Overheidsorganisatie | Gemeente Halderberge |
---|---|
Officiële naam regeling | Verordening kwijtschelding heffingen gemeente Halderberge |
Citeertitel | Verordening kwijtschelding heffingen gemeente Halderberge |
Vastgesteld door | gemeenteraad |
Onderwerp | maatschappelijke zorg en welzijn |
Eigen onderwerp |
Geen
Invorderingswet 1990, Gemeentewet artikel 255 en Uitvoeringsregeling Invorderingswet 1990
Datum inwerking- treding | Terugwerkende kracht tot en met | Datum uitwerking- treding | Betreft | Datum ondertekening Bron bekendmaking | Kenmerk voorstel |
---|---|---|---|---|---|
16-09-2010 | 01-01-2012 | Onbekend | 18-07-2008 Halderbergse Bode 8 september 2010 | Onbekend |
RAADSBESLUIT
De raad van de gemeente Halderberge;
gezien het voorstel van burgemeester en wethouders d.d. 21 oktober 2008;
gelet op artikel 255 van de Gemeentewet;
gelet op de Invorderingswet 1990 en de Uitvoeringsregeling Invorderingswet 1990;
B E S L U I T :
Vast te stellen de volgende Verordening kwijtschelding heffingen gemeente Halderberge.
Voor kwijtschelding komen de volgende heffingen in aanmerking:
onroerende zaakbelasting;
afvalstoffenheffing, met uitzondering van heffingen voor de tweede en iedere volgende container;
rioolrecht, tot een verbruik van 300 m3 per jaar.
Geen kwijtschelding wordt verleend voor andere heffingen dan genoemd in artikel 1.
1. Een verzoek tot kwijtschelding met betrekking tot betaalde aanslagen moet worden ingediend binnen drie maanden nadat de (laatste) betaling op de belastingaanslag heeft plaatsgevonden.
2. Voor een verzoek tot kwijtschelding met betrekking tot niet (volledig) betaalde aanslagen geldt geen termijn.
3. Verzoeken zoals vermeld in het eerste lid die later worden ontvangen dan de in dat lid vermelde termijn worden niet-ontvankelijk verklaard.
Voor de beoordeling van de kosten van bestaan zoals aangegeven in artikel 16 van de Uitvoeringsregeling Invorderingswet 1990 wordt een percentage gehanteerd van 100% van de bijstandnorm.
Met inachtneming van de Invorderingswet 1990 en deze verordening kan het college van burgemeester en wethouders nadere regels stellen omtrent de wijze waarop het verzoek tot kwijtschelding moet worden ingediend en omtrent de wijze van afhandeling.
Deze verordening kan worden aangehaald als “Verordening kwijtschelding heffingen gemeente Halderberge”.
Deze verordening treedt in werking op 1 januari 2009. Op dat tijdstip vervalt de Verordening kwijtschelding heffingen gemeente Halderberge zoals vastgesteld op 26 oktober 2006.
Aldus vastgesteld in de vergadering van de raad
van de gemeente Halderberge d.d. 18 december 2008,
de griffier, A. Koenen
de voorzitter, A.F.W. Osterloh