Organisatie | Overijssel |
---|---|
Organisatietype | Provincie |
Officiële naam regeling | Reglement provinciale raad voor de volksgezondheid in Overijssel |
Citeertitel | Reglement provinciale raad voor de volksgezondheid in Overijssel |
Vastgesteld door | provinciale staten |
Onderwerp | bestuur en recht |
Eigen onderwerp |
Datum ondertekening inwerkingtredingsbesluit: 22-4-2003
Bron bekendmaking inwerkingtredingsbesluit: Provinciaal Blad nr. 2003-39
Geen
Datum inwerkingtreding | Terugwerkende kracht tot en met | Datum uitwerkingtreding | Betreft | Datum ondertekening Bron bekendmaking | Kenmerk voorstel |
---|---|---|---|---|---|
21-05-2003 | artikel 22 | 22-04-2003 Provinciaal Blad nr. 2003-39 | - |
De leden van de raad dienen werkzaam te zijn binnen de provincie Overijssel, tenzij door de raad onder goedkeuring van gedeputeerde staten, anders is bepaald.
Het dagelijks bestuur bestaat uit 7 leden.
De voorzitter, vice-voorzitter, secretaris-penningmeester en tweede secretaris-penningmeester van de raad vervullen dezelfde functies in het dagelijks bestuur. De overige leden worden door de raad uit zijn midden aangewezen.
De geneeskundige inspekteur van de Volksgezondheid in Overijssel is adviserend lid van het dagelijks bestuur en wordt tot alle vergaderingen daarvan uitgenodigd.
Werkwijze en de bevoegdheid van de raad
De raad vergadert minstens 4 maal per jaar en verder zo dikwijls de voorzitter of ten minste 3 leden van de raad dit wenselijk achten. In het laatste geval moeten de betreffende leden hun verlangens daartoe onder opgaaf van redenen daartoe schriftelijk aan de voorzitter kenbaar maken en moet de door hen gewenste vergadering binnen vier weken plaatsvinden.
Hoofdstuk V Financiële bepalingen
De raad besluit tot het kopen, huren of bezwaren van eigendommen, zomede het aangaan van geldleningen, het instellen van rechtsgedingen, het treffen van dadingen of het opdragen van een geschil aan scheidsmannen, voor zover de bevoegdheid daartoe niet aan het dagelijks bestuur of aan de directeur van zijn bureau is toegekend.
Eveneens voor 1 juni stelt de raad het verslag van zijn werkzaamheden in het afgelopen kalenderjaar vast en zendt hiervan een exemplaar aan gedeputeerde staten, aan burgemeester en wethouders van de Overijsselse gemeenten en aan de besturen van de organisaties op voordracht waarvan de leden van de raad zijn benoemd.
De directeur en andere personen bij het bureau werkzaam, worden door de raad benoemd, geschorst en ontslagen.
De directeur wordt benoemd op basis van een door het dagelijks bestuur opgestelde aanbeveling, die de namen van ten minste twee personen bevat.
Met uitzondering van de gevallen, in het reglement van orde voorzien, woont de directeur de vergaderingen van de raad van het dagelijks bestuur bij. Hij is bevoegd daarin het woord te voeren.
De arbeidsvoorwaarden, waaronder de directeur en andere personen, bij het bureau werkzaam, hun betrekking vervullen, zijn gelijk aan die, welke gelden voor het personeel in dienst der provincie Overijssel, met dien verstande dat, waar in het Ambtenarenreglement Overijssel of het Arbeidsovereenkomstenbesluit Overijssel of in de krachtens dit reglement of besluit nader gestelde regelen sprake is van de provinciale staten of gedeputeerde staten dient te worden gelezen: de Provinciale raad voor de volksgezondheid in de provincie Overijssel.