratie zonder direct rechtsgevolg jegens derden

 

 

X

 

3.

Ondertekening van alle bescheiden betreffende de salarisadministratie zonder direct rechtsgevolg jegens derden

 

 

X

 

4.

Toepassen arbeidsvoorwaarden (uit verordeningen en daarvan afgeleide besluiten) binnen de grenzen van het budget

 

X

 

 

5.

Toepassen secundaire arbeidsvoorwaarden (uit verordeningen en daarvan afgeleide besluiten) binnen de grenzen van het budget

 

X

 

 

6.

Afhandeling verzoeken stageplaats/ondertekening stageovereenkomst

 

 

X

 

7.

Aanvragen plaatsing in kader van werkervaring-bevorderende maatregelen / ondertekening en/of contracten arbeidsovereenkomsten

 

X

 

Bij nieuwe aanvragen hoofd van dienst informeren.

8.

Ondertekening uitzendbevestiging/contract met uitzendbureaus inzake plaatsingen

 

 

X

 

9.

Ondertekening werkgeversverklaring

 

 

X

 

10.

Toekenning zwangerschaps- en bevallingsverlof

 

X

 

 

11.

Verlenen van adoptieverlof

 

X

 

 

12.

Verlenen van kortdurend zorgverlof

 

X

 

 

13.

Ondertekening brieven inzake pensioenberekening aan voormalig personeel c.a.

 

X

 

 

14.

Aanvragen van verklaring omtrent het gedrag

 

 

X

 

15.

Verlof verlenen voor vakbondswerkzaamheden op grond van artikel 6:4:2 CAR/UWO

 

 

X

 

16.

Ondertekening correspondentie IZA en USZO/ABP

 

 

X

 

17.

Uitvoering FPU Gemeenten

 

 

 

VUT-fonds voert regeling uit.

18.

Uitvoering suppletieregeling

 

 

 

Loyalis Contractmanagement B.V. is gemandateerd

19.

Vaststellen vergoeding woon-werkverkeer

 

X

 

 

SECTOR: Ondersteuning AFDELING: Middelen/Informatisering

Nr.

Omschrijving bevoegdheid

Directeur

Hoofd

Beh. ambt.

Voorwaarden/opmerking

 

Wet kenbaarheid publiekrechtelijke beperkingen

 

 

 

 

1.

Het verrichten van handelingen ter uitvoering van besluiten in het kader van de Wet kenbaarheid publiekrechtelijke beperkingen.

 

 

X

Het mandaat betreft slechts de uitvoerende handelingen

 

Basisregistratie Adressen en Gebouwen

 

 

 

 

2.

Opstellen van de 'ambtelijke verklaringen'

 

 

X

 

3.

Toetsen van (overige) brondocumenten aan de vereisten voor inschrijving ingevolge artikel 11 van de Wet basisregistraties adressen en gebouwen

 

 

X

 

4.

Uitgeven van inschrijfnummers en identificatie-nummers;

 

 

X

 

5.

Op grond van het bepaalde in artikel 10, tweede lid, van de Wet basisregistraties adressen en gebouwen, inschrijven van de in of op grond van artikel 10, eerste lid van de Wet basisregistraties adressen en gebouwen aangewezen brondocumenten in het adressenregister dan wel het gebouwenregister

 

 

X

 

6.

Ingevolge artikel 9 van de Wet basisregistraties adressen en gebouwen verzorgen van een zodanige opzet van het adressenregister en het gebouwenregister, dat de inhoud daarvan duurzaam kan worden bewaard en te allen tijde binnen een redelijke termijn raadpleegbaar en beschikbaar is

 

 

X

 

7.

Ingevolge artikel 14 van de Wet basisregistraties adressen en gebouwen, zorg dragen voor een goede beschikbaarheid, werking en beveiliging van de adressenregistratie respectievelijk de gebouwenregistratie

 

 

X

 

8.

Op basis van de brondocumenten opnemen van gegevens in de adressenregistratie en de gebouwenregistratie overeenkomstig de voor-schriften uit de artikelen 14A en 15 van de Wet basisregistraties adressen en gebouwen

 

 

X

 

9.

Ontvangen, doorgeleiden en afhandelen van meldingen zoals bedoeld in artikel 37 en verzoeken zoals bedoeld in artikel 38 van de Wet basisregistraties adressen en gebouwen, inclusief de verwerking daarvan zoals bedoeld in de artikelen 31, 39, 40 en 41 van de Wet basisregistraties adressen en gebouwen

 

 

X

 

10.

Onderhouden dan wel doen onderhouden van het berichtenverkeer met de Landelijke Voorziening basisregistraties adressen en gebouwen zoals bedoeld in artikel 31 van de Wet basisregistraties adressen en gebouwen

 

 

X

 

11.

Op verzoek aan eenieder verlenen van inzage in het adressenregister, het gebouwenregister, de adressenregistratie en de gebouwenregistratie, alsmede het aan eenieder verstrekken van de in de adressenregistratie respectievelijk de gebouwenregistratie opgenomen gegevens zoals bedoeld in artikel 32, eerste lid onder a van de Wet basisregistraties adressen en gebouwen

 

 

X

 

12.

Bevorderen van de nakoming van de gemeentelijke verplichtingen in het kader van de Wet basisregistraties adressen en gebouwen, met inbegrip van de inrichting van de processen, de conformiteit van het gebruikte informatiesysteem en de beveiligingsmaatregelen alsmede het rapporteren over die nakoming daarvan aan burgemeester en wethouders

 

 

X

 

13.

Opmaken van schriftelijke verklaringen strekkende tot het signaleren van wijzigingen in de feitelijke situatie die van invloed zijn op de gebouwenregistratie en die niet in een ander krachtens de Wet basisregistraties adressen en gebouwen aangewezen brondocument zijn opgenomen

 

 

X

Mede mandaat aan de directeur Sabewa

SECTOR: Ondersteuning AFDELING: Middelen/Financiën

Nr.

Omschrijving bevoegdheid

Directeur

Hoofd

Beh. ambt.

Voorwaarden/opmerking

 

Algemene financiële aangelegenheden

 

 

 

 

1.

Doen van aangifte rijksbelastingen, alsmede het instellen van bezwaar en beroep

 

X

 

 

2.

Uitvoering raamovereenkomst voor geïntegreerde dienstverlening met BNG, waarin is geregeld:

·Opnemen van kasmid-delen:

-hetzij in rekening-courant

-hetzij in de vorm van call- en/of kasgeld-leningen

·Uitzetten van kasgelden

 

X

 

 

3.

Ondertekening opgaven aan Rijksbelastingdienst inzake uitbetaalde vergoedingen aan niet in de salarisadministratie opgenomen personen

 

X

 

 

4.

Het treffen van invorderingsmaatregelen in gevallen waarin de vakafdeling geen mandaat heeft. In geval van uitstel van betalingen ligt de bovengrens van het mandaat bij € 2.500,00 en de bovengrens voor het oninbaar verklaren van vorderingen op € 500,00

X

X

 

Het oninbaar verklaren van vorderingen voor de onroerende zaakbelasting, de afvalstoffenheffing, de rioolheffing, de forensenbelasting en de hondenbelasting is gemandateerd aan de directeur van SaBeWa. Sommige vakafdelingen hebben zelf invorderingsbevoegdheden. In deze situaties geldt dit mandaat niet

 

Belastingen en retributies

 

 

 

 

5.

Vaststellen en wijzigen lijst deurwaarders

 

X

 

 

 

Verzekeringen

 

 

 

 

6

Afsluiten, wijzigingen, beëindigen binnen bestaand verzekeringenpakket

X

X

 

 

SECTOR: Samenleving AFDELING: Publiekszaken

Nr.

Omschrijving bevoegdheid

Directeur

Hoofd

Beh. ambt.

Voorwaarden/opmerking

 

Paspoorten en rijbewijzen

 

 

 

 

1.

Afgifte paspoorten, rijbewijzen en identiteitskaarten alsmede het verrichten van handelingen die hierop betrekking hebben

 

 

X

 

 

Wet op justitiële documentatie en op de verklaring omtrent het gedrag

 

 

 

 

2.

Verzoeken om uittreksels uit strafregisters

 

 

X

 

 

Lijkbezorging

 

 

 

 

3.

Uitstel begraven/cremeren

 

 

X

 

4.

Uitgeven en verlengen van het uitsluitend recht tot begraven c.q. plaatsen van een urn op de daarvoor bestemde plaatsen

 

 

X

 

5.

Overschrijving van het uitsluitend recht

 

 

X

 

6.

Toestemming tot het aanbrengen van beplantingen en (tijdelijke) gedenktekens

 

 

X

De behandelend ambtenaar is tevens bevoegd de plaatsing van een tijdelijk grafmonument, dat niet voldoet aan de gestelde regels, af te wijzen.

7.

Bepaling van een ander uur van begraven

 

 

X

 

8.

Begraven op ander uur op verzoek van nabestaanden

 

 

X

 

9.

Besluit op verzoek tot afkoop onderhoud graf

 

 

X

 

10.

Brief aan erfgenaam inzake mogelijke afkoop

 

 

X

 

11.

Ondertekening bereidverklaring ontvangst urn

 

 

X

 

 

Verkiezingen

 

 

 

 

12.

In ontvangst nemen van kandidatenlijst ingevolge artikel H1 van de Kieswet

 

 

X

 

13.

Afgeven betalingsbewijs ten behoeve van registratie van een politieke partij en het inleveren van een kandidatenlijst

 

 

X

 

14.

Ondertekenen van ondersteuningsverklaringen ingevolge artikel H4, lid 1 van de Kieswet

 

 

X

 

15.

Aanvragen van zogenaamde "briefstemmers" en het ondertekenen van het briefstembewijs

 

X

 

 

16.

Kiezerspassen en volmachtlegitimatiekaarten

 

 

X

 

17.

Ondertekening proces-verbaal ingevolge de Kieswet

 

X

 

 

18.

Ondertekening benoemingsbesluit voorzitter, leden en plv. leden van (hoofd)stembureaus

 

X

 

 

 

Gemeentelijke basisadministratie personen

 

 

 

 

19.

Aanschrijving voornemen tot ambtshalve aanbrengen wijzigingen persoonslijst

 

X

 

 

20.

Verstrekken gewaarmerkt afschrift persoonslijst

 

 

X

 

21.

Mededeling besluit tot verstrekking persoonsgegevens aan derden

 

X

 

 

22.

Kennisgeving uitstel/wijziging gegevens persoonslijst

 

X

 

 

23.

Kennisgeving afwijzing wijziging gegevens persoonslijst

 

X

 

 

24.

Kennisgeving wijziging gegevens persoonslijst n.a.v. correctieverzoek

 

X

 

 

25.

Algemene verklaring onder ede

 

 

X

Daartoe door het college aangewezen ambtenaren.

26.

Ondertekening verzoek tot overlegging van stukken

 

 

X

 

27.

Ondertekening oproep om in persoon te verschijnen

 

 

X

 

28.

Aanschrijving tot wijziging naamgebruik

 

 

X

 

29.

Verzoek tot doen van aangifte verhuizing

 

 

X

 

30.

Besluit op verzoek tot geheimhouding gegevens

 

 

X

 

31.

Besluit op verzoek inzicht verstrekte gegevens

 

 

X

 

 

Nationaliteitsrecht

 

 

 

 

32.

Het in ontvangst nemen van naturalisatieverzoeken en het geven van advies inzake het verzoek aan ministerie van Justitie

 

 

X

Inclusief negatieve adviezen (deze bevoegdheid is toegekend door de burgemeester op grond van ondermandaat).

33.

Het in ontvangst nemen van een verklaring van afstand van de nationaliteit o.b.v art 63 derde lid besluit verkrijging en verlies Nederlanderschap

 

 

X

 

 

Subsidies

 

 

 

 

34.

Beslissingen op verzoeken om subsidie Bejaarden Alarmering Zeeland

 

 

X

 

35.

Vaststelling jaarlijkse subsidie op grond van de Tarievenregeling subsidies

 

 

X

 

 

Wet gevaarlijke stoffen

 

 

 

 

36.

Vergunningen voor verkoop van vuurwerk

 

 

X

 

 

Wet op de Kansspelen

 

 

 

 

37.

Correspondentie en afdoening van toestemmingen voor kleine kansspelen, loterijvergunningen en vergunningen tot het hebben van speelautomaten.

 

 

X

 

 

Luchtvaart

 

 

 

 

38.

Verklaringen van geen bezwaar inzake het oplaten van hete luchtballonnen

 

 

X

 

 

Drank en Horecawetgeving

 

 

 

 

39.

Algemene informatieve correspondentie betreffende de uitvoering

 

 

X

 

40.

 

Verlenen van vergunningen en ontheffingen in het kader van de Drank- en horecawet indien voorgeschreven adviezen gunstig zijn en/of indien in voorgaande jaren de vergunningen of ontheffingen ook zijn verleend en er geen veranderingen zijn opgetreden.

 

 

X

Voor zover niet in strijd met bestemmingsplan en het een voortzetting van bestaande activiteiten betreft.

41.

Drank- en Horecawet:

a.Indienen bij Inspectie van aanvragen om ontheffing (leeftijdseis, inrichtingseisen etc.)

 

b.Indienen bij Inspectie van aanvragen om ontheffing voor het houden van verkoping in inrichting in de zin van de Drank- en Horecawet (NB: voor zover geheel of gedeeltelijk plaatsvindend buiten de openingsuren van de Winkelsluitingswet 1976 is ingevolge die wet eveneens ontheffing van burgemeester en wethouders nodig)

 

 

 

X

 

 

 

 

X

 

 

Wet maatschappelijke ondersteuning

 

 

 

 

42.

Aanvraag woon- of vervoersvoorzieningen inclusief de daaruit voortvloeiende correspondentie, waarvoor indicatie is afgegeven tot € 5.000,00 (toekenning en afwijzing)

 

 

X

 

43.

Aanvraag woning- of vervoersvoorziening boven € 5.000,00

 

X

 

Met inachtneming van de budget-houdersregeling

44.

Aanvraag rolstoel inclusief de daaruit voortvloeiende correspondentie waarvoor indicatie is afgegeven (toekenning en afwijzing)

 

 

X

 

45.

Opleggen en innen van het eigen aandeel bij de financiële tegemoetkoming als bedoeld in artikel 19 Wet maatschappelijke ondersteuning

 

 

 

De directie van het CAK B.V. te Den Haag

Op grond van het mandaat-, volmacht- en machtigingsbesluit directeur CAK d.d. 8 juni 2009

46.

Aanvragen huishoudelijke hulp inclusief daaruit voortvloeiende correspondentie, waarvoor indicatie is afgegeven (toekenning en afwijzing)

 

 

X

 

47.

Beslissen op aanvragen gehandicaptenparkeerkaart

 

 

X

 

 

Algemeen

 

 

 

 

48.

Advies ten aanzien van verzoeken tot geslachtsnaamwijziging

 

 

X

 

49.

Legaliseren van handtekeningen

 

 

X

 

50.

Afgeven van uittreksels uit het persoonsregister, attestaties de vita, bewijs van in leven zijn en verklaringen van het Nederlanderschap

 

 

X

 

51.

Verstrekken van informatie uit gemeentelijke basisadministratie, inclusief negatieve besluiten

 

 

X

 

52.

Afgifte bewijzen on- en minvermogenden

 

 

X

 

53.

Registratie gegevens toezicht seksinrichtingen

 

 

 

Is gemandateerd aan de korpschef van de politie Zeeland

54.

Verrichten van meldingen van registraties ingevolge de Wet bescherming Persoonsgegevens aan het College Bescherming Persoonsgegevens

 

X

 

 

55.

Aanzegging bestuursdwang tot het verwijderen van de inboedel zodra deze op de openbare weg wordt geplaatst als gevolg van een woningontruiming (artikel 125 Gemeentewet juncto artikel 5:21 en 5:22 Awb juncto artikel 2.10 APV)

 

X

 

 

56.

Het verlenen van maximaal 250 visvergunningen voor de Vest te Tholen

 

 

X

 

 

Algemene plaatselijke verordening

 

 

 

 

57.

Het verlenen van vergunningen en ontheffingen op basis van de afdelingen 5 tot en met 17 van hoofdstuk 2 van de algemene plaatselijke verordening. Met uitzondering van artikelen 2:11, 2:41, 2:77a

 

 

X

Het betreft alleen de vergunningen en ontheffingen en dus niet aanwijzingen van gebieden of het stellen van nadere regels. Inclusief negatieve beslissingen op verzoeken om vergunning tot het plaatsen van reclameborden voor zover de aanvraag niet past binnen de door burgemeester en wethouders vastgestelde richtlijnen

58.

Verlenen vergunning bedrijfsmatige recreatie te water

 

 

X

 

59.

Verlening vergunning voor collecteren, standplaatsen, snuffelmarkten en rommelmarkten

 

 

X

 

60.

Besluiten op verzoeken om vergunning tot het inzamelen van kleding

 

 

X

 

61.

Verlenen ontheffing van het verbod tot het veroorzaken van geluidhinder bij bijzondere evenementen

 

 

X

 

62.

Ondertekening annex-formulieren voor aangifte visserijwetgeving

 

 

X

 

 

Beheer en ingebruikgeving accommodatie

 

 

 

 

63.

Verhuur of ingebruikgeving van:

-dorpshuizen

-accommodaties voor basis-, speciaal- en voortgezet onderwijs

binnen- en buitensportaccommodaties

 

 

 

Inclusief beheerders dorpshuizen en gemeenschapscentra en binnen- en buitensportaccommodaties en directeuren basis-, speciaal- en voortgezet onderwijs

64.

Vaststellen rooster van het (mede)gebruik van de accommodatie

 

 

 

 

 

Leerlingenvervoer

 

 

 

 

65.

Besluitvorming met betrekking tot de uitvoering van de Verordening leerlingenvervoer

 

 

X

Inclusief negatieve beslissingen met instemming van de portefeuillehouder

 

Trouwlocatie

 

 

 

 

66.

Benoemen andere locatie als huwelijkslocatie op verzoek

 

X

 

 

SECTOR: Samenleving AFDELING: Werk en Inkomen

Nr.

Omschrijving bevoegdheid

Directeur

Hoofd

Beh. ambt.

Voorwaarden/opmerking

 

Aanvraag levensonderhoud WWB, Ioaw

 

 

 

 

.

WWB en Ioaw: aanvragen toekennen, niet in behandeling nemen of afwijzen. Opleggen verplichtingen, inclusief daaruit voortvloeiende reguliere wijzigingen alsmede hersteltermijn/ herziening/ intrekking/ beëindiging.

 

 

X

 

2.

Aanvraag om voorschot zowel nadat een besluit op aanvraag uitkering l.o. is genomen dan wel waarop nog een besluit genomen moet worden

 

 

X

 

 

Ioaz en Bbz 2004:

 

 

 

 

3.

Besluiten op aanvraag levensonderhoud Ioaz/Bbz 2004, inclusief opleggen verplichtingen, daaruit voortvloeiende wijzigingen, alsmede hersteltermijn/ beëindiging/ herziening/ intrekking (mandaat: behandelend ambtenaar

 

 

 

 

4.

Besluiten op aanvraag bedrijfskrediet Bbz 2004 tot een bedrag van € 25.000,00 (mandaat: afdelingshoofd)

 

 

 

 

 

Uitkering WWB, Ioaw, Bbz 2004, Ioaz, Bijzondere bijstand (incl. categoriaal en langdurigheidstoeslag)

 

 

 

 

5.

Toestemming verblijf in buitenland

 

 

X

 

6.

Informatie (conform genomen besluit) over uitkeringen aan cliënten

 

 

X

 

7.

Opdracht fraudeonderzoek

 

 

X

 

8.

Opdracht aan sociale recherche: horen bij het proces wet handhaving/boete of een fraudeonderzoek

 

 

X

 

9.

Administratief onderzoek

 

 

X

 

10.

Opleggen maatregel/afstemming van de uitkering bij schending van een andere verplichting dan de inlichtingenverplichting

 

 

X

 

11.

Het opleggen van een waarschuwing of het geven van kennisgeving boete (= voolopige boete) in het kader van de wet handhaving bij verwijtbare schending van de inlichtingenverplichting -inclusief uitnodiging om zienswijze naar voren te brengen

 

 

X

 

12.

Het opleggen van een definitieve boete in het kader van de wet handhaving bij verwijtbare schending van de inlichtingenverplichting in geval van de lichte procedure

 

 

X

 

13.

Het opleggen van een definitieve boete in het kader van de wet handhaving bij verwijtbare schending van de inlichtingenverplichting in geval van de zware procedure

 

X

 

Er is sprake van een zware procedure als de hoogte van de boete die kan worden opgelegd meer bedraagt dan € 340,00.

14.

Aanvragen subsidieregeling parttime / fulltime uitstroom (vrijlating inkomsten) volgens vastgestelde regeling (exclusief afwijkingen)

 

 

X

 

15.

Aanvragen tegemoetkoming scholing, reiskosten, kinderopvang op grond van WWB-werkdeel tot € 1.000,00

 

 

X

 

16.

Aanvragen tegemoetkoming scholing, reiskosten, kinderopvang op grond van WWB-werkdeel boven € 1.000,00

 

X

 

Met inachtneming van de budget-houdersregeling

17.

Opstellen, ondertekening trajectplan en daarmee samenhangende correspondentie

 

 

X

 

18.

Heronderzoeken i.v.m. voldoen aan afspraken re-integratie en rechtmatigheid, waaronder themacontroles, steekproeven en rechtmatigheid WWB, Ioaw, Ioaz en Bbz 2004 en controle van gegevens van bijvoorbeeld het GBA, Suwi-Inkijk en het Inlichtingenbureau .

 

 

X

 

 

Wet inburgering

 

 

 

 

19.

Wet Inburgering: Inburgeringtraject (aanbod, vaststelling, handhaving, inclusief daaruit voortvloeiende verplichtingen)

 

 

X

 

 

Bijzondere bijstand

 

 

 

 

20.

Aanvragen toekenning, afwijzing, beëindiging bijzondere bijstand tot € 750,00

 

 

X

 

21.

Aanvragen toekenning, afwijzing, beëindiging bijzondere bijstand boven € 750,00

 

X

 

 

 

Schuldhulpverlening

 

 

 

 

22.

Aanvraag borgstelling tot € 5.000,00

 

 

X

 

23.

Aanvraag borgstelling boven € 5.000,00

 

X

 

Met inachtneming van de budget-houdersregeling

24.

Aanvraag leenbijstand tot € 5.000,00

 

 

X

 

25.

Aanvraag leenbijstand boven € 5.000,00

 

X

 

Met inachtneming van de budget-houdersregeling

26.

Verzoek WSNP

 

 

X

 

27.

Budgetbegeleiding

 

 

X

 

28.

Aanvraag sanering boven € 10.000,00

 

X

 

Met inachtneming van de budget-houdersregeling

 

Debiteuren, terugvordering en verhaal

 

 

 

 

29.

Ondertekenen verklaringen derdenbeslag, aanmaningen en saldobiljetten

 

 

X

 

30.

Ondertekenen brieven betreffende verrekening/ terugbetaling van uitkering/invordering door middel van beslag

 

 

X

 

31.

Vertegenwoordigen gemeente bij de procedures met betrekking tot terugvordering c.q. verhaal in rechte (procedures in eerste aanleg bij de sectie kanton van de arrondissementsrechtbank respectievelijk de arrondissementsrechtbank)

 

 

X

 

32.

Opleggen onderhoudsbijdrage en alle hieruit voortkomende correspondentie

 

 

X

 

33.

Herziening of betalingsregeling met debiteur

 

 

X

 

34.

Besluit tot terugvorderen bij bedrag onder € 5.000,00

 

 

X

 

35.

Besluit tot terugvorderen bij bedrag van € 5.000,00 of meer (inzake Bbz 2004 geldt: bij een actueel saldo vanaf € 5.000 tot 25.000,00)

 

X

 

 

36.

Besluit tot niet-terugvorderen tot een bedrag van € 1.000,00 (mandaat: behandelend ambtenaar)

 

 

X

 

37.

Besluit tot niet-terugvorderen bij een bedrag vanaf € 1.000,00 tot € 10.000,00 (mandaat: afdelingshoofd)

 

X

 

 

38.

Het oninbaarverklaren van vorderingen na slotuitdeling/schone lei als gevolg van uitspraak rechtbank in kader WSNP, ongeacht de hoogte van de openstaande vordering.

 

 

X

 

39.

Het oninbaarverklaren van vorderingen tot een bedrag van € 1.000,00

 

 

X

 

40.

Het oninbaarverklaren van vorderingen bij een bedrag vanaf € 1.000,00 tot € 10.000,00

 

X

 

 

SECTOR: Samenleving AFDELING: Welzijn en Onderwijs/Welzijn

Nr.

Omschrijving bevoegdheid

Directeur

Hoofd

Beh. ambt.

Voorwaarden/opmerking

 

Subsidies

 

 

 

 

1.

Afgifte subsidiebeschikking en vaststelling subsidie op grond van Algemene Subsidieverordening Welzijn betreffende instellingen die op grond van hun ingediende exploitatiebegroting een (budget) subsidie ontvangen

 

X

 

 

2.

Stellen nadere voorschriften voor inrichting werkplannen, begrotingen en financiële verslagen

 

X

 

 

3.

Aanwijzing tot inzage in administratie / verstrekken van inlichtingen

 

 

X

 

4.

Stellen van vereisten inzake indiening gegevens met betrekking tot beoordeling gegevens, inclusief indieningtermijn

 

 

X

 

 

Wet Kinderopvang

 

 

 

 

5

Opvragen van aanvullende gegevens ten behoeve van een aanvraag voor de Wet kinderopvang

 

 

X

 

6.

Bijhouden van wijzigingen in het landelijk register kinderopvang

 

 

X

 

7.

Het afgeven van een beschikking voor een opname in het landelijk register kinderopvang

 

 

X

Een positief advies van de GGD

8.

Opdracht verstrekken tot inspectie, herinspectie en nader onderzoek conform de Wet kinderopvang en kwaliteitseisen peuterspeelzalen.

 

 

X

 

9.

Toezicht en handhaving met betrekking tot de Wet Kinderopvang

 

 

X

Met uitzondering van maatwerk-trajecten en bij afwijkingen van het GGD-advies B&W advies van 5-2-13 kenmerk 13.02059

 

Algemeen

 

 

 

 

10.

Financiële bijdrage bij jubilea van verenigingen overeenkomstig de door burgemeester en wethouders vastgestelde regeling

 

 

X

 

11.

Prijzen, bekers, premies en dergelijke bij viscon-coursen, wielerwedstrijden, Thoolse Dagen enz.

 

 

X

 

12.

Besluiten jaarlijkse sluiting sportvelden en sporthallen

 

 

X

 

13.

Besluiten verhuur kiosk zwembaden

 

 

X

 

SECTOR: Samenleving AFDELING: Welzijn en Onderwijs/Onderwijs

Nr.

Omschrijving bevoegdheid

Directeur

Bovenschool directeur

Locatieleider

Beh. Ambt.

Leerpl. ambt

Voorwaarden/opmerking

 

Leerplichtwet

 

 

 

 

 

 

1.

Ontheffing volledige en partiële leerplicht

 

 

 

 

X

 

2.

Controle op inschrijving als leerplichtige c.q. partieel leerplichtige

 

 

 

 

X

 

3.

Zorgdragen voor de leerplichtadministratie, alsmede kennisgeving aan andere gemeenten en directeuren

 

 

 

 

X

 

4.

Kennisgeving aan Arbeidsinspectie ten aanzien van vrijstellingen

 

 

 

 

X

 

5.

Verslag leerplicht aan Gedeputeerde Staten

 

 

 

 

X

 

6.

Beslissing verzoek verlof buiten schoolvakanties bij meer dan 10 dagen:

 

 

 

 

X

 

SECTOR: Ruimte AFDELING: Ruimtelijke Ontwikkeling

Nr.

Omschrijving bevoegdheid

Directeur

Hoofd

Funct. leidingg

Beh. ambt.

Voorwaarden/opmerking

 

Onroerende zaken

 

 

 

 

 

1.

Plaatsing op wachtlijst van aanvragen voor reservering van een bouwkavel in verband met grondverkoop conform de exploitatieopzet

 

 

 

X

 

2.

Optieverlening en verkoop van bouwkavels aan particulieren (uitgezonderd op industrieterreinen) en aan bedrijven (ook op industrieterreinen) overeenkomstig de vastgestelde uitgifteprijs, verkoop van kleine stukjes grond ten behoeve van de bouw van gevels tegen bestaande woningen en verkoop van overhoeken, groenstrookjes e.d., het afsluiten van overeenkomsten daarvoor en het voeren van correspondentie daarover.

 

X

 

 

 

3.

Het verhuren, verpachten, in erfpacht geven, enz. van gemeente-eigendommen, voor zover in beheer van de sector, en het afsluiten van overeenkomsten daarvoor.

 

X

 

 

 

4.

Het verhuren van vis- en jachtrecht, volkstuintjes en ligplaatsen in jachthavens, en het afsluiten van overeenkomsten daarvoor.

 

 

 

X

 

5.

Het, voor zoveel mogelijk, ter goedkeuring inzenden van overeenkomsten (zoals pachtovereenkomsten en huurovereenkomsten visrecht), het jaarlijks in rekening brengen van de verschuldigde vergoedingen (voor o.a. pacht, erfpacht, huur, enz.) en het periodiek aanpassen van deze vergoedingen.

 

 

 

X

 

6.

Het uitvoeren van besluiten tot aan- en verkoop en ruiling van een onroerende zaak (voeren van correspondentie en sluiten van overeenkomsten daarvoor).

 

X

 

 

 

7.

Aanschrijven derden om zonder toestemming in gebruik genomen gemeentegrond vrij te maken

 

 

 

X

 

8.

Toekenning/afwijzing van subsidies voor onderhoud aan beschermde rijksmonumenten waaronder kerken en monumenten.

 

X

 

 

 

9.

Compareren bij akten van levering voor verkoop/vervreemding dan wel koop/verkrijging van registergoederen en/of vestiging van zakelijke rechten op een registergoed van de gemeente en alle daartoe nodige akten en stukken te doen opmaken.

 

X

 

 

Met bevoegdheid tot verlenen van volmacht aan medewerk(st)ers notariskantoor.

10.

Verrichten van alle verplichte handelingen (zoals doorzending, aanschrijving en dergelijke, het doen van bekendmakingen, enz.) welke in de Wro gesteld zijn om tot vaststelling, herziening of wijziging van een bestemmings-plan te komen

 

X

 

 

 

11.

Het verzorgen van in de Wet ruimtelijke ordening juncto afdeling 3.4 Awb voorgeschreven publicaties.

 

X

 

 

 

12.

Uitnodiging hoorzitting voor de behandeling van inspraakreacties en/of zienswijzen bij procedures ten behoeve van bestemmings-planwijzigingen en -uitwerkingen.

 

 

 

X

 

13.

Afdoen verzoeken van informatieve aard

 

 

 

X

Indien geen aanvraag omgevingsvergunning is ingediend

14.

Het sluiten van overeenkomsten met initiatiefnemers van (planologische/stedenbouw-kundige) ontwikkelingen ten behoeve van wijziging/ herziening van geldende of maken van nieuwe bestemmingsplannen, met betrekking tot zaken als in rekening te brengen kosten, planschade, enzovoorts.

 

X

 

 

Mits sprake is van een positief principebesluit van het college van burgemeester en wethouders

15.

Correspondentie samenhangende met bodemonderzoeken

 

 

 

X

 

16.

Afdoen verzoeken van informatieve aard.

 

 

 

X

 

17.

Geven van een eindoordeel over bodemonder-zoeksrapporten.

 

 

 

X

 

18.

Melden bij Gedeputeerde Staten van Zeeland dan wel de VROM-inspectie van in opdracht van de gemeente te saneren bodemveront-reiniging of te verrichten handelingen gericht op vermindering van bodemverontreiniging

 

X

 

 

Meedelen aan portefeuillehouder

19.

Geven van een eindoordeel bij een verzoek tot afwijking van de beoordelingsrichtlijn inzake tanksanering.

 

X

 

 

 

20.

Vaststellen van de staat van meer- en minderwerk van uitgevoerde werken.

 

X

 

 

 

21.

Berichten aan bedrijven dat op hun prijsaanbieding niet zal worden ingegaan

 

X

 

 

 

22.

Directievoering op de uitvoering van bodem-sanering.

 

 

 

X

 

23.

Toekenningsbrief starterslening conform advies SVn

 

X

 

 

 

SECTOR: Ruimte AFDELING: Vergunningen en Handhaving

Nr.

Omschrijving bevoegdheid

Directeur

Hoofd

Funct. leidingg

Beh. ambt.

Voorwaarden/opmerking

 

Wet algemene bepalingen omgevings-recht (Wabo)/Besluit omgevingsrecht (Bor)/Ministeriële regeling omgevings-recht (Mor)/Algemene wet bestuursrecht (Awb)

 

 

 

 

 

1.

Beslissen op een aanvraag om een omgevingsvergunning ingevolge artikel 2.4 van de Wabo

 

 

X

 

Met uitzondering van:

·het beslissen op een aan-vraag omgevingsvergunning met toepassing van artikel 2.12, eerste lid, onder a, onder 3 van de Wabo

·de situatie dat er ziens-wijzen zijn ingediend ingevolge artikel 3.12, vijfde lid van de Wabo

·de situatie dat er wordt afgeweken van een aangevraagd advies

2.

Bepalen dat een omgevingsvergunning wordt aangevraagd ingevolge artikel 2.6, eerste lid van de Wabo

 

 

X

 

 

3.

Verlenen van een omgevingsvergunning met toepassing van artikel 3.3, derde of zesde lid lid van de Wabo

 

 

X

 

Dit betreft bouwen in een beschermd stads- of dorps-gezicht

4.

Verbinden van voorwaarden aan de omgevingsvergunning omtrent nog in te dienen gegevens en overige voorwaarden (artikel 2.9 van de Mor)

 

 

X

 

 

5.

Een belanghebbende in de gelegenheid stellen zijn zienswijze naar voren te brengen ingevolge artikel 4:7 en artikel 4:8 van de Awb

 

 

X

 

 

6.

Besluit tot (gedeeltelijke) intrekking van een omgevingsvergunning (artikel 2.5, vijfde lid, artikel 2.33, artikel 3.23 en artikel 5.19 van de Wabo)

 

 

X

 

 

7.

Besluiten om een aanvraag om een omgevingsvergunning definitief niet in behandeling te nemen (artikel 4:5 van de Awb)

 

 

X

 

 

8.

Besluiten tot het verlengen van een bij de omgevingsvergunning aangegeven termijn (artikel 2.23, tweede lid van de Wabo)

 

 

X

 

 

9.

Het overschrijven van een omgevingsvergunning op naam van een ander (artikel 10.3 van de Bouwverordening en artikel 2.25 van de Wabo juncto artikel 4.8 van het Bor)

 

 

 

X

 

10.

Aanvrager in de gelegenheid stellen om zijn aanvraag omgevingsvergunning aan te vullen (artikel 8.2.1, elfde lid en artikel 8.1.3, eerste lid van de Bouwverordening en artikel 4:5 van de Awb)

 

 

 

X

 

11.

Aanhouden van de beslissing op de aanvraag omgevingsvergunning inclusief het verzenden van de mededeling aan de aanvrager (artikel 3.3 t/m 3.6 van de Wabo)

 

 

X

 

 

12.

Het verlengen van de beslistermijn op een aanvraag omgevingsvergunning met zes weken (artikel 3.9, tweede lid van de Wabo, artikel 3.12, achtste lid van de Wabo juncto artikel 3:18 van de Awb) inclusief het verzenden van de mededeling aan de aanvrager

 

 

X

 

 

13.

Het verzorgen van de voorgeschreven publicaties en terinzagelegging op grond van de Wabo en afdeling 3.4 van de Awb, alsmede het verrichten van de handelingen genoemd in artikel 3:13 en 3:14 van de Awb

 

 

 

X

 

14.

Het toezenden van in de Wabo genoemde ontvangstbevestingen, berichten, stukken en besluiten

 

 

 

X

 

15.

Het wijzigen van de voorschriften van de omgevingsvergunning op grond van artikel 2.31 van de Wabo

 

 

X

 

 

16.

Het voeren van overleg met de eigenaar van een kerkelijk monument op grond van artikel 3.14 van de Wabo

 

 

 

X

 

17.

Inwinnen van adviezen bij andere bestuursorganen of instanties en/of andere bestuursorganen of instanties in de gelegenheid stellen om advies uit te brengen over de aanvraag of het ontwerp van de beschikking op de aanvraag om een omgevingsvergunning

 

 

 

X

 

18.

Het aanhoren van een mondelinge zienswijze ex artikel 3:15 Awb

 

 

 

X

 

19.

Informatieve correspondentie van algemene aard m.b.t. het vooroverleg, een aanvraag omgevingsvergunning, de voorbereidingsprocedures, een bestemmingsplan etcetera, alsmede informatieve correspondentie m.b.t. de uitslag van welstand

 

 

 

X

 

 

Welstand

 

 

 

 

 

20.

Bepalen of het uiterlijk of plaatsing van het bouwwerk waarop een aanvraag omgevingsvergunning betrekking heeft, voldoet aan de redelijke eisen van welstand op basis van de sneltoetscriteria uit de welstandsnota dan wel voldoet aan de welstandsvrije criteria uit de welstandsnota

 

 

 

X

 

 

Vooroverleg

 

 

 

 

 

21.

Correspondentie naar aanleiding van een gevoerd vooroverleg met betrekking tot een concept aanvraag omgevingsvergunning

 

 

X

 

 

 

Leegstandwet

 

 

 

 

 

22.

Verlenen of weigeren van een vergunning tot het aangaan van overeenkomsten van huur en verhuur van woonruimte ex artikel 15, eerste lid van de Leegstandswet

 

 

X

 

 

23.

Verlengen van de vergunning tot het aangaan van overeenkomsten van huur en verhuur van woonruimte ex artikel 15, vierde lid van de Leegstandswet

 

 

X

 

 

 

Bouwverordening (Bv)

 

 

 

 

 

24.

Toestaan van geheel of gedeeltelijk afwijken van de plicht tot het indienen van een onderzoeksrapport bedoeld in artikel 2.4, onder d, van de Regeling omgevingsrecht, indien voor toepassing van artikel 2.4.1 van de Bouwverordening bij het bevoegd gezag reeds bruikbare recente onderzoeksresultaten aanwezig zijn.

 

 

X

 

 

25.

Verlenen van een omgevingsvergunning in afwijking van de eis tot aansluiting van woningen op het aardgasnet, aansluiting aan de openbare riolering of aansluiting anders dan aan de openbare riolering (artikel 2.7.3, tweede lid, artikel 2.7.4, vierde lid en artikel 2.7.5, tweede lid van de Bv)

 

 

X

 

 

26.

Mededeling dat ingediende constructieberekeningen wel/niet aanleiding geven tot het maken van opmerkingen

 

 

 

X

 

27.

Akkoord gaan met gedeclareerde uren constructeur

 

 

 

X

Mits passend binnen budget begroting.

28.

Vrijstelling verlenen van eis tot verkennend bodemonderzoeksrapport indien het vooronderzoek naar de historie en bodemgesteldheid uitwijst dat de locatie onverdacht is (artikel 3.2.6 sub e van de bijlage bij het Besluit indieningvereisten)

 

 

X

 

 

29.

Verbinden van bodemsaneringvoorwaarden aan de omgevingsvergunning (artikel 2.4.2, Bv)

 

 

X

 

 

30.

Verlenen van een omgevingsvergunning in afwijking van het voorschrift inhoudende het hebben van een verbindingsweg naar de openbare weg voor bouwwerken die bestemd zijn voor het verblijf van mensen verder dan 10 m uit de openbare weg (artikel 2.5.3, zesde lid juncto artikel 2.5.2, eerste lid en vierde lid van de Bv)

 

 

X

 

 

31.

Verlenen van een omgevingsvergunning in afwijking van diverse verboden van stedenbouwkundige aard als bedoeld in paragraaf 5 van hoofdstuk 2 van de Bv

 

 

X

 

Dit betreft onder meer overschrijding van de voorgevelrooilijn en de achtergevelrooilijn.

32.

Voorschrijven van voorwaarden aan een op een werk te gebruiken krachtwerktuig (artikel 4.10, vierde lid van de Bv)

 

 

X

 

 

33.

Besluiten tot het opleggen van een verbod een bouwwerk, een open erf of terrein te gebruiken bij bouwvalligheid of bij bouwvalligheid van een in de nabijheid gelegen bouwwerk (artikel 7.2.1 Bv)

 

 

X

 

 

34.

Besluit tot het staken van het gebruik wegens ontbreken van de in het Bouwbesluit opgelegde eisen van veiligheid en bij gebrek aan hygiëne (artikel 7.2.2 Bv)

 

 

X

 

 

35.

Besluiten tot het opleggen van een verbod drink- en werkwater te gebruiken dat ondeugdelijk wordt geacht (artikel 7.5.1 Bv)

 

 

X

 

 

36.

Mededeling, ook onder voorwaarden, dat ondanks asbest, geen omgevingsvergunning voor het slopen is vereist (artikel 8.2.1, eerste en achtste lid van de Bv)

 

 

 

X

 

37.

Gunnen van een langere termijn aan de welstandscommissie voor het uitbrengen van advies (artikel 9.5, derde lid van de Bv)

 

 

 

X

 

38.

Herziening en vervanging van aangewezen (NEN)normen nadat publicatie van die normen heeft plaatsgevonden (artikel 10.6 Bv)

 

 

 

X

 

 

Bouwbesluit

 

 

 

 

 

39.

Het verlenen van ontheffing op grond van artikel 1.11 van het Bouwbesluit van een voorschrift omtrent het bouwen van een bouwwerk tot een niveau van de desbetreffende voorschriften voor een bestaand bouwwerk of wel tot het rechtens verkregen niveau

 

 

 

X

 

 

Handhaving

 

 

 

 

 

40.

Besluiten tot het opleggen van een spoedeisende last onder bestuursdwang inhoudende het staken van het bouwen, gebruik of slopen eventueel gecombineerd met het opleggen van een last onder dwangsom alsmede intrekking van de besluiten hiertoe en besluiten om genoemde besluiten in of uit te laten schrijven in het gemeenteregister op grond van de Wet kenbaarheid publiekrechtelijke beperkingen (artikel 125 van de Gemeentewet, artikel 100d en 100e van de Woningwet, artikel 5:4 en titel 5.3 van de Algemene wet bestuursrecht)

 

 

X

 

In overleg met de portefeuillehouder

41.

Besluiten tot het opleggen van een spoedeisende last onder bestuursdwang inhoudende de ontruiming van een hennepkwekerij (artikel 125 van de Gemeentewet, de artikelen 1b en 7b van de Woningwet, titel 5.3 van de Algemene wet bestuursrecht)

 

 

X

 

Mededelen aan portefeuillehouder

42.

Besluiten tot het opleggen van een last onder bestuursdwang inhoudende het verwijderen van de inboedel zodra deze op de openbare weg wordt geplaatst als gevolg van een woningontruiming (artikel 125 Gemeentewet juncto artikel 5:21 e.v. van de Algemene wet bestuursrecht en artikel 2.10 Algemene Plaatselijke Verordening)

 

 

X

 

 

43.

Constateringsbrief m.b.t. een illegale situatie (bouwen, gebruik, slopen, strijd met een artikel uit de Wet algemene bepalingen omgevingsrecht, strijd met de voorschriften van een omgevingsvergunning, strijd met voorschriften van een uit de Wet milieubeheer voortvloeiende Amvb, strijd met de Algemene Plaatselijke Verordening)

 

 

X

 

 

44.

Schriftelijk verzoek om illegale situatie (bouwen, gebruik, slopen, strijd met artikel uit de Wet algemene bepalingen omgevingsrecht, strijd met artikel uit de Algemene Plaatselijke Verordening) te beëindigen

 

 

X

 

 

45.

Mededeling dat het permanent bewonen van recreatiewoningen, zomerwoningen e.d. in strijd is met het bestemmingsplan

 

 

X

 

 

46.

Verlenen van toestemming tot het plaatsen van tijdelijke woonruimte

 

 

X

 

Mits voldaan wordt aan de beleidsnota "tijdelijke woonruimte op de bouwplaats"

47.

Meedelen bevindingen na controlebezoek

 

 

X

 

 

48.

Informatieve correspondentie in het kader van toezicht, controle en handhaving

 

 

 

X

 

49.

Het aanhoren van een mondelinge (of telefonische) zienswijze ex artikel 4:8 van de Algemene wet bestuursrecht

 

 

 

X

 

50.

Vaststellen van de hoogte van de kosten van bestuursdwang bij beschikking (artikel 5:25 van de Algemene wet bestuursrecht)

 

 

X

 

 

51.

Het nemen van een beschikking omtrent de invordering van een dwangsom (artikel 5:37 juncto artikel 4:86 van de Algemene wet bestuursrecht)

 

 

X

 

 

52.

Het nemen van een beschikking omtrent het vaststellen van de verschuldigde wettelijke rente (artikel 4:99 van de Algemene wet bestuursrecht)

 

 

X

 

 

 

Wet milieubeheer (Wm)

 

 

 

 

 

53.

Doen van aanschrijvingen tot het aanvragen van een omgevingsvergunning in het kader van de Wm, of het doen van een melding in het kader van een daaruit voortvloeiende AMvB

 

 

X

 

.

54.

Verlenen van een ontheffing voor stoken van vuur in de open lucht ex. artikel 10.63 Wm

 

 

X

 

Inclusief negatieve beslissing

 

Wet geluidhinder (Wgh)

 

 

 

 

 

55.

Correspondentie welke voortvloeit uit de Wet Geluidhinder

 

 

X

 

 

 

Algemene plaatselijke verordening (Apv)

 

 

 

 

 

56.

Verlenen van toestemming voor een incidentele festiviteit als bedoeld in artikel 4.3 van de APV

 

 

X

 

 

57.

Weigeren van toestemming voor een incidentele festiviteit als bedoeld in artikel 4.3 van de APV

 

 

X

 

Geldt alleen indien het totaal aantal van collectieve en incidentele festiviteiten per inrichting (maximaal 12) overschreden wordt (artikel 4.3, zesde lid van de APV).

58.

Besluiten op aanvragen om ontheffing voor het gebruik van knalapparaten

 

 

X

 

 

 

Basisregistratie adressen en gebouwen

 

 

 

 

 

59.

Bevoegd tot het opmaken van een proces-verbaal van constatering zoals bedoeld in artikel 10, eerste lid, onder b van de Wet basisregistraties adressen en gebouwen

 

 

 

X

 

60.

Bevoegd tot het opmaken van schriftelijke verklaringen strekkende tot het signaleren van wijzigingen in de feitelijke situatie dien van invloed zijn op de gebouwenregistratie en die niet in een ander krachtens de Wet basisregistraties adressen en gebouwen aangewezen brondocument zijn opgenomen

 

 

 

X

Mede mandaat aan de directeur Sabewa

61.

Toekennen, wijzigen en intrekken van (niet) authentieke (huis)nummers

 

 

 

X

 

SECTOR: Ruimte AFDELING: Openbare Werken

Nr.

Omschrijving bevoegdheid

Directeur

Hoofd

Funct. leidingg.

Beh. ambt.

Voorwaarden/opmerking

 

Openbare werken

 

 

 

 

 

1

Verlenen van toestemming voor het maken of veranderen van een inrit onder vaststelling van de kosten en voorwaarden

 

 

X

 

Conform door het college vastgestelde tarieven

2.

Verlenen van toestemming voor het maken of veranderen van een normale rioolaansluiting onder vaststelling van de kosten en voorwaarden

 

 

 

X

 

3.

Toestemming verlenen voor tijdelijke plaatsing van een bouwkeet c.q. opslag bouwmaterialen op openbaar terrein

 

 

X

 

Afstemming met III/V&H i.v.m. het eventueel noodzakelijk zijn van een tijdelijke bouwvergunning.

 

Algemeen

 

 

 

 

 

4.

Verlenen van vergunning voor het leggen van kabels en leidingen in gemeentegrond door diverse nutsbedrijven

 

 

X

 

 

5.

Vertegenwoordigen van de gemeente bij grenswijzigingen Kadaster

 

 

 

X

 

6.

Wijziging dagen en tijden van het ter inzameling aanbieden van huishoudelijk afval bij feestdagen of bijzondere plaatselijke gebeurtenissen

 

 

X

X

 

7.

Afwikkelen van subsidies inzameling oud papier

 

X

 

 

 

 

Algemene plaatselijke verordening (APV)

 

 

 

 

 

8.

Aanschrijven tot snoeien, verwijderen en opruimen van (hinderlijke) beplanting

 

 

X

 

Gemeentebedrijf in geval van klachten.

9.

Aanschrijven tot verwijderen van afval, vuilnis of enige andere dergelijke stof of voorwerpen van de openbare weg en terreinen

 

 

X

X

 

10.

Aanschrijven tot verwijderen van voertuigen in verband met parkeerexcessen op grond van hoofdstuk 5, afdeling 1 (APV)

 

 

X

 

 

 

Begraafplaatsen

 

 

 

 

 

11.

Aanschrijven van een rechthebbende op een graf met het nakomen van de verplichting ten aanzien van het onderhoud van grafbedekkingen niet vallende onder de onderhoudsplicht van de gemeente

 

 

 

X

 

12.

Afdoen van aanvragen voor het plaatsen van grafmonumenten die niet in behandeling worden genomen wegen het ontbreken van relevante stukken

 

 

X

 

 

 

Aanbestedingen

 

 

 

 

 

13.

Vaststellen van de staat van meer- en minderwerk van uitgevoerde werken

 

X

 

 

 

14.

Uitnodigen van bedrijven voor prijsopgave overeenkomstig het vastgestelde aanbestedingsbeleid

 

X

 

 

 

15.

Vaststellen en toezenden van opnamerapporten naar aannemers n.a.v. uitgevoerde (openbare) werken

 

X

 

 

 

16.

Berichten aan bedrijven dat op hun prijsaanbieding niet zal worden ingegaan

 

 

 

X

 

17.

Beantwoorden van verzoeken om in aanmerking te komen voor het maken van prijsaanbiedingen

 

 

X

 

 

 

Uitvoering van Werken

 

 

 

 

 

18.

Directievoering op de uitvoering van civiel- en cultuur- en bouwtechnische werken.

 

 

 

X

 

 

Wegenverkeerswet (Wvw)

 

 

 

 

 

19.

Verlenen van ontheffingen ingevolge artikel 149, Wvw, juncto artikel 7.4, Voertuigenreglement en juncto artikel 87, RVV, voor zover noodzakelijk voor en samenhangend met de uitvoering van bijzondere transporten

 

 

 

 

Mandaat aan directeur Rijksdienst voor het wegverkeer.

20.

Verlenen van ontheffingen van het bepaalde in artikel 87, RVV

 

 

X

 

 

21.

Ontheffing verbod wegwedstrijden (artikel 10, lid 1, juncto artikel 148 Wegenverkeerswet)

 

 

X

 

 

22.

Vaststellen definitieve verkeersbesluiten

 

X

 

 

Na positief advies Regiopolitie

23.

Vaststellen van tijdelijke verkeersmaatregelen

 

X

 

 

 

24.

Toepassen bestuursdwang als bedoeld in artikel 170, eerste lid

 

 

 

X

Na overleg met portefeuillehouder. Tevens mandaat aan politie Zeeland

25.

Bijhouden van een bewaringsregister, als bedoeld in artikel 170, vierde lid WVW

 

 

 

X

 

26.

Verstrekken van gegevens uit het bewaringsregister, als bedoeld in artikel 172, derde lid WVW aan belanghebbenden

 

 

X

 

 

27.

Opstellen proces-verbaal op grond van artikel 5:29 van de Algemene wet bestuursrecht als aangegeven in artikel 5 van het besluit wegslepen van voertuigen

 

 

 

X

Tevens mandaat aan politie Zeeland

28.

Uitreiken van aanschrijving tot bestuursdwang als bedoeld in artikel 5:24, lid 1 en 2 van de Algemene wet bestuursrecht

 

 

X

 

Tevens mandaat aan politie Zeeland

 

Reglement Verkeersregels en Verkeerstekens

 

 

 

 

 

29.

Verlenen gehandicaptenparkeerplaats op verzoek van particulieren voor eigen gebruik voor zowel bestuurders als passagier

 

 

X

 

Na medisch advies Centrum Indicatiestelling Zorg (CIZ).

30.

Intrekken gehandicaptenparkeerplaats in verband met overlijden of verhuizing

 

 

X

X

 

31.

Verlengen gehandicaptenparkeerplaats

 

 

X

X

Na positief medisch advies Centrum Indicatiestelling Zorg (CIZ)

32.

Verplaatsing van gehandicaptenparkeerplaats

 

 

X

 

 

33.

Reserveren van gehandicaptenparkeerplaatsen (algemeen)

 

 

X

 

 

 

Wet Informatie-uitwisseling Ondergrondse Netten

 

 

 

 

 

34.

Verstrekken van gegevens op grond van de Wet WION

 

 

 

X

 

 

Wet vervoer gevaarlijke stoffen

 

 

 

 

 

35.

Bevoegdheid ingevolge artikel 22

 

 

 

 

Gemandateerd aan de directeur van de Veiligheidsregio Zeeland.

 

Verordening parkeren grote voertuigen

 

 

 

 

 

36.

Verlenen van een vergunning om een groot voertuig op een belanghebbenden parkeerplaats

 

 

 

X

Tevens gemandateerd aan de chauffeursvereniging Tholen

 

Afvalstoffenverordening

 

 

 

 

 

37.

weggesleepte goederen na de in de Awb gestelde periode van 13 weken -indien verkoop niet mogelijk is- de goederen om niet aan derden in eigendom over te dragen of te laten vernietigen.

 

X

 

 

 

38.

Ondertekenen declaraties van de vlaggers

 

 

 

X

 

SECTOR: Ruimte AFDELING: Gemeentebedrijf

Nr.

Omschrijving bevoegdheid

Directeur

Hoofd

Beh. ambt.

Voorwaarden/opmerking

 

Algemene plaatselijke verordening (APV)

 

 

 

 

1.

Aanschrijven tot snoeien, verwijderen en opruimen van (hinderlijke) beplanting

 

X

 

 

 

Aanbestedingen

 

 

 

 

2.

Vaststellen van de staat van meer- en minderwerk van uitgevoerde werken

 

X

 

 

3.

Uitnodigen van bedrijven voor prijsopgave overeenkomstig het vastgestelde aanbestedingsbeleid

 

X

 

 

4.

Berichten aan bedrijven dat op hun prijsaanbieding niet zal worden ingegaan

 

X

 

 

5.

Beantwoorden van verzoeken om in aanmerking te komen voor het maken van prijsaanbiedingen

 

X

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Bijlage bij Bevoegdhedenbesluit 2014 d.d. 11 maart 2014

 

 

De secretaris,