Organisatie | Kerkrade |
---|---|
Organisatietype | Gemeente |
Officiële naam regeling | Uitvoeringsregeling gemeentelijke belastingen |
Citeertitel | Uitvoeringsregeling gemeentelijke belastingen Kerkrade |
Vastgesteld door | college van burgemeester en wethouders |
Onderwerp | financiën en economie |
Eigen onderwerp |
Deze uitvoeringsregeling vervangt de uitvoeringsregeling gemeentelijke belastingen 2013
Geen
Datum inwerkingtreding | Terugwerkende kracht tot en met | Datum uitwerkingtreding | Betreft | Datum ondertekening Bron bekendmaking | Kenmerk voorstel |
---|---|---|---|---|---|
07-01-2014 | 01-01-2014 | 01-01-2015 | nieuwe regeling | 12-11-2013 Elektronisch gemeenteblad 02-01-2014 | 13N00810 |
Het college van de gemeente Kerkrade;
gelet op de artikelen 6, 7, 8, 13 en 14 van de Algemene wet inzake rijksbelastingen, de artikelen 29 en 31 van de Invorderingswet 1990 in verbinding met de artikelen 231, tweede lid, onderdeel a, en derde lid, en 237 van de Gemeentewet, op artikel 160, eerste lid, onderdeel b, van de Gemeentewet, op artikel 4:81 van de Algemene wet bestuursrecht, alsmede op het betreffende artikel van de in de gemeente Kerkrade geldende belastingverordeningen, waarin aan het college de bevoegdheid is toegekend nadere regels te geven met betrekking tot de heffing en de invordering van de onderscheiden belastingen;
"Uitvoeringsregeling met betrekking tot de heffing en de invordering van gemeentelijke belastingen in de gemeente Kerkrade".
Deze regeling geeft uitvoering aan de artikelen 6, 7, 8, 13 en 14 van de Algemene wet inzake rijksbelastingen, de artikelen 29 en 31 van de Invorderingswet 1990, op artikel 160, eerste lid, onderdeel b, van de Gemeentewet, op artikel 4:81 van de Algemene wet bestuursrecht, alsmede op de betreffende artikelen van de in de gemeente Kerkrade geldende belastingverordeningen, waarin aan het college de bevoegdheid is toegekend nadere regels te geven met betrekking tot de heffing en de invordering van de onderscheiden belastingen;
De op andere wijze geheven gemeentelijke belastingen bedoeld in artikel 233 van de Gemeentewet, worden voor de toepassing van deze regeling aangemerkt als bij wege van aanslag geheven belastingen, met dien verstande dat wordt verstaan onder aanslag of de voorlopige aanslag: het gevorderde, onderscheidelijk het voorlopig gevorderde bedrag. Artikel 2 blijft bij de op andere wijze geheven gemeentelijke belastingen buiten toepassing.
aan wie niet binnen zes maanden na afloop van het belastingjaar een aangiftebiljet is uitgereikt of een aanslag is opgelegd, is gehouden binnen een maand na het verstrijken van die zes maanden bij de in artikel 231, tweede lid, onderdeel b, van de Gemeentewet bedoelde gemeenteambtenaar een schriftelijk verzoek in te dienen om uitreiking van een aangiftebiljet.
Indien de belastingplichtige voor de hondenbelasting in de loop van het belastingjaar ontstaat dan wel het aantal honden dat door de belastingplichtige wordt gehouden wijziging ondergaat, moet de belastingplichtige binnen twee weken na het tijdstip waarop de belastingplicht is ontstaan of de wijziging van het aantal honden heeft plaatsgevonden, bij de in artikel 231, tweede lid, onderdeel b, van de Gemeentewet bedoelde gemeenteambtenaar schriftelijk verzoeken om uitreiking van een aangiftebiljet.
Artikel 3 Gebruik nachtverblijfregister ten behoeve van de heffing van toeristenbelasting
Bij de vaststelling van feiten ten behoeve van de heffing van toeristenbelasting kan de in artikel 231, tweede lid, onderdeel b, van de Gemeentewet bedoelde gemeenteambtenaar het door belastingplichtige bijgehouden nachtverblijfregister raadplegen.
De bepaling van het bedrag van een voorlopige aanslag die wordt vastgesteld in het tijdvak waarover de belasting wordt geheven, dan wel na het tijdstip waarop de belastingschuld is ontstaan kan voor de toeristenbelasting geschieden op grond van het gemiddelde dat voortvloeit uit de gegevens die hebben gediend ter vaststelling van de meest recente belastingaanslag over elk van de twee voorafgaande jaren, met dien verstande dat daarbij op benaderende wijze rekening kan worden gehouden met wijzigingen in de wettelijke bepalingen betreffende de heffing van de gemeentelijke belasting alsmede met andere wijzigingen die voor de heffing van de gemeentelijke belasting van belang kunnen zijn. Ingeval de belastingplichtige aannemelijk maakt dat het bedrag waarop de aanslag vermoedelijk zal worden vastgesteld lager is dan het op de voet van de vorige volzin berekende bedrag, wordt de voorlopige aanslag op dit lagere bedrag gesteld.
Aldus vastgesteld in de vergadering van het college van 12 november 2013
Het college, De secretaris,
J.J.M.Som H.J.M. Coumans MPM
Bijlage 1 Gemeentelijke Belastingen Algemeen
geboortedatum ? ..........................................................
..........................................................
..........................................................
2. Woonadres ? ..........................................................
Postcode ? ..........................................................
3. (Post-)bankrekeningnummer ? ..........................................................
4. Adres welke het betreft ? ..........................................................
5. Sinds wanneer bent u gebruiker van
het pand ? ..........................................................
6. Door hoeveel personen wordt het
pand gebruikt ? ..........................................................
7. Wat was uw vorig adres ? ..........................................................
..........................................................
..........................................................
8. Blijven er nog personen op dit adres wonen ? Ja/Nee *
Zo ja, wie ? ..........................................................
..........................................................
9. Bent u houder van een of meerdere honden ? Ja/Nee *
Zo ja, vul dan het aangiftebiljet hondenbe-
10. Indien het een bedrijfspand betreft, welk
bedrijf wordt er uitgeoefend ? ..........................................................
11. Inschrijving Kamer van Koophandel ? Ja/Nee *
12. Worden of zijn in het kader van de bedrijfs-
voering (reclame-)voorwerpen aan of bij het
pand geplaatst of aangebracht ? Ja/Nee *
Zo ja, vul dan het aangiftebiljet precario-
13. Wenst u wegens de betaling van gemeentelijke
belastingen een automatische incasso-
machtiging af te geven ? Ja/Nee *
Zo ja, vul dan een machtigingskaart in.
Aldus zonder voorbehoud en naar waarheid ingevuld op ......................................................
Naam en adres bedrijf .......................................... Het is wettelijk verplicht alle gegevens in te vullen.
............................................... La loi prescrit de remplir ce document.
............................................... Completing this document is obligatory by law.
Das Gesetz schreibt vor das Formular komplett
Aankomstdatum (arrivée; arrival; Ankunft) ...........................................................
Vertrekdatum (départ; departure; Abfahrt) ..........................................................
Aantal kinderen jonger dan 6 jaar (nombre d'enfants de moins de 6 ans; number of children under 6 years of age; Anzahl Kinder unter 6 Jahre) ..............................
Overige gasten ( autres visiteurs; other guests; sonstige Gäste):
Naam en voorletters Woonplaats en adres Geboortedatum Nationaliteit Paspoort
(nom et initials; name (domicile et adresse; (date de nais- (nationalité; (passeport;
and initials; Name und domicile and address; sance;date of nationality; passport;
Initialen) Wohnort und Adresse) birth; Geburts- Nationalität) Reisepass)
1............................... ................................ ................... ................... ................
2............................... ................................ ................... ................... ................
3............................... ................................ ................... ................... ................
4............................... ................................ ................... ................... ................
5.............................. ................................ ................... ................... ................
Handtekening (signature; signature; Unterschrift) .........................................................
geboortedatum van de houder van de hond ..........................................................
..........................................................
..........................................................
2. Woonadres ..........................................................
Postcode ..........................................................
3. Hoeveel honden houdt u ? .........................................................
4. Welk ras ? .........................................................
5. Sedert welke datum (data) bent u houder
van de hond(en) ? .........................................................
6. Naam en adres van de vorige houder(s) .........................................................
.........................................................
.........................................................
7. Hoe oud was (waren) de hond(en) toen
u houder werd ? .........................................................
.........................................................
8. Bent u houder van een kennel ? Ja/Nee *
9. Heeft u zich onlangs in de gemeente Ja/Nee *
gevestigd ? Zo ja, op welke datum .........................................................
10. Bent u in het bezit van een honden-
paspoort en/of inentingspapieren van
Zo ja, s.v.p. kopie inleveren.
11. Maakt u aanspraak op de vrijstellings-
regeling voor (één van) de hond(en) Ja/Nee *
(blindegeleide, sociaal-gehandicapte,
Hondenpenning met nummer .................... ontvangen.
Aldus zonder voorbehoud en naar waarheid
ingevuld op ........................................................
.......................................................
geboortedatum van de houder van de hond ..........................................................
..........................................................
..........................................................
2. Woonadres ..........................................................
Postcode ..........................................................
geeft aan vanaf ..................... niet langer houder van ........ honden te zijn. Er word(t)en ........
Euthanasie op : .................................................................................................
(s.v.p. kopie euthanasie-verklaring overleggen)
Verkoop op : .......................................
aan : .......................................
adres : .......................................
te : .......................................
Overige redenen : .......................................
.......................................
.......................................
4. Hondenpenning met nummer ...................... ingeleverd.
Aldus zonder voorbehoud en naar waarheid
ingevuld op ........................................................
geboortedatum ..........................................................
..........................................................
..........................................................
2. Woonadres ..........................................................
Postcode ..........................................................
3. Adres waar de precariovoorwerpen worden ..........................................................
geplaatst ..........................................................
4. Welk soort voorwerp is/wordt geplaatst ? ..........................................................
(reclamevoorwerp, automaat,luifel, terras) ..........................................................
..........................................................
5. Is het voorwerp voorzien van kunstverlichting ? Ja/Nee * Toelichting...........................
..........................................................
6. Wat is de afmeting van het/de voorwerp(en) ? lengte........,breedte.........,hoogte......
lengte........,breedte.........,hoogte......
7. Worden er goederen uitgestald ? Ja/Nee *
8. Hoe groot is het grondoppervlak dat door het/de
voorwerp(en) in beslag wordt genomen ? .................m2
9. Wordt standplaats ingenomen voor presen-
Zo ja, op welke dagen ? ........................................................
Gedurende welke periode ? ........................................................
10. Is vergunning verleend voor het plaatsen van
de precariovoorwerpen ? Ja/Nee *
Zo ja, per wanneer en onder welk nummer ? .......................................................
Aldus zonder voorbehoud en naar waarheid ingevuld op ......................................................