Ziet u een fout in deze regeling? Meld het ons op regelgeving@overheid.nl!
Overijssel

Reglement adviescommissie aanpak leegstand kantoren Overijssel

Wetstechnische informatie

Gegevens van de regeling
OrganisatieOverijssel
OrganisatietypeProvincie
Officiële naam regelingReglement adviescommissie aanpak leegstand kantoren Overijssel
CiteertitelReglement adviescommissie aanpak leegstand kantoren Overijssel
Vastgesteld doorgedeputeerde staten
Onderwerpbestuur en recht
Eigen onderwerp

Opmerkingen met betrekking tot de regeling

Datum ondertekening inwerkingtredingsbesluit: 21-1-2014

Bron bekendmaking inwerkingtredingsbesluit: Provinciaal Blad nr. 2014/0002998

Wettelijke grondslag(en) of bevoegdheid waarop de regeling is gebaseerd

Onbekend.

Regelgeving die op deze regeling is gebaseerd (gedelegeerde regelgeving)

Geen

Overzicht van in de tekst verwerkte wijzigingen

Datum inwerkingtreding

Terugwerkende kracht tot en met

Datum uitwerkingtreding

Betreft

Datum ondertekening

Bron bekendmaking

Kenmerk voorstel

23-01-2014nieuwe regeling

21-01-2014

Provinciaal Blad nr. 2014/0002998

Besluit van Gedeputeerde Staten van Overijssel van 21 januari 2014, kenmerk 2014/0002998

Tekst van de regeling

Intitulé

Reglement adviescommissie aanpak leegstand kantoren Overijssel

 

 

Reglement adviescommissie aanpak leegstand kantoren Overijssel

Hoofdstuk 1. Instelling, taken en samenstelling

Artikel 1. Instelling adviescommissie

Gedeputeerde Staten stellen de adviescommissie Aanpak Leegstand Kantoren Overijssel in.

Artikel 2. Taken

De adviescommissie heeft als taak om een inhoudelijk advies uit te brengen aan Gedeputeerde Staten over een subsidieaanvraag in het kader van de subsidieregeling Aanpak Leegstand Kantoren 2014-2015 van de provincie Overijssel.

Artikel 3. Samenstelling

  • 1.

    De adviescommissie bestaat uit drie leden;

  • 2.

    Voor de beoordeling van aanvragen dienen alle drie de leden ter vergadering aanwezig te zijn;

  • 3.

    De leden worden door Gedeputeerde Staten benoemd;

  • 4.

    Een lid van de adviescommissie onthoudt zich van deelneming aan de beraadslaging, het uitbrengen van advies indien hij een direct of indirect belang heeft bij de ingediende aanvraag.

Artikel 4. Zittingsduur en vacatures

  • 1.

    De zittingsperiode van een lid is de periode dat de subsidieregeling bestaat (2014 en 2015);

  • 2.

    Indien een lid tussentijds zijn/haar functie neerlegt, wordt hij/zij door een nieuw te benoemen lid vervangen.

Artikel 5. Commissiesecretariaat

  • 1.

    Ter ondersteuning van de adviescommissie fungeert één commissiesecretaris die werkzaam is onder verantwoordelijkheid van Gedeputeerde Staten.

  • 2.

    Het commissiesecretariaat zorgt voor:

    • a.

      het organiseren van de bijeenkomst van de adviescommissie en de tijdige verzending van de adviesaanvragen;

    • b.

      de verslaglegging van de vergadering van de adviescommissie;

    • c.

      het op verzoek van de adviescommissie uitnodigen van aanvragers om een toelichting in de commissie te kunnen geven;

    • d.

      inhoudelijke ondersteuning van de adviescommissie.

Hoofdstuk 2. Vergaderingen

Artikel 6. Vergoedingen

  • 1.

    De commissieleden ontvangen voor het voorbereiden en bijwonen van een vergadering een vergoeding die gelijk staat aan driemaal een bijdrage conform artikel 13 juncto artikel 2, tweede lid van het Rechtspositiebesluit Staten- en commissieleden.

  • 2.

    Voor een telefonische vergadering wordt een vergoeding verstrekt die gelijk staat aan éénmaal een bijdrage conform artikel 13 juncto artikel 2, tweede lid van het Rechtspositiebesluit Staten- en commissieleden.

  • 3.

    De commissieleden kunnen gemaakte reiskosten voor het bijwonen van een vergadering declareren bij de provincie Overijssel. Daarbij wordt uitgegaan van reizen per openbaar vervoer (1e klas). Indien reizen per openbaar vervoer niet mogelijk is, kan € 0,37 per kilometer gedeclareerd worden.

Artikel 7. Toelichting door de aanvrager

De adviescommissie kan, via het commissiesecretariaat, een aanvrager uitnodigen om toelichting in haar vergadering te geven.

Hoofdstuk 3. Slotbepalingen

Artikel 8. Uitleg reglement

In de gevallen waarin dit reglement niet voorziet of bij twijfel over de toepassing van dit reglement beslist de meerderheid der leden.

Artikel 9. Inwerkingtreding

Dit reglement treedt in werking op 23 januari 2014 (na publicatie in het Provinciaal blad).