Organisatie | Lopik |
---|---|
Organisatietype | Gemeente |
Officiële naam regeling | Reglement betreffende de werkwijze en bevoegdheden van het Presidium |
Citeertitel | Reglement betreffende de werkwijze en bevoegdheden van het Presidium |
Vastgesteld door | gemeenteraad |
Onderwerp | bestuur en recht |
Eigen onderwerp |
Deze regeling treedt met terugwerkende kracht inwerking op 28-04-2014.
Deze regeling vervangt het Reglement betreffende de werkwijze en bevoegdheden van het Presidium zoals vastgesteld bij raadsbesluit van 11 maart 2010.
Geen.
Datum inwerkingtreding | Terugwerkende kracht tot en met | Datum uitwerkingtreding | Betreft | Datum ondertekening Bron bekendmaking | Kenmerk voorstel |
---|---|---|---|---|---|
14-05-2014 | 28-04-2014 | nieuwe regeling | 22-04-2014 Elektronisch Gemeenteblad, 06-05-2014 | Nr.: 9b - a |
De vergaderingen van het presidium, waarin ten principale werkafspraken zoals genoemd in artikel 2 worden gemaakt, zijn in beginsel niet openbaar. De raadsgriffier zendt verslagen van de vergadering van het presidium vertrouwelijk naar de raads- en commissieleden, het college, het MT en de griffiemedewerkster.
Het presidium heeft een adviserende functie. De uitgebrachte adviezen worden met meerderheid van stemmen genomen. Indien de stemmen staken, beslist de voorzitter.