Organisatie | De Ronde Venen |
---|---|
Organisatietype | Gemeente |
Officiële naam regeling | Algemeen mandaatbesluit van de gemeente De Ronde Venen |
Citeertitel | Algemeen Mandaatbesluit 2014 |
Vastgesteld door | college van burgemeester en wethouders |
Onderwerp | bestuur en recht |
Eigen onderwerp | |
Externe bijlage | Bevoegdhedenregister |
Het college van burgemeester en wethouders en de burgemeester van de gemeente De Ronde Venen, de heffingsambtenaar en de invorderingsambtenaar hebben dit besluit genomen, ieder voor zover het zijn bevoegdheden betreft
Geen
Datum inwerkingtreding | Terugwerkende kracht tot en met | Datum uitwerkingtreding | Betreft | Datum ondertekening Bron bekendmaking | Kenmerk voorstel |
---|---|---|---|---|---|
16-05-2014 | 01-01-2015 | Nieuwe regeling | 22-04-2014 Gemeenteblad, 15-05-2014 nr. 26979 | Onbekend |
Het college van burgemeester en wethouders en de burgemeester van de gemeente De Ronde Venen, de heffingsambtenaar en de invorderingsambtenaar, ieder voor zover het zijn bevoegdheden betreft;
Overwegende dat het om redenen van doelmatigheid wenselijk is de uitoefening van hun daarvoor in aanmerking komende bevoegdheden op te dragen aan onder andere aan hen ondergeschikte ambtenaren;
Gelet op het Algemeen delegatiebesluit De Ronde Venen 2011 en op het bepaalde in de Gemeentewet en titel 10.1.1. van de Algemene wet bestuursrecht (hierna Awb);
vast te stellen het volgende Algemeen mandaatbesluit van de gemeente De Ronde Venen:
Indien en voor zover in het bij dit besluit behorende Bevoegdhedenregister niet anders is aangegeven, verlenen de gemandateerden ondermandaat aan de betreffende medewerkers binnen hun afdeling.
Artikel 4 Volmacht en machtiging
Het bepaalde in dit besluit is van overeenkomstige toepassing op volmacht en machtiging.
Ten aanzien van de uitoefening van de (onder)gemandateerde bevoegdheden worden de volgende algemene instructies gegeven
In uitzondering op het bepaalde onder d. hoeft geen registratie plaats te vinden van besluiten op grond van de Wet maatschappelijke ondersteuning (Wmo), de Wet werk en bijstand (Wwb), de Wet inkomensvoorziening oudere en gedeeltelijk arbeidsongeschikte werkloze werknemers (Ioaw), de Wet inkomensvoorziening oudere en gedeeltelijk arbeidsongeschikte gewezen zelfstandigen(Ioaz) en het Besluit bijstandverlening zelfstandigen 2004 (Bbz 2004).
In uitzondering op het bepaalde onder d. hoeft geen registratie plaats te vinden van in mandaat genomen besluiten door de Directeur van de Omgevingsdienst regio Utrecht, besluiten namens de heffingsambtenaar of de invorderingsambtenaar, besluiten op grond van de Leidingenverordening en besluiten op grond van de Wabo.
In het in (onder)mandaat genomen besluit dient expliciet te worden aangegeven dat het besluit in naam van het college c.q. de burgemeester is genomen. In (onder)mandaat genomen besluiten worden als volgt ondertekend: “Namens burgemeester en wethouders van De Ronde Venen <naam (onder)gemandateerde> medewerker / afdelingsmanager <naam van de afdeling> <handtekening>” of “Namens de burgemeester van De Ronde Venen” <naam (onder)gemandateerde> medewerker / afdelingsmanager <naam van de afdeling> <handtekening>”
In het in (onder)mandaat genomen besluit dient expliciet te worden aangegeven dat het besluit in naam van de heffingsambtenaar of de invorderingsambtenaar is genomen. In (onder)mandaat genomen besluiten worden als volgt ondertekend: “Namens de heffingsambtenaar / invorderingsambtenaar van De Ronde Venen <naam (onder)gemandateerde> medewerker / afdelingsmanager <naam van de afdeling> <handtekening>”
Mijdrecht, 22 april 2014,
Burgemeester en wethouders van De Ronde Venen,
M.Divendal, burgemeester
mr. A.S. Meijer,secretaris
en
De burgemeester van De Ronde Venen,
M.Divendal
en
De secretaris van De Ronde Venen,
mr. A.S. Meijer
en
De heffingsambtenaar,
drs. M. Treur
en
De invorderingsambtenaar,
A.W. de Graaff
en
Afdelingsmanager Publiekszaken,
mr. E. den Hartogh - Beerepoot
en
Afdelingsmanager Omgevingszaken,
mr. L. van Maarseveen
en
Afdelingsmanager Inrichting en Beheer Openbare Ruimte,
T.Poot
en
Afdelingsmanager Ruimtelijke Ordening,
mr. L. van Maarseveen
en
Afdelingsmanager Sociale Zaken,
C.van Dodewaard
en
Afdelingsmanager Samenlevingszaken,
C.van Dodewaard
en
Afdelingsmanager Financiële Zaken,
drs. M. Treur
en
Afdelingsmanager Personeel, Organisatie en Informatievoorziening,
P.Vosters
en
Afdelingsmanager Bestuursondersteuning en Communicatie,
H.Sieckmeijer