Organisatie | Midden-Delfland |
---|---|
Organisatietype | Gemeente |
Officiële naam regeling | Aanbestedingsrichtlijn van de gemeente Midden-Delfland |
Citeertitel | Aanbestedingsrichtlijn van de gemeente Midden-Delfland |
Vastgesteld door | college van burgemeester en wethouders |
Onderwerp | financiën en economie |
Eigen onderwerp |
Datum inwerkingtreding is bij benadering
Onbekend
n.v.t.
Datum inwerkingtreding | Terugwerkende kracht tot en met | Datum uitwerkingtreding | Betreft | Datum ondertekening Bron bekendmaking | Kenmerk voorstel |
---|---|---|---|---|---|
01-03-2005 | 16-10-2014 | Nieuwe regeling | 22-02-2005 Geen | Onbekend |
Lid 1 van dit artikel is niet van toepassing:
Indien sprake is van aanvullende werken, diensten of leveringen en/of sprake is van herhalingsopdrachten van werken, diensten of leveringen die reeds zijn aanbesteed. Het gezamenlijke bedrag van de terzake van de aanvullende werken of diensten geplaatste opdrachten mag niet hoger zijn dan 50% van het bedrag van de hoofdopdracht.
In beide gevallen dient de gemeentelijke afdeling een gemotiveerde en aan de vigerende wet- en regelgeving gerelateerde vastlegging te maken ten behoeve van het dossier.
Bij deze vorm van aanbesteding wordt een uitnodiging tot het doen van een inschrijving aan één enkel bedrijf gedaan.
Het college van burgemeester en wethouders behoudt zich het recht voor in deze gevallen vanuit economische redenen één van de bedrijven te selecteren met een vestigingsplaats binnen de eigen gemeente mits sprake is van gelijkwaardige concurrentie tussen regionale en landelijke potentiële leveranciers.
Boven de in artikel 9 genoemde drempelbedragen dient te worden aanbesteed conform Europese Aanbestedingsrichtlijn(en).
De aanbestedende gemeentelijke afdeling hanteert de volgende drempelbedragen in Euro’s en exclusief BTW ten aanzien van de diverse aanbestedingsvormen:
*) vanaf 1 januari 2004 tot 31 december 2005 gelden deze Europese drempelbedragen. Indien deze bedragen nadien wijzigen, gelden de gewijzigde bedragen.
Voor de categorieën leveringen en diensten kan ervoor worden gekozen om een openbare aanbestedingsprocedure uit te voeren voor leveringen en diensten tussen € 200.000 tot en met € 236.945. Dit houdt in dat de leveranciers in een openbare oproep worden gevraagd zich te melden als zij denken in staat te zijn de opdracht te kunnen vervullen. Met minimaal drie geselecteerde leveranciers wordt aansluitend een offertetraject afgelegd.
In uitzonderlijke gevallen mogen opdrachten voor aanvullende werken of diensten worden gegund aan de opdrachtgever die het eerste contract uitvoerde, indien het aanvullende werk of de dienst niet in het oorspronkelijk gegunde project/ontwerp of in het eerste contract was opgenomen en dat als gevolg van onvoorziene omstandigheden voor de uitvoering van het daarin beschreven werk, respectievelijk de daarin beschreven dienst noodzakelijk is.
In uitzonderlijke gevallen mogen opdrachten voor herhalingsopdrachten voor werken of diensten worden gegund aan de met de eerste opdracht belaste opdrachtnemer, mits deze werken of diensten overeenstemmen met een basisproject dat het voorwerp vormde van de oorspronkelijke opdracht.
Een onderhandelingsprocedure zonder voorafgaande bekendmaking mag worden gevolgd indien het aanvullende leveringen door de oorspronkelijke leverancier betreffen en zijn bestemd voor gedeeltelijke vernieuwingen en/of onvoorziene aanvulling van de leveringen, als de verandering van leverancier de aanbestedende gemeentelijke afdeling ertoe zou verplichten apparatuur of materiaal aan te schaffen, waarbij een andere techniek wordt toegepast, zodat bij gebruik en onderhoud onverenigbaarheid ontstaat.