Organisatie | Dalfsen |
---|---|
Organisatietype | Gemeente |
Officiële naam regeling | Procedure Klachtenbehandeling aanbestedingen gemeente Dalfsen |
Citeertitel | Procedure Klachtenbehandeling aanbestedingen gemeente Dalfsen |
Vastgesteld door | College van burgemeester en wethouders |
Onderwerp | bestuur en recht |
Eigen onderwerp |
Geen
Geen
Datum inwerkingtreding | Terugwerkende kracht tot en met | Datum uitwerkingtreding | Betreft | Datum ondertekening Bron bekendmaking | Kenmerk voorstel |
---|---|---|---|---|---|
03-05-2014 | 01-01-2014 | 30-04-2019 | Nieuwe regeling | 29-04-2014 | 15-04-2014, nummer 788 |
Het college van burgemeester en wethouders van de gemeente Dalfsen;
gelezen het voorstel van 15 april 2014, nummer 788;
overwegende dat met deze regeling geschillen bij de burgerlijke rechter kunnen worden vermeden;
gelet op de gemeentelijke nota Inkoop en Aanbestedingsbeleid 2013;
Vast te stellen Procedureklachtenbehandeling aanbestedingen gemeente Dalfsen
In deze Procedure klachtenbehandeling aanbestedingen is gekozen voor twee paden, namelijk de klachten welke zien op de inhoud van de aanbesteding en overige klachten. Vragen die niet zien op de inhoud van de opdracht, maar onder meer op de gekozen procedure vallen binnen de categorie overige klachten.
Procedure klachtenbehandeling aanbestedingen gemeente Dalfsen
De Belanghebbende is verplicht zijn Klacht tijdig kenbaar te maken aan de Aanbestedende dienst en de klachtenregeling niet te misbruiken. De Belanghebbende dient zich hierbij te realiseren dat de gemeente als Aanbestedende dienst niet alleen met de Klager te maken heeft, maar ook met alle andere Belanghebbenden die bij de Aanbesteding betrokken zijn of potentieel bij soortgelijke aanbestedingen betrokken kunnen worden.
Vragen of verzoeken welke zien op de (formele of materiële) eisen die gesteld worden in een specifieke Aanbesteding worden ingediend en behandeld conform hetgeen bepaald in §1. Klachten welke niet specifiek zien op de inhoud van de opdracht worden ingediend en behandeld conform hetgeen bepaald in §2.
Artikel 4 Nota van inlichtingen
Indien Belanghebbende het niet eens is met de reactie in de nota van inlichtingen dan dient hij binnen vijf kalenderdagen na ontvangst van de nota van inlichtingen Schriftelijk en gemotiveerd zijn Klacht kenbaar te maken bij de Contactpersoon. De Contactpersoon draagt zorg voor de correcte behandeling van deze Klacht waarbij artikelen 6 lid 2 en artikel 8 lid 2 t/m 4 van deze Procedure in acht wordt genomen.
Indien Belanghebbende het niet eens is met de beantwoording van de Klacht dient hij uiterlijk 24 uur voor de sluitingstermijn van de Aanbesteding een kort geding procedure aanhangig te maken bij bevoegde voorzieningenrechter te Zwolle en de Aanbestedende dienst hiervan onverwijld in kennis te stellen middels betekening van de dagvaarding op het adres van Aanbestedende dienst aan de Raadhuisstraat 1 te Dalfsen, bij gebreke waarvan ieder recht om tegen de inhoud van de aanbestedingsdocumenten te ageren vervalt.
Het indienen van een Klacht bij de Aanbestedende dienst of de Commissie van aanbestedingsexperts heeft geen schorsende werking, tenzij de Klager door of namens de Aanbestedende dienst Schriftelijk wordt bericht van het tegendeel. In een dergelijke situatie worden alle bij de Aanbesteding betrokkenen Schriftelijk op de hoogte gebracht van de opschorting van de aanbestedingsprocedure.
De Klager kan zijn Klacht aan de Commissie van aanbestedingsexperts voorleggen wanneer de Aanbestedende dienst op de Klacht heeft besloten of als de Aanbestedende dienst verzuimt om binnen een redelijke termijn van vier weken op de Klacht te beslissen, behoudens situaties waarin de Aanbestedende dienst de Klager heeft bericht wanneer op de Klacht beslist wordt.
Indien de maatregelen het aanpassen dan wel bijstellen tot gevolg hebben worden deze gelijktijdig gepubliceerd in de nota van inlichtingen van de betreffende aanbestedingsprocedure. De Aanbestedende dienst kan de sluitingstermijn voor het indienen van de aanmeldingen/inschrijvingen, van de betreffende Aanbesteding, verlengen indien dit gewenst/noodzakelijk is.
Aldus besloten door het college van burgemeester en wethouders van de gemeente Dalfsen in haar vergadering van 29 april 2014.
Het college voornoemd,
De burgemeester, de secretaris-directeur,
drs. H.C.P. Noten drs. H. Zwart