Organisatie | Hulst |
---|---|
Organisatietype | Gemeente |
Officiële naam regeling | Algemeen Delegatiebesluit gemeente Hulst 2004 |
Citeertitel | Algemeen Delegatiebesluit gemeente Hulst 2004 |
Vastgesteld door | gemeenteraad |
Onderwerp | bestuur en recht |
Eigen onderwerp | Algemeen/Bestuur |
Geen
n.v.t.
Datum inwerkingtreding | Terugwerkende kracht tot en met | Datum uitwerkingtreding | Betreft | Datum ondertekening Bron bekendmaking | Kenmerk voorstel |
---|---|---|---|---|---|
22-12-2022 | nieuwe regeling | 15-12-2022 | |||
06-03-2014 | 22-12-2022 | Wijziging register | 27-02-2014 | Rb2014/01 | |
20-01-2005 | 22-12-2022 | Onbekend | 15-07-2004 Zeeuwsch Vlaams Advertentieblad 19-01-2005 | Rb2004/82 |
De raad van de gemeente Hulst;
Gelezen het voorstel van het college van burgemeester en wethouders van 15 juni 2004;
Gehoord de commissie Algemeen Bestuurlijke Zaken d.d. 30 juni 2004;
Gelet op artikel 156 Gemeentewet en mede gelet op Titel 10.1 afdeling 10.1.2 van de Algemene wet bestuursrecht (Awb) en overige relevante bijzondere wetten:
I a. aan het college van burgemeester en wethouders te delegeren de uitoefening van de in het bijgevoegde delegatieregister genoemde bevoegdheden. Voorzover in dat register een oudere datum is vermeld, geldt dat per die vermelde datum reeds tot delegatie was besloten, welk delegatiebesluit in stand blijft;
b.dat het college respectievelijk een vervolgens gemandateerde bij toepassing van de gedelegeerde bevoegdheid als bedoeld onder Ia, derhalve bij het nemen van besluiten, conform het bepaalde in artikel 10:19 Algemene wet bestuursrecht, in respectievelijk onder dat besluit dient te verwijzen naar dit delegatiebesluit met bijbehorend register als ook naar de vindplaats (publicatie in ZVA met datum);
II Dit besluit met bijbehorend delegatieregister kan worden aangehaald als “Algemeen Delegatiebesluit gemeente Hulst 2004” en treedt, onder gelijktijdige intrekking van de hieronder onder sub III bedoelde besluiten, in werking op de dag na bekendmaking;
III Op het moment van inwerkingtreding van dit besluit met bijbehorend delegatieregister, vervallen alle delegatiebesluiten van oudere datum van de voormalige gemeenten Hontenisse en Hulst en de gemeente Hulst, zulks met uitzondering van:
de in nog geldende verordeningen vervatte delegatiebesluiten, alsmede delegatiebesluiten die samenhangen met (de uitvoering van) nog geldende gemeenschappelijke regelingen, tenzij daarvoor in het, bij het Algemeen Delegatiebesluit gemeente Hulst 2004 behorende, delegatieregister een vervangend besluit is opgenomen.
Voor die laatste genoemde categorieën besluiten geldt, dat die van kracht blijven.
IV Dit besluit treedt de dag na bekendmaking (overeenkomstig artikel 3:42 Awb) in werking.
Tegen dit besluit kunnen belanghebbenden, ingevolge de bepalingen van de Algemene wet bestuursrecht (Awb), binnen zes weken na de dag van verzending daarvan bezwaar maken, door het schrijven van een bezwaarschrift aan de gemeenteraad, per adres postbus 49, 4560 AA Hulst. Het bezwaarschrift moet op grond van artikel 6:5 van de Awb zijn ondertekend en dient tenminste te bevatten: naam en adres van de indiener, de dagtekening, een omschrijving van het besluit waartegen het bezwaar is gericht en de gronden waarop het bezwaarschrift rust.
Daarenboven kan, op grond van het bepaalde in artikel 8:81 van de Awb, de voorzieningenrechter van de rechtbank te Middelburg (postbus 5015, 4330 EC Middelburg) verzocht worden een voorlopige voorziening te treffen indien onverwijlde spoed, gelet op de betrokken belangen, dat vereist.
Het uitvoeren van de Wet Sociale Werkvoorziening is door de Zeewsch-Vlaamse gemeenten overgedragen aan DETHON bij de Gemeenschappelijke Regeling DETHON. Deze regeling is op 21 juni 1972 vastgesteld door de voormalige gemeente Hontenisse en op 29 juni 1972 door de voormalige gemeente Hulst. Deze gemeenschappelijke regeling is thans, inclusief alle wijzigingen, nog steeds geldig. De laatste wijziging dateert van 24 april 2003 waarbij de regeling is aangepast op grond van de Wet Dualisering en de gemeentelijke herindeling.