Organisatie | Heerenveen |
---|---|
Organisatietype | Gemeente |
Officiële naam regeling | REGELING ELEKTRONISCH BERICHTENVERKEER GEMEENTE HEERENVEEN |
Citeertitel | Regeling elektronisch berichtenverkeer gemeente Heerenveen |
Vastgesteld door | gemeenteraad |
Onderwerp | bestuur en recht |
Eigen onderwerp | |
Externe bijlagen | Raadsvoorstel.pdf Artikelsgewijze toelichting.pdf |
In het kader van de gemeentelijke herindeling van de gemeente Boarnsterhim en de gemeente Heerenveen, als ook de toevoeging van het gebied van de grenscorrectie met de gemeente Skarsterlân per 1 januari 2014 wordt deze regeling geldend verklaard voor het ‘oude’ grondgebied van de gemeente Heerenveen en de grenscorrectie met de gemeente Skarsterlân.
Geen.
Datum inwerkingtreding | Terugwerkende kracht tot en met | Datum uitwerkingtreding | Betreft | Datum ondertekening Bron bekendmaking | Kenmerk voorstel |
---|---|---|---|---|---|
28-11-2013 | nieuwe regeling | 16-09-2013 Heerenveense Courant (Crackstate Nijs), 20-11-2013 | GF13.20040 |
De gemeenteraad, het college van burgemeester en wethouders en de burgemeester van de gemeente Heerenveen, ieder voor zover het hun bevoegdheden betreft;
overwegende, dat er via de elektronische weg nieuwe manieren zijn ontstaan voor de communicatie tussen burgers, bedrijven, bestuursorganen en bestuursorganen onderling;
gelet op afdeling 2.3 van de Algemene wet bestuursrecht, de Archiefwet 1995, de Wet elektronische handtekeningen 2003, de Wet elektronisch bestuurlijk verkeer 2004 en de Richtlijn e-mail- en internetgebruik gemeente Heerenveen (2006);
De “Regeling elektronisch berichtenverkeer gemeente Heerenveen” vast te stellen.
HOOFDSTUK 1 BEGRIPSBEPALING, DOEL, REIKWIJDTE, KENBAARHEID
Overeenkomstig het gestelde in afdeling 2.3 van de Algemene wet bestuursrecht, stelt het daartoe bevoegde bestuursorgaan, met inachtneming van het bepaalde in deze beleidsregels, de elektronische weg open voor aanvragen, zienswijzen, klachten, (intrekken van) bezwaarschriften en overige elektronisch bestuurlijk verkeer open, uitsluitend indien voor dat doel bestemde webformulieren beschikbaar zijn gesteld.
Artikel 7 Ontvangstbevestiging
Voor functionele berichten die binnengekomen zijn via een webformulier op de gemeentelijke website en functionele berichten die binnengekomen zijn via de algemene postbus, wordt automatisch een technische ontvangstbevestiging verzonden. Hiermee wordt aangegeven dat het bericht, technisch gezien, in goede orde is ontvangen.
Aldus vastgesteld in de openbare raadsvergadering van 16 september 2013.
De griffier, De voorzitter,
mevrouw W.J.M.A. Jansen de heer T.J. van der Zwan
Aldus vastgesteld in de vergadering van burgemeester en wethouders van 2 juli 2013.
De secretaris, De burgemeester,
de heer F.H. Perdok de heer T.J. van der Zwan
Aldus vastgesteld door de burgemeester op 2 juli 2013.
De heer T.J. van der Zwan