Ziet u een fout in deze regeling? Meld het ons op regelgeving@overheid.nl!
Berkelland

Nadere regels voor de administratie van de gemeentelijke begraafplaatsen in gemeente Berkelland

Wetstechnische informatie

Gegevens van de regeling
OrganisatieBerkelland
OrganisatietypeGemeente
Officiële naam regelingNadere regels voor de administratie van de gemeentelijke begraafplaatsen in gemeente Berkelland
CiteertitelAdministratieve voorschriften gemeentelijke begraafplaatsen gemeente Berkelland 2005
Vastgesteld doorcollege van burgemeester en wethouders
Onderwerpbestuur en recht
Eigen onderwerp

Opmerkingen met betrekking tot de regeling

Deze regeling bevat de vroegst mogelijke datum van inwerkingtreding.

Wettelijke grondslag(en) of bevoegdheid waarop de regeling is gebaseerd

Beheersverordening gemeentelijke begraafplaatsen gemeente Berkelland, art. 27

Regelgeving die op deze regeling is gebaseerd (gedelegeerde regelgeving)

Geen.

Overzicht van in de tekst verwerkte wijzigingen

Datum inwerkingtreding

Terugwerkende kracht tot en met

Datum uitwerkingtreding

Betreft

Datum ondertekening

Bron bekendmaking

Kenmerk voorstel

19-01-200515-04-2021nieuwe regeling

11-01-2005

Berkelbericht, 18-01-2005

Collegevoorstel 17 december 2004

Tekst van de regeling

Intitulé

Nadere regels voor de administratie van de gemeentelijke begraafplaatsen in gemeente Berkelland

Het college van gemeente Berkelland

gelet op artikel 27 van de Beheersverordening gemeentelijke begraafplaatsen gemeente Berkelland,

besluiten vast te stellen de volgende

Nadere regels voor de administratie van de gemeentelijke begraafplaatsen in gemeente Berkelland

Artikel 1

Bij de afdeling Beheer en Onderhoud van de gemeente Berkelland wordt de administratie bijgehouden van de begraafplaatsen; bij deze administratie behoort ondermeer:

  • 1.

    een plattegrond van de begraafplaats, houdende:

    • -

      de indeling in gedeelten c.q. velden;

    • -

      de verdeling van de diverse soorten graven en gedenkplaatsen als bedoeld in artikel 14 van de Beheersverordening;

  • 2.

    een register van namen van de overledenen, datum van overlijden, geboortedatum, datum en tijdstip van begraven of van het bijzetten van de asbus, een nauwkeurige aanduiding van de plaats waar zij begraven of bijgezet zijn en de naam van de rechthebbende of belanghebbende op het eigen graf of eigen urnengraf;

  • 3.

    een register van eigen graven, eigen urnengraven en eigen gedenkplaatsen plus de rechthebbende daarop. Dit kan zogewenst gecombineerd worden met de registratie als genoemd onder 2;

  • 4.

    een register van de registratienummers, als bedoeld in artikel 8 van de Wet op de lijkbezorging, met daarbij de vermelding van naam, overlijdens- en geboortedata van de overledene, danwel de geslachtsnaam van de doodgeborene; hetzelfde geldt voor de nummers van de identiteitssteentjes van de asbussen (art. 58 Wlb) welke worden geplaatst in een graf. Dit kan zogewenst gecombineerd worden met de registratie als genoemd onder 2;

  • 5.

    een register van opgraving en de bestemming van het lijk (herbegraving danwel verbranding) en van verwijdering van een asbus uit een graf en de bestemming daarvan;

  • 6.

    een register van ruimen van graven en van asbussen en van de bestemming van de overblijfselen van de lijken respectievelijk van de as;

  • 7.

    een register van de aangebrachte grafbedekking (gedenkteken en/of grafbeplanting).

 

Artikel 2 Slotbepaling

  • 1.

    Deze nadere regels treden in werking op 1 januari 2005

  • 2.

    Deze nadere regels kunnen worden aangehaald als: Administratieve voorschriften gemeentelijke begraafplaatsen gemeente Berkelland 2005.

     

Aldus vastgesteld in de vergadering van burgemeester en wethouders van 11 januari 2005,

 

De secretaris,                                                             De voorzitter,