Ziet u een fout in deze regeling? Meld het ons op regelgeving@overheid.nl!
Woensdrecht

Regeling werkoverleg 2013

Wetstechnische informatie

Gegevens van de regeling
OrganisatieWoensdrecht
OrganisatietypeGemeente
Officiële naam regelingRegeling werkoverleg 2013
CiteertitelRegeling werkoverleg 2013
Vastgesteld doorcollege van burgemeester en wethouders
Onderwerpbestuur en recht
Eigen onderwerp

Opmerkingen met betrekking tot de regeling

Geen.

Wettelijke grondslag(en) of bevoegdheid waarop de regeling is gebaseerd

Organisatieregeling 2011 gemeente Woensdrecht, art. 14

Regelgeving die op deze regeling is gebaseerd (gedelegeerde regelgeving)

Geen.

Overzicht van in de tekst verwerkte wijzigingen

Datum inwerkingtreding

Terugwerkende kracht tot en met

Datum uitwerkingtreding

Betreft

Datum ondertekening

Bron bekendmaking

Kenmerk voorstel

01-01-201401-01-2020Nieuwe regeling

04-12-2013

intranet gemeente Woensdrecht

onbekend

Tekst van de regeling

Intitulé

Regeling werkoverleg 2013

Gelet op artikel 14 van de Organisatieregeling 2011 gemeente Woensdrecht;

B E S L U I T;

vast te stellen de navolgende Regeling werkoverleg 2013.

Artikel 1 Begripsomschrijving

  • 1.

    regeling: organisatieregeling 2011 gemeente Woensdrecht

  • 2.

    medewerkers: ambtelijk personeel als bedoeld in de regeling incl. tijdelijke aanstellingen, tijdelijke contracten en uitzendkrachten;

  • 3.

    werkoverleg: een gestructureerde vorm van overleg tussen leidinggevende en medewerkers dat zowel op afdeling- als op teamniveau kan plaatsvinden.

Artikel 2 Invulling

  • 1

    Tenminste 4 maal per jaar en zoveel vaker als wenselijk, wordt werkoverleg gehouden waarbij alle medewerkers aanwezig kunnen zijn. Het afdelingshoofd is hiervoor verantwoordelijk.

  • 2

    Er wordt gewerkt met een agenda. Die wordt 1 week voor de vergadering bekend gemaakt. Zowel medewerker als leidinggevende kunnen onderwerpen op de agenda plaatsen. De leidinggevende nodigt de medewerkers hiertoe uit. In het werkoverleg worden in elk geval de volgende onderwerpen aan de orde gesteld:

    a. arbeidsomstandigheden (ARBO); inclusief werkklimaat en psycho-sociaal beleid

    b. cultuur en samenwerking;

    c. algemene organisatie- en afdelingsontwikkelingen.

  • 3

    Van het werkoverleg wordt onder verantwoordelijkheid van het afdelingshoofd, een verslag opgesteld. Het verslag bevat tenminste de datum, plaats en tijd van het overleg, de aanwezigen, een weergave van inhoud en afspraken. Het verslag wordt binnen 14 dagen nadat het overleg heeft plaatsgevonden gepubliceerd via het intranet.

  • 4

    Het college kan nadere richtlijnen stellen omtrent vorm, inhoud, voorbereiding en uitwerking van overleggen en vergaderingen.

  • 5

    Andere overleggen als afstemmingsbijeenkomsten, organisatiebreed, binnen teams en afdelingen waarin medewerkers worden geïnformeerd hebben een formele status, maar worden niet gezien als werkoverleg tenzij dit op voorhand als zodanig is gecommuniceerd en er wordt voldaan aan het in deze regeling gestelde.

Artikel 3 Slotbepalingen

  • 1

    De citeertitel is 'werkoverlegregeling 2013'.

  • 2

    De regeling treedt in werking één maand na bekendmaking.