Organisatie | Vervoerregio Amsterdam |
---|---|
Organisatietype | Regionaal samenwerkingsorgaan |
Officiële naam regeling | Subsidieverordening BLS-Stadsregio Amsterdam |
Citeertitel | Subsidieverordening BLS Stadsregio Amsterdam |
Vastgesteld door | algemeen bestuur |
Onderwerp | ruimtelijke ordening, verkeer en vervoer |
Eigen onderwerp | Verdeling van BLS Subsidie |
Geen
Geen
Datum inwerkingtreding | Terugwerkende kracht tot en met | Datum uitwerkingtreding | Betreft | Datum ondertekening Bron bekendmaking | Kenmerk voorstel |
---|---|---|---|---|---|
30-06-2010 | 01-01-2005 | 01-01-2017 | Vanwege een verandering in de uitvoering van de BLS-subsidie door het Rijk is er aanleiding om artikel 7 en 13 van de subsidieverordening aan te passen, en daarmee de verordening gewijzigd vast te stellen. | 29-06-2010 Nieuws uit het dagelijks bestuur / Regiojournaal | 2010/10 |
Gelezen het voorstel nummer 2010/10 van het dagelijks bestuur;
Gelet op het advies van de commissie Algemene Zaken/Werkwijze van 1 juni 2010;
Gelet op hoofdstuk XI van de Wet gemeenschappelijke regelingen, de
Gemeenschappelijke regeling Stadsregio Amsterdam;
Tot vaststelling van de gewijzigde Subsidieverordening BLS-subsidie Stadsregio Amsterdam
HOOFDSTUK 1 ALGEMENE BEPALINGEN
artikel 1 begripsomschrijvingen
In deze Verordening wordt verstaan onder:
eigenbouw: hetgeen het Centraal bureau voor de statistiek in de door dat bureau opgestelde woningstatistieken verstaat onder: andere particuliere opdrachtgevers die (laten) bouwen voor eigen gebruik zoals: particuliere personen, bedrijven en stichtingen (met uitzondering van toegelaten instellingen voor de sociale woningbouw')
niet-bouwgemeenten: de gemeente Aalsmeer, Amstelveen, Beemster, Diemen, Edam-Volendam, Landsmeer, Oostzaan, Ouder-Amstel, Uithoorn, Waterland, Wormerland, Zeevang die geen expliciete verantwoordelijkheid hebben genomen bij medeondertekening van het Convenant en andere daartoe specifiek door het Dagelijks Bestuur aan te wijzen gemeenten
artikel 3 Nadere voorschriften
Het Dagelijks Bestuur is bevoegd omtrent de subsidieverstrekking op grond van deze Verordening nadere voorschriften en regelingen te stellen.
Het Dagelijks Bestuur stelt een subsidieplafond vast voor het totale bedrag dat beschikbaar is voor de subsidies voor de gemeenten. Dit subsidieplafond is ten hoogste gelijk aan de rijksbijdrage.
artikel 6 verlenen van subsidie
Voorafgaande aan het vaststellen van de subsidie wordt een beschikking tot het verlenen van subsidie gegeven.
artikel 9 weigering van de subsidie
De aanvraag voor een subsidieverleningbeschikking kan, naast de in artikel 4:35 Awb genoemde gronden, worden geweigerd indien:
HOOFDSTUK 3 SUBSIDIEVASTSTELLING
artikel 12 verstrekken gegevens subsidievaststelling
1.Bij de aanvraag tot subsidievaststelling worden in ieder geval de gegevens verstrekt die nodig zijn om te voldoen aan de voorwaarden waaronder de rijksbijdrage is verleend.
2.Het Dagelijks Bestuur is bevoegd in de subsidieverleningbeschikking nadere gegevens ten behoeve van de vaststelling van de subsidie te verlangen.
ARTIKEL 13 AANVRAAG VOOR EEN SUBSIDIEVASTSTELLING
Bij de aanvraag tot subsidievaststelling verwijst de gemeente in ieder geval naar de gegevens over de toevoegingen aan de woningvoorraad op haar grondgebied, die zij in de jaren 2005 – 2009 in het kader van de aanvraag tot subsidieverlening aan het Dagelijks Bestuur heeft verstrekt door middel van het in artikel 7 van deze verordening genoemde aanvraagformulier, in combinatie met de accountantsverklaring die de in het aanvraagformulier gemelde toevoegingen aan de woningvoorraad heeft geaccordeerd.
hOOFDSTUK 5 bETALING EN TERUGVORDERING
Onverschuldigd betaalde subsidiebedragen en voorschotten kunnen worden teruggevorderd, voor zover na de dag waarop de subsidie is vastgesteld nog geen vijf jaren zijn verstreken. Bij de terugvordering kan worden bepaald dat over de onverschuldigd betaalde bedragen een rentevergoeding verschuldigd is.
Het Dagelijks Bestuur is bevoegd om subsidiebedragen terug te vorderen, indien het totaal aan daadwerkelijk uitbetaalde subsidiebedragen overeenkomt met een hoger bedrag aan geld, dan de daarvoor beschikbaar gestelde rijksbijdrage. Het Dagelijks Bestuur stelt, voordat het tot terugvordering overgaat een maatstaf vast, waarlangs wordt teruggevorderd.
HOOFDSTUK 6 TOEZICHT EN MELDINGSPLICHT
artikel 20 toezicht en informatieplicht
De accountantsdienst van het Ministerie van Volkshuisvesting, Ruimtelijke Ordening en Milieubeheer en de Stadsregio dan wel een door de Stadsregio aan te wijzen accountant, kan te allen tijde inzage vorderen in de gegevens van de subsidieontvanger die ten grondslag liggen aan de beoordeling van de gevoerde administratie over enig jaar.
Meldingsplicht bij wijziging omstandigheden
De aanvrager respectievelijk de ontvanger van subsidie doet onmiddellijk schriftelijke mededeling aan het Dagelijks Bestuur van alle feiten en omstandigheden die van belang kunnen zijn voor de beslissing op de aanvraag dan wel voor een beslissing tot wijziging, intrekking of vaststelling van de subsidie.
artikel 22 zaken waarin de verordening niet voorziet
In alle gevallen waarin de Verordening niet voorziet, kan het Dagelijks Bestuur voorzien.
Deze Verordening treedt in werking nadat zij is bekendgemaakt en werkt terug tot en met 1 januari 2005.
artikel 24 Verhouding Verordening met BLS
Indien deze Verordening in strijd mocht zijn of komen met een bij of krachtens het BLS gegeven regeling of beschikking van de Minister, geldt de Verordening op dat punt niet. In dat geval kan in plaats van de Verordening de regeling of de beschikking van de Minister als onderdeel van deze Verordening gelden en is het Dagelijks Bestuur van de Stadsregio bevoegd die regeling of beschikking toe te passen als ware deze onderdeel van de Verordening.