Organisatie | Heiloo |
---|---|
Organisatietype | Gemeente |
Officiële naam regeling | Verordening op de werkgeverscommissie van de raad van de gemeente Heiloo 2010 |
Citeertitel | Verordening werkgeverscommissie Heiloo |
Vastgesteld door | gemeenteraad |
Onderwerp | bestuur en recht |
Eigen onderwerp | Werkgeverscommissie |
Geen.
Geen.
Datum inwerkingtreding | Terugwerkende kracht tot en met | Datum uitwerkingtreding | Betreft | Datum ondertekening Bron bekendmaking | Kenmerk voorstel |
---|---|---|---|---|---|
05-10-2010 | 04-03-2020 | nieuwe regeling | 04-10-2010 Onbekend. | werkgeverscommissie |
De raad van de gemeente Heiloo is de werkgever van de griffier en de bij de griffie werkzame ambtenaren. Dit werkgeverschap wordt geregeld in deze verordening. De raad delegeert deze taak aan de daartoe ingestelde bestuurscommissie (art. 83 Gemeentewet): de werkgeverscommissie. Voor u ligt de Verordening op de werkgeverscommissie van de raad van Heiloo.
De bevoegdheid tot het vaststellen van regelingen (algemeen verbindende voorschriften voor de griffie(r)) blijft bij de raad, de te nemen personele besluiten en dergelijke worden gedelegeerd aan de commissie. De raad behoudt ook het recht van benoemen/schorsen of ontslaan van de griffier, stelt deinstructie voor de griffier vast en regelt de vervanging van de griffier. De raad stelt ook een organisatieverordening van de griffie vast.
De commissie voert jaarlijks tenminste twee gesprekken met de griffier: een functioneringsgesprek en een beoordelingsgesprek.
De raad belast de werkgeverscommissie ook met het voeren van de voortgangsgesprekken tussen de raad en de burgemeester. De raad is niet de werkgever van de burgemeester maar voert wel tenminste drie maal in de ambtperiode een gesprek om de wijze van samenwerken tussen de raad en de burgemeester te bespreken. Deze voortgangsgesprekken worden door de commissie met de burgemeester gevoerd.
De commissie vergadert en voert gesprekken. Dit zijn twee verschillende zaken en worden dan ook in de verordening in verschillende hoofdstukken geregeld.
De commissie vergadert over de volgende onderwerpen:
Hoofdstuk 1 ALGEMENE BEPALINGEN
Aan de commissie worden de bevoegdheden gedelegeerd met betrekking tot de griffier en de op de griffie werkzame ambtenaren, die rechtstreeks voortvloeien uit de Ambtenarenwet, de op deze wet gebaseerde en door de raad vastgestelde rechtspositionele voorschriften en de artikelen 107 tot en met 107e Gemeentewet, met uitzondering van de bevoegdheden als bedoeld in artikel 107, 107a, tweede lid, 107d, eerste lid en 107 e, eerste lid van de Gemeentewet.
Hoofdstuk 3 GESPREKKEN MET DE BURGEMEESTER OF MET DE GRIFFIER
Artikel 11 Voorbereiding gesprekken
Uiterlijk twee weken voor het gesprek ontvangen de leden van de commissie, de burgemeester of de griffier een schriftelijke uitnodiging. De uitnodiging bevat plaats, tijdstip, agenda en bespreekpunten. Betrokkenen die niet in staat zijn het gesprek bij te wonen, delen dit tijdig mee aan de griffier.
Artikel 13 Verslaglegging van de gesprekken
De griffier maakt van de gesprekken van de commissie met de burgemeester een conceptverslag in drievoud. Dit conceptverslag wordt aan de commissie en de burgemeester voor akkoord voorgelegd. Het verslag wordt door ondertekening door de voorzitter van de commissie en de burgemeester vastgesteld. De griffier ondertekent het verslag en verklaart daarmee dat aan hetgeen in deze verordening is vastgesteld, is voldaan.