Organisatie | Berkelland |
---|---|
Organisatietype | Gemeente |
Officiële naam regeling | Klachtenregeling gemeente Berkelland |
Citeertitel | Klachtenregeling gemeente Berkelland |
Vastgesteld door | gemeenteraad |
Onderwerp | bestuur en recht |
Eigen onderwerp |
Geen
Datum inwerkingtreding | Terugwerkende kracht tot en met | Datum uitwerkingtreding | Betreft | Datum ondertekening Bron bekendmaking | Kenmerk voorstel |
---|---|---|---|---|---|
12-01-2005 | 01-01-2005 | 01-04-2012 | Nieuwe regeling | 03-01-2005 Berkelbericht 11 januari 2005 | Raadsvoorstel 23 december 2004 |
Het bestuursorgaan stelt de klager en degene tegen wie de klacht is gericht op grond van het bepaalde in art. 9:11 Awb binnen tien weken na ontvangst van het klaagschrift schriftelijk en gemotiveerd in kennis van de bevindingen van de gemeentelijke klachtbehandelaar alsmede van de eventuele conclusies die het daaraan verbindt.
Jaarlijks wordt door de gemeentelijke klachtbehandelaar een verslag opgesteld met betrekking tot het in het afgelopen kalenderjaar ontvangen klachten, de aard van de klachten, de wijze van afdoening in relatie met de ontvangen adviezen van de gemeentelijke klachtbehandelaar en de maatregelen die naar aanleiding van de behandeling zijn getroffen.