Ziet u een fout in deze regeling? Meld het ons op regelgeving@overheid.nl!
Heusden

Procedureregels i.v.m. afhandeling van spoedaanvragen voor vergoeding van de kosten van vandalisme en weersinvloeden bij de scholen 2014”.

Wetstechnische informatie

Gegevens van de regeling
OrganisatieHeusden
OrganisatietypeGemeente
Officiële naam regelingProcedureregels i.v.m. afhandeling van spoedaanvragen voor vergoeding van de kosten van vandalisme en weersinvloeden bij de scholen 2014”.
CiteertitelProcedureregels in verband met afhandeling van spoedaanvragen voor vergoeding van de kosten van vandalisme en weersinvloeden bij de scholen 2014”.
Vastgesteld doorcollege van burgemeester en wethouders
Onderwerponderwijs
Eigen onderwerponderwijs en financien

Opmerkingen met betrekking tot de regeling

Geen

Wettelijke grondslag(en) of bevoegdheid waarop de regeling is gebaseerd

  1. Awb art. 4:81
  2. Verordening Voorzieningen Huisvesting onderwijs gemeente Heusden 2010, hoofdstuk 3

Regelgeving die op deze regeling is gebaseerd (gedelegeerde regelgeving)

Geen

Overzicht van in de tekst verwerkte wijzigingen

Datum inwerkingtreding

Terugwerkende kracht tot en met

Datum uitwerkingtreding

Betreft

Datum ondertekening

Bron bekendmaking

Kenmerk voorstel

01-05-2014Nieuw

22-04-2014

www.officielebekendmakingen.nl, 25-04-2014

385890

Tekst van de regeling

Intitulé

Het college van Heusden,

gelet op artikel 4:81 van de Algemene wet bestuursrecht;

 

gelet op hoofdstuk 3 van de Verordening Voorzieningen Huisvesting onderwijs gemeente Heusden 2010;

besluit

vast te stellen de navolgende

Procedureregels in verband met afhandeling van spoedaanvragen voor vergoeding van de kosten van vandalisme en weersinvloeden bij de scholen 2014

 

 

  • 1.

    Nota’s in verband met weersinvloeden, zoals stormschade, blikseminslag en wateroverlast, tot een bedrag van € 5.000,00 kunnen door de schoolbesturen, onder overlegging van een rapport van het KNMI of Meteo Consult worden ingediend bij het college van de gemeente Heusden.

  • 2.

    Het melden van de schade moet zo spoedig mogelijk gebeuren nadat de schade door weersinvloeden heeft plaatsgevonden.

  • 3.

    Nota’s in verband met vandalisme tot een bedrag van € 5.000,00 kunnen door de schoolbesturen, onder overlegging van een proces-verbaal van aangifte, worden ingediend bij het college van de gemeente Heusden. Zonder het proces-verbaal worden de nota’s niet in behandeling genomen.

  • 4.

    Het indienen moet gebeuren binnen drie maanden nadat het vandalisme is gepleegd of nadat de schade door weersinvloed is ontstaan.

  • 5.

    Verzoeken die later worden ingediend, worden afgewezen op grond van het overschrijden van de indieningstermijn.

  • 6.

    De indieningstermijn van drie maanden kan, mits dit vooraf schriftelijk en voldoende gemotiveerd door het schoolbestuur is aangevraagd, eenmalig worden verlengd.

  • 7.

    Voor aanvragen boven de € 5.000,00 moet door het schoolbestuur een verzoek tot toepassing van een spoedprocedure worden ingediend. De afwerking van een dergelijk verzoek geschiedt door het college volgens de bepalingen van de Verordening Huisvesting onderwijs.

  • 8.

    De eerder op 26 september 2006 vastgestelde “Procedureregels in verband met afhandeling van spoedaanvragen voor vergoeding van de kosten van vandalisme bij scholen“ worden hierbij ingetrokken.

  • 9.

    Deze “Procedureregels in verband met afhandeling van spoedaanvragen voor vergoeding van de kosten van vandalisme en weersinvloeden bij de scholen 2014” treden op 1 mei 2014 in werking.