Organisatie | Oisterwijk |
---|---|
Organisatietype | Gemeente |
Officiële naam regeling | Verordening Organisatie en werkgeverschap van de griffie gemeente Oisterwijk 2014 |
Citeertitel | Griffieverordening 2014 |
Vastgesteld door | gemeenteraad |
Onderwerp | bestuur en recht |
Eigen onderwerp |
Geen
Geen
Datum inwerkingtreding | Terugwerkende kracht tot en met | Datum uitwerkingtreding | Betreft | Datum ondertekening Bron bekendmaking | Kenmerk voorstel |
---|---|---|---|---|---|
28-03-2014 | 01-01-2020 | Onbekend | 06-02-2014 Elektronisch gemeenteblad | Onbekend |
De raad van de gemeente Oisterwijk,
gelezen het voorstel van de griffie d.d. 16 januari 2014,
gelet op artikel 83, eerste lid, artikel 87, artikelen 107 tot en met 107e, artikel 156 van de Gemeentewet en afdeling 10.1.2 van de Algemene wet bestuursrecht;
aan de onder 1. genoemde commissie de bevoegdheden te delegeren die rechtstreeks voortvloeien uit de Ambtenarenwet, de op deze wet gebaseerde en door de raad vastgestelde rechtspositionele voorschriften en de artikelen 107 tot en met 107e Gemeentewet, met uitzondering van de bevoegdheden als bedoeld in artikel 107 (benoemen, schorsen als disciplinaire maatregel en ontslaan van de griffier), 107a, tweede lid (instructie van de griffier), 107d, eerste lid (vervanging van de griffier) en 107e, eerste lid (vaststelling en wijziging van de organisatie van de griffie) van de Gemeentewet;
de twee leden van de door het presidium ingestelde werkgeverscommissie, mevrouw Bastiaan (PrO) en de heer Van de Ven (AB) te benoemen als lid van de werkgeverscommissie voor de duur van de lopende zittingsperiode van de raad en bij ingang van de nieuwe raadsperiode een werkgeverscommissie bestaande uit drie leden te benoemen;
raadsbesluit 04/35: Voorstel tot vaststelling van de Arbeidsvoorwaardenregeling gemeente Oisterwijk 1997 voor de medewerkers van de raadsgriffie en mandaatverlening ten aanzien van personele aangelegenheden en beheerstaken en het besluit van het presidium van 14 september 2009 inzake werkgeverschap van de raad inzake de griffier, in te trekken;
Verordening Organisatie en werkgeverschap van de griffie gemeente Oisterwijk 2014
In deze verordening wordt verstaan onder:
Raad de raad van de gemeente Oisterwijk
College het college van burgermeester en wethouders van de gemeente Oisterwijk
Griffier de griffier van de gemeente Oisterwijk als bedoeld in artikel 107 van de gemeentewet
Griffiemedewerkers de personen die, naast de griffier, op de griffie zijn benoemd
Werkgeverscommissie de commissie ex artikel 83 Gemeentewet, als bedoeld in artikel 2:4 van de verordening
Rekenkamercommissie de rekenkamerfunctie voor de gemeente Oisterwijk zoals bedoeld in artikel 81oa van de Gemeentewet
Secretaris de gemeentesecretaris van de gemeente Oisterwijk
Ambtelijk secretaris de griffiemedewerker die belast is met het ambtelijk secretariaat van de rekenkamercommissie gemeente Oisterwijk
2. De organisatie van de griffie
Artikel 2:6. Ondersteuning van de commissie
De griffier of een door de griffier aan te wijzen functionaris staat de werkgeverscommissie terzijde, draagt zorg voor het secretariaat en maakt met het college of met de secretaris afspraken over ondersteuning.
Besluiten van de werkgeverscommissie worden unaniem genomen. Als een unaniem besluit niet mogelijk is, wordt advies gevraagd aan de fractievoorzitters. Een advies van de fractievoorzitters dat met meerderheid van stemmen wordt uitgebracht, is bindend.
Artikel 2:9 Vergaderfrequentie
De werkgeverscommissie vergadert ten minste twee maal per jaar en voorts zo vaak als door de voorzitter, één van de leden of de griffier nodig wordt geacht.
De werkgeverscommissie brengt met inachtneming van het bepaalde in artikel 2.8 lid 1 (beslotenheid) jaarlijks verslag uit aan de raad van haar werkzaamheden en bevindingen.
Artikel 2:11 Mandatering aan de griffier
Besluiten over de toepassing en uitvoering van lokale arbeidsvoorwaarden ten aanzien van griffiemedewerkers bedoeld in artikel 2:2 lid 2 onder b, c en d, met uitzondering van ontslag als disciplinaire maatregel (art. 8:13 CAR) worden genomen door de griffier, waartoe de werkgeverscommissie de bevoegdheden bedoeld in art. 2:3 lid 1 mandateert.
Artikel 3:1 Arbeidsvoorwaarden van de griffier en de griffiemedewerkers
Voor de griffier en de medewerkers van de griffie zijn de lokale arbeidsvoorwaarden en arbeidsvoorwaardenregelingen overeenkomstig van toepassing zoals deze door het college voor zijn personeel zijn vastgesteld, behoudens de bij deze verordening of enig ander besluit van de raad gestelde uitzonderingen.
In gevallen waarin deze verordening niet voorziet of bij twijfel over de toepassing ervan beslist de werkgeverscommissie op voorstel van de voorzitter.
Artikel 4:2 Beëindiging bestaande regeling
Het raadsbesluit van 7 oktober 2004 nummer 04/35, voorstel tot vaststelling van de arbeidsvoorwaardenregeling gemeente Oisterwijk 1997 voor de medewerkers van de raadsgriffie en mandaatverlening ten aanzien van personele aangelegenheden en beheerstaken, vervalt met de inwerkingtreding van deze verordening.